Beantwoord

Nieuwe simkaart werkt niet

• 13 april 2019
  • 3 reacties
  • 1066 Bekeken

ik zit momenteel in het buitenland voor stage. Nou is vorig weekend mijn telefoon gestolen... mijn familie is dit weekend hier en hebben mijn oude iphone meegenomen en ze hebben een nieuwe simkaart voor mij geactiveerd. Nu is het dus zo dat de simkaart het niet doet en ik ben er dus achtergekomen dat het geactiveerd is op een hele andere code dan dat er op dat simkaart kaartje staat. Wat nu te doen?!!
icon

Beste antwoord door Hajar 15 april 2019, 10:13

Hi Sabine,

In welk land ben je momenteel? Ben je in de EU of buiten de EU? Ik zie dat je een blokkade had voor gebruik in het buitenland, maar die is op de 13e verwijderd. Als je even verbinding maakt met een buitenlands netwerk dat actief is in dat land dan zou je gebruik moeten kunnen maken van je simkaart. Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en zien met welk netwerk je verbinding kan maken.

Laat je even weten of het zo wel werkt? Anders denk ik graag met je mee over een andere oplossing!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Sabine,

In welk land ben je momenteel? Ben je in de EU of buiten de EU? Ik zie dat je een blokkade had voor gebruik in het buitenland, maar die is op de 13e verwijderd. Als je even verbinding maakt met een buitenlands netwerk dat actief is in dat land dan zou je gebruik moeten kunnen maken van je simkaart. Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en zien met welk netwerk je verbinding kan maken.

Laat je even weten of het zo wel werkt? Anders denk ik graag met je mee over een andere oplossing!
Hoi Hajar
ik zit in Malta
met mijn gestolen telefoon heb ik altijd go mobile gehad en had ik nergens last van!
Maar nu ik me iphone 6 heb staat er telkens geen service en lijkt de simkaart niet willen te werken!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @sabinevdwerff,

Ik heb het nogmaals gecontroleerd, maar aan onze kant staat alles goed. De simkaart is actief en er staan geen blokkades op de aansluiting. Dit gaat om de simkaart waarvan het nummer eindigt op -390, die heb je ook in jouw iPhone zitten?

Je kunt ook nog kijken of het handmatig overschakelen naar een andere provider helpt. Je kunt hierbij kiezen uit Malita en Vodafone, naast Mobile Go. Het kan ook nog zo zijn dat de instellingen in jouw iPhone niet correct staan. Je kunt in dat geval even dit topic doornemen om te kijken of alles op jouw telefoon goed is ingesteld.

Ik hoor graag of het gelukt is met bovenstaande instructies!

Reageer