Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren buitenland


Ik heb een nieuwe telefoon, hierin gaat een nano simkaart, deze heb ik aangevraagd en ontvangen.
Ik verblijf afwisselend in Nl en Duitsland. In NL heb ik mijn oude telefoon nog gebruikt, nu ben ik weer een poos in D en wil mijn nieuwe telefoon in gebruik gaan nemen, heb de nw simkaart geplaatst en geactiveerd.
ik zie dat er ook geen blokkade meer op zit.
ik zit in in een heel klein gehucht waar geen mobiel bereik is (ze bestaan echt!), ik kan dus geen sms ontvangen, tenzij ik een paar straten verderop ga die liggen wat hoger. Maar mijn telefoon geeft nog altijd aan 'geen service'.
ik heb de telefoon van mijn partner meegenomen en doet t probleemloos dus er is daar wel bereik.
wat doe ik verkeerd?
ik moet deze nw simkaart toch ook gewoon in t buitenland kunnen activeren? En via internet.
icon

Beste antwoord door Bas 27 juli 2018, 10:00

Hey emsnel,

Ik ben het direct voor je gaan nakijken! Het kan namelijk voorkomen dat de eerste 48 uur na een sim swap (nieuwe simkaart) de volgende blokkades 'Mobiel internet in het buitenland', '0900-nummers bellen', 'bellen in en naar het buitenland' actief zijn. Inmiddels zijn deze uitgeschakeld, dus mijn vraag aan jou is dan ook: werkt het ondertussen allemaal naar behoren?

Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik je willen vragen om de netwerkinstellingen te resetten. Bij een Android toestel doe je dat via: Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Meer > Standaard instellingen > Restten en bij een Apple toestel via: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Als je de telefoon hierna herstart zal er opnieuw verbinding worden gemaakt op ons netwerk. Hoe bevalt de nieuwe telefoon verder?

Ik hoor het graag van je, emsnel. Alvast een heel goed weekend! 😃
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +11
Hey emsnel,

Ik ben het direct voor je gaan nakijken! Het kan namelijk voorkomen dat de eerste 48 uur na een sim swap (nieuwe simkaart) de volgende blokkades 'Mobiel internet in het buitenland', '0900-nummers bellen', 'bellen in en naar het buitenland' actief zijn. Inmiddels zijn deze uitgeschakeld, dus mijn vraag aan jou is dan ook: werkt het ondertussen allemaal naar behoren?

Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik je willen vragen om de netwerkinstellingen te resetten. Bij een Android toestel doe je dat via: Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Meer > Standaard instellingen > Restten en bij een Apple toestel via: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Als je de telefoon hierna herstart zal er opnieuw verbinding worden gemaakt op ons netwerk. Hoe bevalt de nieuwe telefoon verder?

Ik hoor het graag van je, emsnel. Alvast een heel goed weekend! 😃
Hallo Bas, bedankt voor je antwoord. Het werkt nog niet.
Heb inmiddels ook de netwerkinstellingen gereset maar nog altijd geen service.
wat nu?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Emsnel,

Wat je ook nog kunt proberen is het handmatig selecteren van de providers Telekom, Telefonica of Vodafone. Dit zijn de drie providers waarmee wij in Duitsland een overeenkomst hebben (andere providers zullen dus sowieso niet werken). Ik ben benieuwd of je dan wel contact kunt maken.

Ik vermoed wel dat het in dit geval ligt aan de locatie waar je je bevindt. Het kan goed mogelijk zijn dat jouw simkaart gewoonweg geen signaal oppikt, omdat deze te zwak is. Bijvoorbeeld doordat de masten te ver weg staan.

Eigenlijk is de enige manier waarop je kunt testen of het probleem in de simkaart zit, het uittesten in een gebied waar wel masten in de buurt zijn. Zo weten we zeker of jouw simkaart helemaal geen contact maakt of dat het ligt aan de sterkte van het bereik.

Ik ben benieuwd wat daaruit komt!
Dag Jaimy, wat jij voorstelt, testen in n ander gebied, heb ik gisteren al gedaan,
in de stad, waar onze andere telefoons goed bereik hadden.

ik kan het handmatig selecteren nog proberen, maar mijn oude telefoon met t-mobile simkaart pakte, als er bereik was, altijd probleemloos het t mobile netwerk op, dus daar heb ik weinig vertrouwen in.

is het mogelijk dat ik iets niet correct heb ingesteld op mijn iphone, die is nl helemaal nieuw voor mij.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Emsnel,

Dan zal het inderdaad toch ergens anders inzitten!

