Beantwoord

Nieuwe sim bestellen

• 8 juni 2016
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

het scherm van mn htc is kapot, ik heb een vervangende tel maar daar moet een ander formaat sim in, dus nieuwe sim besteld. nu wil ik deze activeren en wordt er gevraagd of ik de oude sims nog heb, als ik op ja klik wordt er een code naar de oude gestuurd maar dat kan ik dus niet lezen. als ik op nee klik worden er voor de veiligheid een aantal dingen voor 48u geblokkeerd, als ik op nee klik kan ik dan nog wel al mijn nrs etc overzetten?
icon

Beste antwoord door Hajar 8 juni 2016, 17:31

Hi Sanne,

Welkom op ons Forum!

Aaah wat jammer om te lezen dat het scherm van je toestel stuk is. Gelukkig heb je wel een vervangend toestel kunnen regelen. Ook fijn dat het is gelukt om de simkaart te activeren. Werkt alles naar behoren?

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi SanneBolding, welkom op het klantenforum.

Ik lees hier en daar dat het gewoon mogelijk is om de telefoonnummers van een gedeactiveerde simkaart af te halen. Je zou enkel geen toegang meer hebben tot het netwerk. Eigenlijk klinkt het ook best logisch.

Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou je een simkaartadapter kunnen aanvragen. Of ga je van microsim naar nanosim? Dan zou je wellicht iemands telefoon kunnen lenen om je telefoonnummers te exporteren en het bestand naar jezelf te e-mailen. Die kun je dan inladen op je nieuwe telefoon.

---

Edit:
Stukje info:

De simkaart is een kleine chip die deels bestaat uit een toegankelijk geheugen (voor bijvoorbeeld de opslag van namen en telefoonnummers en SMS berichten) en een beveiligd geheugen. In dit beveiligde geheugen is het zogenaamde IMSI nummer opgeslagen.

*Spelfout aangepast.
Bron.
Bedankt!

Nieuwe sim inmiddels half uurtje geleden geactiveerd, tel meerdere keren uit en weer aan gezet maar hij doet het nog niet, enig idee wat ik daaraan kan doen?

--
Oh, laat maar, hij doet het!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanne,

Welkom op ons Forum!

Aaah wat jammer om te lezen dat het scherm van je toestel stuk is. Gelukkig heb je wel een vervangend toestel kunnen regelen. Ook fijn dat het is gelukt om de simkaart te activeren. Werkt alles naar behoren?

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂

Reageer