Beantwoord

Nieuwe simkaart geactiveerd, maar werkt nog steeds niet

  • 19 april 2018
  • 2 reacties
  • 243 Bekeken

Hallo, ik heb ruim 48 uur geleden mijn nieuwe simkaart geactiveerd, en mijn toestel nu ongeveer 30 keer aan en uit gezet, maar ik krijg nog steeds de melding dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk en kan alleen noodoproepen doen. Hoe krijg ik mijn simkaart aan de praat? Is er iets misgegaan met activeren?
icon

Beste antwoord door David 19 april 2018, 14:13

Hoi Willeke,

Dat had natuurlijk al lang en breed moeten werken, dus hoog tijd om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken!

In ons systeem zie ik inderdaad dat er op 17 april een nieuwe simkaart is geactiveerd. Deze simkaart heeft een nummer dat eindigt op -336, dat is de simkaart die bij ons actief staat op jouw aansluiting. Is dit ook de simkaart die je in het toestel hebt geplaatst?

Het is een nieuwe simkaart, maar er kan natuurlijk altijd iets verkeerd zijn gegaan. Kun je kijken of de simkaart vuil of beschadigd is? Je kunt ook direct testen of het aan de simkaart of jouw toestel ligt door een kruistest uit te voeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Op die manier weet je eigenlijk al binnen een paar minuten waar het aan ligt. Doet een andere sim het namelijk wel in jouw toestel, maar jouw sim niet in het andere toestel, dan ligt het aan de sim. Doet de sim het wel in een andere telefoon en de andere sim het niet in jouw telefoon, dan is je telefoon de oorzaak.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen over bovenstaande stappen! Aan de hand daarvan kunnen we dan kijken wat de vervolgstappen zijn! 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik hoop dat de moderators je snel kunnen helpen.
Andere forumleden, zoals ik, zijn ook maar klant en we kunnen dit moeilijk voor je uitzoeken.
Maar moderators zijn vaak vrij snel met reageren.
Hoop dat het snel gefixt wordt voor je.
Succes
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Willeke,

Dat had natuurlijk al lang en breed moeten werken, dus hoog tijd om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken!

In ons systeem zie ik inderdaad dat er op 17 april een nieuwe simkaart is geactiveerd. Deze simkaart heeft een nummer dat eindigt op -336, dat is de simkaart die bij ons actief staat op jouw aansluiting. Is dit ook de simkaart die je in het toestel hebt geplaatst?

Het is een nieuwe simkaart, maar er kan natuurlijk altijd iets verkeerd zijn gegaan. Kun je kijken of de simkaart vuil of beschadigd is? Je kunt ook direct testen of het aan de simkaart of jouw toestel ligt door een kruistest uit te voeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Op die manier weet je eigenlijk al binnen een paar minuten waar het aan ligt. Doet een andere sim het namelijk wel in jouw toestel, maar jouw sim niet in het andere toestel, dan ligt het aan de sim. Doet de sim het wel in een andere telefoon en de andere sim het niet in jouw telefoon, dan is je telefoon de oorzaak.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen over bovenstaande stappen! Aan de hand daarvan kunnen we dan kijken wat de vervolgstappen zijn! 🙂

Reageer