Is het mogelijk om eens een kruistest uit te voeren met de telefoon van jouw partner? Je kunt dan jouw simkaart in zijn/haar toestel stoppen en zijn/haar simkaart in jouw toestel. Aan de hand van de bevindingen die daaruit komen, kun je achterhalen of het probleem in de simkaart zit of juist in het toestel.

Hoe lang ben je nog in het buitenland? Mocht je er namelijk nog langer verblijven en het lukt echt niet, dan wil ik dit graag doorzetten naar onze specialisten!

Laat ons maar weten hoe het gaat met deze stappen!
Jaimy, dat gaat niet, ik heb nl n nano en mijn man een 'normale' simkaart.
ik ben hier nog zeker 2 maanden, dus da's behoorlijk lang.

ik hoor graag of er nog andere oplossingen mogelijk zijn.
Vandaag weer eens geprobeerd. Ik ontving ineens sms en berichten, waaronder enkele van t-mobile.
Erg fijn maar t vreemde is dat ik contact had (automatisch dus niet handmatig geselecteerd) met de provider O2? En die werd door jullie niet genoemd als provider waar jullie mee samen werken.
ik snap t niet meer, jullie wel hopelijk.
Graag nog je reactie.
Reputatie 3
Badge +11
Hey emsnel,

Fijn om te lezen dat je op dit moment weer sms'jes en berichten ontvangt! Ik geef je graag duidelijkheid over de provider O2. Het is namelijk zo dat deze in onze lijst staat als 'Telefonica'. Dit komt omdat O2 en Telefonica hetzelfde netwerk zijn. Op de site van O2 kun je dit ook terug vinden onderaan de pagina. Goed dat je dit in ieder geval bij ons aangeeft, want het was voor mij ook nodig het een en ander na te vragen. Ik zal er dan ook voor zorgen dat dit geüpdatet wordt op onze website voor een duidelijker beeld.

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!
Dag Bas,

bedankt voor je uitleg, wat ik nog altijd niet begrijp is het volgende.
Met mijn vorige telefoon (n lumia) had ik, als ik bereik had hier, bereik met t-mobile als provider, dat bereik was ook altijd sterk. Dus nooit met telefonica, o2 oid.
het contact wat ik nu heb, via O2, heb ik slechts op 1 plek, boven op de heuvel, en is minimaal (1 streepje....)
Ik ben ook weer in de stad geweest gisteren, waar ik met mijn andere telefoon/simkaart altijd overal goed bereik had, en had weer GEEN service(bereik), nergens.
t Komt er dus op neer dat ik met t-mobile, als ik hier ben, slechts op 1plek ' bereikbaar'ben.
vind ik niet te verklaren gezien mijn ervaringen met mijn andere telefoon.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Emsnel,

Omdat je nog een tijdje in het buitenland verblijft, wil ik dit doorzetten naar onze specialisten. Zij kunnen dit dan onderzoeken en jou erover contacten. Kun je mij in een privéberichtje een terugbelnummer laten weten (dus bijvoorbeeld het nummer van jouw partner) zodat er contact met je opgenomen kan worden? Daarnaast hoor ik graag in welke verschillende dorpjes of steden je de problemen hebt ervaren. We kunnen dan uitzoeken of de providers waarmee wij overeenkomsten hebben daar eigenlijk wel goed netwerk zouden moeten hebben. Ik hoor ook graag welke type toestel en softwareversie je precies hebt.

Dankjewel alvast, ik zie je privéberichtje tegemoet en zal het dan direct doorzetten!
Dag TMobile,

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Ik ben momenteel in Ierland voor werk en heb geen netwerk. Ik heb de blokkades gecheckt, die staan naar mijn idee allemaal goed. Ik heb netwerk gereset, telefoon opnieuw opgestart, handmatig provider geselecteerd, maar niets werkt. De providers die in het rijtje stonden waren 3 en Vodafone. Kreeg bij beide de melding dat de netwerken niet beschikbaar zijn. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Gr Astrid
Reputatie 7
Badge +20
Hi Astrid,

Ik zie dat je een blokkade had voor gebruik in het buitenland, maar die is inmiddels gister verwijderd. Als je je toestel opnieuw start dan zou je weer bereik moeten hebben.

Laat je even weten of het zo lukt? Ik wens je een fijne tijd in Ierland!

Reageer