Beantwoord

Nieuwe simkaart of oude houden?

• 27 juni 2017
  • 3 reacties
  • 495 Bekeken

Hey Hey!

Afgelopen weekend was ik mijn telefoon verloren. De simkaart heb ik toen meteen geblokkeerd en een nieuwe besteld. Wonder boven wonder is mijn telefoon weer gevonden en ga ik hem vanavond ophalen, maar ze zegt dat ze hem wel weer naar fabrieksinstellingen gezet heeft. Morgen komt als het goed is mijn nieuwe simkaart weer binnen.

Mijn vraag is dus, kan ik beter mijn oude simkaart deblokkeren of mijn nieuwe simkaart activeren?
Ik weet niet of er nog iets van gegevens op mijn oude simkaart staan.

Groetjes,
Romy
icon

Beste antwoord door David 27 juni 2017, 17:04

Hey Romy-vh,

Wel fijn dat de vinder zo eerlijk is! 🙂

Om even duidelijkheid te verschaffen: Het is wel mogelijk om de oude simkaart te deblokkeren, dus je hebt nog altijd de keuze. Je kunt dus inderdaad gewoon de oude simkaart gebruiken en de nieuwe simkaart als reserve bewaren. Mocht de oude simkaart dan defect zijn of je verliest de sim of toestel (even afkloppen!), dan kun je de nieuwe sim gebruiken. Of er nog gegevens op de simkaart staat is helemaal afhankelijk hoe je contacten enzovoorts bewaart. Dit kan vaak op het toestel zelf óf op de simkaart. Zelf zou ik de oude simkaart deblokkeren, kijken of deze het nog gewoon goed doet en dan de nieuwe bewaren, just in case! :)

Mocht je nou trouwens een back-up van de gegevens hebben gemaakt, dan vind je in onze Toestelhulp instructies om deze terug te plaatsen. Zo raak je ook de bestanden, zoals foto's, niet kwijt!

Laat je ons weten of het allemaal gelukt is? Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Romy-vh,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Jeetje, wat een verhaal :)
Wat goed dat je je toestel weer hebt gevonden. Je oude simkaart is al geblokkeerd, dus die is al niet meer te gebruiken. Dat geeft al antwoord op je tweede vraag, je moet dus je nieuwe simkaart gebruiken. Het kan zijn dat je op je telefoon nog wel je gegevens kan inzien, bv telefoonnummers, van je oude simkaart. Zet die over op je mobiel en dan kan je je nieuwe kaart gebruiken.

Eventueel kan je ook nog naar een telefoonwinkel gaan en die kunnen je ook helpen met omzetten. Vaak hebben die van die kastjes waar ze binnen een seconden alles om kunnen zetten. Misschien een tip, kijk maar wat je er mee doet. Maar eerst zelf even kijken of je oude kaart nog info bevat en dan zou ik het overschrijven, of op je mobiel zetten, en dan je nieuwe kaart erin. Ben je gelijk klaar :)

Mocht het niet lukken, kom dan terug op de forum, helpen we je verder.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi,

De informatie over de nieuwe simkaart van Serviceweb klopt niet!

Als je een nieuwe simkaart besteld krijg je een blanco simkaart. Je kan hem bewaren voor als je simkaart kapot is.

- Snotaapje;)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Romy-vh,

Wel fijn dat de vinder zo eerlijk is! 🙂

Om even duidelijkheid te verschaffen: Het is wel mogelijk om de oude simkaart te deblokkeren, dus je hebt nog altijd de keuze. Je kunt dus inderdaad gewoon de oude simkaart gebruiken en de nieuwe simkaart als reserve bewaren. Mocht de oude simkaart dan defect zijn of je verliest de sim of toestel (even afkloppen!), dan kun je de nieuwe sim gebruiken. Of er nog gegevens op de simkaart staat is helemaal afhankelijk hoe je contacten enzovoorts bewaart. Dit kan vaak op het toestel zelf óf op de simkaart. Zelf zou ik de oude simkaart deblokkeren, kijken of deze het nog gewoon goed doet en dan de nieuwe bewaren, just in case! :)

Mocht je nou trouwens een back-up van de gegevens hebben gemaakt, dan vind je in onze Toestelhulp instructies om deze terug te plaatsen. Zo raak je ook de bestanden, zoals foto's, niet kwijt!

Laat je ons weten of het allemaal gelukt is? Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer