Vraag

Nieuwe simkaart voor toestel

goede dag
ik heb een probleem met mijn sim kaartje
deze past niet en is sterk verouderd
hoe gaan we dit oplossen
t-mobile graag reactie per sms

14 reacties

Hoi Tinywerf,

Je kunt zelf een nieuwe simkaart aanvragen via My T-Mobile. Een andere mogelijkheid is in een T-Mobile Shop maar daar kost het meer geld.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je een verouderde simkaart hebt, kan een T-Mobile medewerker je kosteloos een nieuwe simkaart sturen. Je kunt het beste dus even wachten tot iemand van T-Mobile reageert.

Een reactie per SMS is trouwens helaas niet mogelijk.

Groet,
ok
maar ik heb liever dat een t-mobile medewerker het op pakt hier
deze sim kaart is zo verouderd en geeft ook problemen
en nu dat ik ook een andere telefoon heb waar alleen nano in past
is voor mij een oplopende factor dat ik vind dat ik recht heb op een vervangende sim kaart
niet alleen dat hij niet meer past in nieuwe telefoons
maar omdat deze al zo oud is en niet lekker werkt
Reputatie 4
Badge +7
Zoals Pilovali al schrijft, je zult moeten wachten tot een moderator dit oppakt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi tinywerf,

Allereerst welkom op het forum! Leuk dat je een nieuw toestel hebt! Welke is het geworden?

Goed dat je even contact opneemt hierover. Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat jouw simkaart nog niet zo oud is (iets meer dan 2 jaar) en daarom ook niet valt onder de oude simkaarten waarvoor je kosteloos een nieuwe kunt ontvangen. Verder zie ik dat je bij ons een Sim Only hebt die per februari is verlengd. Als je via ons verlengd met een nieuw toestel ontvang je altijd een nieuwe simkaart erbij. Als je kiest voor een Sim Only sturen wij geen nieuwe simkaart mee, omdat we er dan vanuit gaan dat je hetzelfde toestel blijft gebruiken en jouw simkaart dus blijft passen. Mocht je zelf besluiten om een nieuw, los toestel te kopen dan kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Je ontvangt altijd een 3-in-1 simkaart en is geschikt voor alle mobiele telefoons.

Je geeft aan dat jouw huidige simkaart niet zo lekker meer werkt, wat is er precies aan de hand? Wat gaat er niet meer zo lekker? Ik hoor het graag van je, dan kunnen we samen kijken naar een mogelijke oplossing!

Ik begrijp dat mijn antwoord waarschijnlijk niet het antwoord was waar je op gehoopt had, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
goede dag
het toestel geeft aan geen simkaart (uithalen en plaatsen werkt het weer)
dit in 2 toestellen getest
mijn huidig toestel is een samsung s5 mini
mijn zoon heeft een 2 jarig contract met een samsung s6 edge
hij heeft nu voor mij een samsung alpha over
en door de problemen met de sim en nu ook dat deze niet past in die alpha
als klant dat ik nu ook nog is 5 euro moet gaan betalen omdat mijn sim slecht is en niet eens meer past in een ander toestel
t-mobile geeft toch service ?
Reputatie 3
Badge +7
Zal ik eens een tip geven dan? Als je langs de T-Shop gaat met dit verhaal, heb je kans dat je wél gratis een nieuwe simkaart meekrijgt. Mijn ervaring is dat de medewerkers van de T-Shop vaak iets coulanter zijn dan de mensen die bij T-Mobile op kantoor zitten. Als je in de T-Shop aangeeft dat je een andere simkaart hebt omdat 'ie niet meer (goed) werkt en ook niet past in het nieuwe toestel dat je gebruikt, geven ze je vaak direct de nieuwe simkaart mee.

Nog een bijkomend voordeel: je kan 'm dan ook direct gebruiken en hoeft 'm niet eerst nog te activeren.
als de shop naast de deur zat had ik dat wel gedaan
daarom hier op het forum
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tinywerf,

Ik begrijp dat dit een lastige situatie is. In principe sturen we geen gratis nieuwe simkaart als het aan je toestel ligt of als je zelf een nieuw toestel los aanschaft waar een ander formaat simkaart in hoort. Dat geldt zowel voor medewerkers op kantoor als collega's die in de T-Mobile Shop werken. Het probleem dat jij aangeeft dat je toestel geen simkaart ziet, ligt vaak aan het toestel zelf en niet aan de simkaart. Lief van je zoon dat je nu zijn toestel mag gebruiken! Ik begrijp dat je graag dit toestel in gebruik wilt nemen en dat je mogelijk problemen hebt met je simkaart. Bij uitzondering stuur ik je kosteloos een nieuwe simkaart op. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen op de mat. Vergeet de simkaart niet eerst te activeren voordat je 'm gaat gebruiken.

Mocht je in de toekomst nog eens een ander formaat simkaart nodig hebben, dan kun je ook een sim adapter bestellen. Laat je even weten als je de simkaart hebt ontvangen?
bedankt
ik wacht het af
Reputatie 3
Badge +7
In principe sturen we geen gratis nieuwe simkaart als het aan je toestel ligt of als je zelf een nieuw toestel los aanschaft waar een ander formaat simkaart in hoort. Dat geldt zowel voor medewerkers op kantoor als collega's die in de T-Mobile Shop werken.

Hmm... daar denken T-Shops iets anders over. Ik heb meerdere simkaarten kosteloos via T-Shops gekregen en nog nooit omdat ze verouderd waren of dat er iets mis mee was. Alle keren omdat de simkaart niet in mijn toestel paste. Zo had ik onlangs nog een tijdelijk toestel omdat mijn toestel ter reparatie opgestuurd was. Mijn eigen toestel had een micro-sim (nog een 2-in-1-sim van misschien 3 jaar oud) en in het tijdelijke toestel moest een nano-sim. De medewerker van de T-Shop gaf me gewoon een 3-in-1-sim mee.

En zo heb ik ook meerdere keren kosteloos nieuwe simkaarten toegestuurd gekregen van de klantenservice.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Trajh91,

Hmm dat is eigenlijk vreemd.. zoals Thalina aangaf hoort dat eigenlijk niet te gebeuren. Nou is het wel zo dat we soms wel coulant zijn met het uitdelen van simkaart, vandaar dat Thalina er ook één kosteloos heeft gestuurd naar Tinywerf. Maar in principe hoort dat éigenlijk niet te gebeuren.. 😉
gisteren het kaartje ontvangen
en werkt perfect
ook even getest in mijn oude toestel
en de melding is weg en werkt gelijk
dus het sim kaartje was al niet lekker meer
met de nieuwe is dit probleem opgelost
en als voordeel dat deze ook in de samsung alpha past
door hem kleiner te maken
T-mobile bedankt
Reputatie 6
Badge +17
Fijn om te horen dat je de simkaart hebt ontvangen en dat 'ie beter werkt! Veel plezier met je nieuwe toestel! :)

Als we nu of in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!

Reageer