Beantwoord

Nieuw abonnement en simkaart

• 31 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vandaag de samsung galaxy s6, heel blij en wil hem natuurlijk meteen in gebruik nemen. Nu blijk ik een nano simkaart nodig te hebben en heb ik op internet gezien dat er sterk afgeraden wordt om van je simkaart een nanosimkaart te knippen. Op 1 december gaat mijn nieuwe abonnement in dus dan zou ik pas mijn nieuwe simkaart kunnen gebruiken. Moet ik nu een nieuwe simkaart aanvragen of kan ik de simkaart voor het nieuwe abonnement al activeren en in gebruik gaan nemen?

Groetjes Evi
icon

Beste antwoord door Kaassausje 31 augustus 2015, 21:40

Hoi Eschijven, welkom op het forum.

Je hebt een simkaart bijgeleverd gekregen? Dan kun je die gewoon activeren. Let er wel op dat je contacten niet op de oude simkaart opgeslagen staan! Zet die in het telefoongeheugen voor je de nieuwe kaart activeert, dan kun je eventueel eerst het grotere formaatje gebruiken in de oude telefoon om zo de contacten te kopiëren en daarna pas het nieuwe formaat uitdrukken voor in de nieuwe telefoon.

Je huidige abonnement wordt eerst aan de nieuwe simkaart gekoppeld en wanneer die verloopt gaat je volgende abonnement in. Het activeren van een nieuwe simkaart heeft geen invloed op je abonnement. Een extra simkaart kopen is dan ook overbodig. :)

Weet je zo voldoende?
Bekijk origineel

4 reacties

Ik ben gewisseld van Samsung Galaxy S4 naar een iPhone.
Toen had ik ook een andere simkaart nodig en ze raden inderdaad af zelf te knippen (schade valt niet onder de garantie als je iets beschadigt of kwijtraakt).
Ik ben zelf naar de T-Mobile winkel gegaan en heb voor 20,- een andere simkaart gekocht.
Ze hebben mijn gegevens overgezet en ermee geholpen.
Hoi Eschijven, welkom op het forum.

Je hebt een simkaart bijgeleverd gekregen? Dan kun je die gewoon activeren. Let er wel op dat je contacten niet op de oude simkaart opgeslagen staan! Zet die in het telefoongeheugen voor je de nieuwe kaart activeert, dan kun je eventueel eerst het grotere formaatje gebruiken in de oude telefoon om zo de contacten te kopiëren en daarna pas het nieuwe formaat uitdrukken voor in de nieuwe telefoon.

Je huidige abonnement wordt eerst aan de nieuwe simkaart gekoppeld en wanneer die verloopt gaat je volgende abonnement in. Het activeren van een nieuwe simkaart heeft geen invloed op je abonnement. Een extra simkaart kopen is dan ook overbodig. :)

Weet je zo voldoende?
Beste T-Mobile,

Sinds vandaag is mijn echtgenote de trotse eigenaar van een iPhone 6 die ik via de T-Mobile webshop voor haar heb besteld tezamen met de verlenging van haar abonnement (contract staat op mijn naam).

Nu blijkt dat de huidige Micro SIM-kaart, vorig jaar geleverd met haar Samsung S4 mini toestel, niet verder uitgedrukt kan worden tot een Nano SIM-kaart. (In de brief wordt wel gerefereerd aan een 3FF SIM-kaart, maar de kaart zelf heeft alleen twee formaten en geen Nano formaat).
Derhalve heb ik wel een nieuwe SIM-kaart verwacht met de levering van het nieuwe toestel.
Kunt u daarom z.s.m. een Nano SIM-kaart naar mij doen toekomen?

Met vriendelijke groeten,
G.
Reputatie 7
Badge +20
@Evi

Ik zie dat je goed op weg bent geholpen door AllieWallie & Kaassausje!

Zo goed zelfs dat je jouw simkaart hebt weten te activeren, dat is dus helemaal in orde zo te zien! :D

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!

@G

Zo te zien heb je ook via de Chat contact opgenomen en ben je langs de T-Mobile Shop gegaan voor een nieuwe simkaart. Deze is ook geactiveerd, dus alles werkt nu naar behoren gok ik? :)

Ook als jij nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer