Vraag

Nieuwe simkaart: geen netwerk


Ik heb sinds een week een nieuw toestel. Samsung Edge. Na een week heb ik geen netwerk, hij geeft de melding: plaats simkaart in voor netwerkdiensten. Er zit een simkaart in. Wat nu?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat vervelend! 😞

Heb je je simkaart toevallig laten bijknippen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

O, nee wat balen! Ik zie dat je op 28 januari een nieuwe simkaart hebt geactiveerd, ik ga er van uit dat je hem dus niet geknipt hebt!

Zou je eens kunnen proberen of een andere simkaart (van iemand anders) wel werkt in jouw toestel en proberen of jouw simkaart het wel doet in een ander toestel? Door middel van deze kruistest kunnen we er achter komen of het probleem bij de simkaart of aan het toestel ligt.

Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Ik heb geen ander toestel wat ik kan proberen. Dan zou ik een dag een toestel van iemand moeten lenen. Het bereik valt een flink aantal keer per dag weg. Nu staat hij bv op nul streepjes bereik. Vanmorgen weer een uur compleet zonder netwerk gezeten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cybsib,

Begrijpelijk dat niet iedereen een reservetoestel heeft liggen! Ik heb nog even het een en ander uitgezocht en ik zie dat er een paar dagen geleden een storing was. Deze is inmiddels opgelost, maar helaas is er sinds vannacht weer een nieuwe storing rondom postcode 4532MJ. Hierdoor kun je mogelijk niet bellen en internetten. Excuus voor het ongemak! We zijn hard bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen! Op deze pagina houden we op de hoogte van de storing.

Klopt het dat je alleen rondom jouw postcode hier last van hebt? Mocht het op meerdere locaties zijn, dan wil ik je adviseren om toch even te kijken of je een toestel van iemand kunt lenen om te testen. Je kunt ook altijd even langs een T-Mobile Shop gaan. Daar hebben ze genoeg toestellen liggen om mee te testen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Het is een paar dagen iets beter gegaan maar nog steeds een aantal keer per dag kort geen bereik. Ook berichten via de wifi (whatsapp en messenger) komen pas 2 uur later aan. Vandaag ligt hij er al een paar uur uit (geen netwerk)!! Ik kan dus ook niet naar jullie klantenservice bellen. Waar in de buurt van deze postcode zit een T-Mobile Shop? Ik baal hier erg van. Kan ik mijn contract herzien? Het toestel is nu 2 weken oud met een nieuwe simkaart, dit is op zijn minst gezegd raar! Net als iedereen wil ook ik bereikbaar zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi cybsib,

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. We willen je uiteraard helpen om zo snel mogelijk een betere netwerkervaring te krijgen. Omdat het verschillende oorzaken kan hebben zou je ons heel erg helpen door inderdaad een kruistest te doen zoals Amy beschreef. De dichtstbijzijnde T-Shops voor jouw postcode zijn de T-Shops van Vlissingen(Walstraat 102), Middelburg(Lange Delft 52) en Goes(Lange Vorststraat 43).

Met jouw bevindingen van zo'n kruistest kunnen we uitsluiten of het probleem bij jouw toestel ligt of de simkaart. Vanuit daar kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing. Als het probleem niet bij je toestel of simkaart ligt kunnen we een netwerkklacht voor je indienen. Een netwerkspecialist gaat dan kijken wat het probleem veroorzaakt en of het opgelost kan worden. Als er geen enkele oplossing is kan het zijn dat het contract ontbonden mag worden omdat we niet de service kunnen verlenen die je mag verwachten. Uiteraard gaan we er alles aan doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om het voor je op te lossen!

De openingstijden van de T-Shops zijn over het algemeen van 10.00 tot 17.30. Op zaterdag zijn de T-Shops om 17.00 gesloten, op donderdag of vrijdag(Middelburg) is er koopavond tot 21.00 en op maandag zijn de T-Shops pas open vanaf 12.00 en 13.00. Ik heb op de website van 9292ov even gekeken naar de meest gunstige reis. De meest comfortabele reis (minste reistijd, looptijd, wachttijd en aantal overstappen) is die naar de T-Shop van Goes. Heb je al eens een reisadvies opgezocht via 9292ov? Als je er niet uitkomt help ik je graag met het uitzoeken van de reis. .

Laat je ons even weten of het gaat lukken om jouw simkaart in een ander toestel te testen?

Als je nog andere vragen hebt stel ze gerust!
Op 27-01-2016 heb ik een nieuwe Samsung Edge van jullie ontvangen, met nieuwe simkaart en nieuw contract.
Op 5-2-2016 is de eerste klacht eruit gegaan, via de T-mobile chat, dat het toestel geen netwerkbereik heeft. Jullie kunnen alles nagaan wat er daarna gebeurd is (chat, forum, telefoon). Als ik het goed heb begrepen heb je binnen 8 dagen klagen recht op een nieuw toestel. Ik klaag op de 9de(!!!) dag dus zou ik van jullie een tweedehandstoestel krijgen. Voor iemand die al lid is bij jullie sinds jullie BEN overnamen (2002) is dit een enorme teleurstelling.
Daarbij ben ik nu 2 weken aan het wachten op een vervangend toestel. Ondertussen is mijn tweede maand abonnement ingegaan. Ik betaal voor niks want ik kan niet fatsoenlijk bellen. Wanneer ik bel valt altijd de verbinding weg, en is het maar de vraag wanneer ik terug kan bellen, hij ligt er nu alweer een half uur uit. Dit gebeurt dagelijks tig keer, Hierdoor heb ik 2 inkomende telefoontjes voor een ziekenhuisopname gemist. Tijdens de ziekenhuisopname had ik (ook) graag bereikbaar willen zijn, jullie begrijpen dat dit een fractie is van het dagelijks gebruik van een telefoon. Op zich jullie geluk, want ik neem nu contact op met mijn rechtsbijstand voor dit, helaas voor mij valt de verbinding weg en zal ik morgen (weer) bij een vriendin moeten bellen. Wat ik wel begrepen heb is dat jullie nu in gebreke blijven. Het wordt tijd dat er een oplossing komt en een schadevergoeding voor de abonnementskosten van de maand Februari en Maart.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

Vervelend om te zien dat dit probleem alleen maar verder is geëscaleerd. Om het overzicht te bewaren heb ik het bericht uit jouw nieuwe topic naar jouw bestaande topic verplaatst.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je hierdoor helemaal niet goed bereikbaar bent geweest. Hopelijk was alles niet al te ernstig en ik wil je graag onze excuses aanbieden hiervoor. Verder zie ik dat op 19 februari je toestel is aangemeld voor een omruiling. Heb je hierover al een mail ontvangen van AMP?

Verder zullen wij, zodra je toestel omgeruild is, uiteraard kijken naar een coulance voor de tijd dat je jouw toestel niet optimaal hebt kunnen gebruiken. Wil je ons hier op de hoogte houden?
Beste T-mobile en Beste Amy,
Om te beginnen zou het prettig zijn om door 1 persoon geholpen te worden. Sinds ik hiermee bezig ben, heb ik zonder te overdreven te maken gehad met minstens 10 verschillende medewerkers van jullie.

Nee, ik heb nog steeds geen mail gehad van AMP. Er is mij op 19-02-2016 verteld dat ik binnen 2 a 3 werkdagen een nieuw (ander) toestel zou ontvangen. Nu gaat er weer een weekend zonder dat er iets gebeurt overheen.

Daarbij blijf ik het ongehoord vinden dat ik niet een nieuw (!) toestel krijg. Ik klaag 1 dag te laat, zit al van eind januari zonder bereik met een nieuw toestel waar ik nog 2 jaar voor moet betalen en ik ben meer dan 12 jaar lid bij T-mobile, is dit echt hoe jullie met klanten omgaan?

Ik zou bij deze willen aansturen op een contractbeëindiging, simpelweg omdat jullie niet de service kunnen verlenen die ik mag verwachten.
Vandaag zit ik al de hele dag zonder netwerk. Het gaat van kwaad naar erger. Ik krijg echt het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word en dat er door jullie niks gedaan wordt, behalve vage antwoorden geven. Alsjeblieft T-mobile kom met een oplossing!!!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

Ik snap dat het niet optimaal is dat je door verschillende medewerkers geholpen bent. Wel werken niet alle medewerkers op alle kanalen en krijg je met anderen te maken wanneer je via Facebook of telefonisch contact op neemt. Mijn collega Harvey heeft je net op Facebook laten weten dat ik het vanaf hier graag op pak en je zo snel mogelijk ga voorzien van een oplossing.

Ik zie inderdaad dat er op 19 februari een omruiling is aangevraagd. Omdat het nu niet duidelijk is wat er precies fout gaat heb ik net contact gezocht met onze Handset afdeling om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik een reactie van hun heb dan laat ik het aan je weten. Voor nu kan ik het helaas niet sneller oplossen we zijn even afhankelijk van de reactie van deze afdeling. Sorry hiervoor!
Beste Amy,

Ik hoop dat je begrijpt dat ik via alle kanalen de mogelijkheid heb aangegrepen om duidelijkheid te krijgen, daar in geen enkel geval een oplossing geboden is.

Zojuist heb ik alles op een rijtje gezet en zie dat ik op 28-01-2016 het toestel ontvangen heb. Op 5-2-2016 is mijn eerste klacht via de chat eruit gegaan (daar ik niet kon bellen). De klacht was toen, en is nog steeds: geen netwerk. Daarbij zie ik dat ik binnen de door jullie gestelde 8 dagen geklaagd heb, dit wil zeggen dat ik recht heb op een nieuw toestel!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

Een van mijn collega's heeft je zojuist geprobeerd om te bellen maar tevergeefs. Je komt namelijk inderdaad in aanmerking voor een DOA (death on arrival)-omruiling omdat je inderdaad binnen 8 dagen melding hebt gemaakt. Een van mijn collega's zal je vandaag nogmaals proberen te bellen om dit rond te maken. De vorige omruiling is nu namelijk geannuleerd. Mocht je hier niet op willen wachten dan zou je ook zelf even telefonisch contact op kunnen nemen, dat is misschien wat sneller. (Sorry dat ik dit niet direct voor je kan doen maar dit gaat via een andere afdeling)

Ik ben blij dat mijn collega's dit nu op hebben gepakt en je toch een nieuw toestel gaat krijgen! Houd je ons hier op de hoogte? Zodra je toestel is omgeruild kijk ik graag nog even met je naar een coulance voor de tijd dat je jouw toestel niet hebt kunnen gebruiken.
Hoi Amy,
Allereerst bedankt, dat je het overgenomen hebt, het heeft zeker geholpen! De toestellen worden vanmiddag omgeruild, wat ben ik opgelucht. Ik zou het zeker op prijs stellen als je nog even kijkt naar de coulance over de periode 28-01-2016 tot en met 09-03-2016. Bij voorbaat dank en nogmaals hartelijk dank dat je er boven op zat.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

Heel fijn om te horen! En graag gedaan natuurlijk, ik ben blij dat het nu allemaal toch nog goed is gekomen. :D

Ik stuur je een privébericht over het verdere verloopt!
Hoi Amy,
Ik weet niet hoe ik op je prive bericht moet antwoorden :?, ik heb het gelezen en ben akkoord :D
Top, bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cybsib,

Het is je ondertussen gelukt en ik heb ook weer op je gereageerd! 😉

Graag gedaan en als je nog vragen hebt, let me know!

Reageer