Beantwoord

Nieuwe Nexus 6P ziet simkaart niet

• 16 februari 2016
  • 11 reacties
  • 262 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 5 reacties
Goedenavond,

Ik heb mijn contract verlengd en via GSMWijzer een Nexus 6P gehaald, ik heb een brief erbij gekregen met een nieuwe simkaart (Heel fijn want mn oude sim paste niet in de nieuwe) echter als ik de simkaart in mijn Nexus 6P steek dan ziet hij geen sim kaart. Geprobeerd de simkaart met de ouder cover in mn oude Nexus 5 te steken, wordt ook niet herkend.

Jammer weer dat ik een defect simkaart bij een nieuw toestel krijg. Kan wel een nieuwe halen maar is best een klap in de gezicht om weer te betalen voor een nieuwe simkaart terwijl je er al een gekregen heb.
icon

Beste antwoord door Thalina 17 februari 2016, 10:10

Hoi MeK1,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Waarom je dit bericht plaatst is helaas minder leuk. Heb je net een nieuw toestel, dan wil je er natuurlijk ook gelijk gebruik van kunnen maken! Ik zie in het systeem dat je gistermiddag rond 16:30 uur je nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Soms kan het iets langer duren voordat het verwerkt is. Kun je eens kijken of je nieuwe simkaart nu wel werkt?

Mocht dit niet het geval zijn, kun je dan eens een simkaart van iemand anders in jouw nieuwe toestel proberen. Werkt het dan wel? Op deze manier kunnen we even uitsluiten of het eventueel aan je simkaart of toestel ligt.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +13
Beste Mek1 heb je de nieuwe sim kaart ook geactiveerd?
Nieuwe sim kaarten worden namelijk niet actief verzonden en in de brief staat precies hoe je deze kan activeren.
Ook kan je via My T mobile je Sim Kaart activeren en de stappen volgen die ze aangeven.
Na activatie blijft simkaart niet herkend te worden.
Badge +13
Dat is vreemd idd en kan je hem nog passend maken voor je oude toestel?
Met wen beetje geluk kan je hem nog in het sim kaartje terug stoppen als je hem er voorzichtig heb uitgehaald.
Want zo kan je uitsluiten of het aan de sim of aan je nieuwe toestel ligt namelijk.
Anders kan je morgen het beste contact opnemen met student mobiel aangezien zei degene zijn die het toestel en sim hebben geleverd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MeK1,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Waarom je dit bericht plaatst is helaas minder leuk. Heb je net een nieuw toestel, dan wil je er natuurlijk ook gelijk gebruik van kunnen maken! Ik zie in het systeem dat je gistermiddag rond 16:30 uur je nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Soms kan het iets langer duren voordat het verwerkt is. Kun je eens kijken of je nieuwe simkaart nu wel werkt?

Mocht dit niet het geval zijn, kun je dan eens een simkaart van iemand anders in jouw nieuwe toestel proberen. Werkt het dan wel? Op deze manier kunnen we even uitsluiten of het eventueel aan je simkaart of toestel ligt.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Goedemiddag,

Simkaart was echt defect, had een van een collega geleend en de 6P herkent het. Rond 12 nog bij de Tmobile store geweest om een nieuwe te halen, die is nu herkend maar geen service.

Gaat niet zo lekker zo te zien. Is mijn nieuwe simkaart die ik vandaag binnen heb gekregen wel geactiveerd? Want in de Simkaart & Toestel gedeelte zie ik nog steeds de pukcode van de defecte simkaart.
Ik zou nu best graag willen weten of mijn nieuwe simkaart geactiveerd is, door het gekloot van jullie storing is mijn internet bankieren geblokkeerd en ben ik al 2 dagen lang niet meer bereikbaar!:@
Badge +13
Bij een nieuwe telefoon en/of een nieuwe simkaart heb je eigenlijk altijd te maken met een tijdelijke blokkade op je internet bankieren.
Je moet dan je bankieren apps opnieuw activeren dat staat bij bijvoorbeeld ING ook op de site vermeld.

Betreft de nieuwe sim kaart weet je zeker dat deze actief is meegegeven?

Wel vervelend dat GSMwijzer een defecte simkaart heeft toegestuurd aan je heb je daar ook een melding van gedaan bij hen?
Daar gaat het nu niet om.

Het gaat er nu om dat ik met Tmobile niet meer bereikbaar ben ondanks dat mijn simkaart geactiveerd is, het zou "paar uur" duren maar zit nog steeds hier zonder bereikbaarheid!!

Wat gaan jullie doen om het te verhelpen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MeK1,

Ik begrijp dat je ervan baalt dat je nieuwe simkaart nog niet werkt. Helaas hebben we inderdaad een technische storing waardoor het langer duurt voordat je nieuwe simkaart ook daadwerkelijk geactiveerd wordt. Ik ben in het systeem gedoken en ik zie dat je nieuwe simkaart inmiddels actief zou moeten zijn. Kun je je toestel eens uit- en aanzetten?

Laat je even weten of het weer werkt?
Hoi,

Hij heeft zojuist zichzelf aangemeld aan het netwerk, zonder opnieuw op te starten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi MeK1,

Dankjewel voor de update. Werkt alles weer naar behoren?

Als je nog vragen hebt, let me know! 🙂

Reageer