Beantwoord

Nieuwe simkaart werkt niet na activering

Hallo,
Ik heb gister een nieuwe telefoon gekocht en toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat mijn oude simkaart er niet in paste (te groot). Vandaag ben ik terug gegaan naar de t-mobile winkel en daar kreeg ik een nieuwe simkaart (nano), die moest ik dan thuis nog even activeren. Ik probeerde dit volgens de instructies, maar de activatiecode werdt naar mijn oude telefoon/simkaart gestuurd en intussen doet mijn nieuwe simkaart het nog steeds niet en mijn oude dus nog steeds wel.. Wat gaat hier fout? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door drs Chris 29 april 2018, 20:10

Je moet het nieuwe simkaartnummer invullen, niet het oude.
https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simkaart-activeren
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Je moet het nieuwe simkaartnummer invullen, niet het oude.
https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simkaart-activeren
Hallo drs Chris,

Ik heb het simkaartnummer ingevuld die op de nieuwe simkaart stond..
Badge +13
En die activitie code die kan je niet gebruiken om je nieuwe Sim kaart te activeren?
Want het klopt dat de code naar je oude simkaart word gestuurd en daarme kan je dan je nieuwe activeren.
Ik heb de activatie code ingevoerd en ik kreeg de melding dat ik mijn nieuwe simkaart kon gebruiken en dat de oude vanaf dat moment onbruikbaar was. Maar dit is dus niet zo..
Badge +13
Heb je je nieuwe toestel al een keer opnieuw opgestart?
Ja, al een aantal keer. Ik ben vanmiddag (ruim 4 uur geleden) nog terug geweest naar de winkel, daar zei de medewerkster dat ze op de computer zag dat de activatie niet gelukt was en toen heeft zij 'm zelf geactiveerd. Ik vroeg hoelang het zou duren voor hij werkte maar zij kon mij niet precies vertellen hoe lang.. dit kon een paar minuten zijn maar ook een uur. In de tussentijd heb ik mijn nieuwe telefoon dus nog een aantal keer opnieuw opgestart, maar helaas zonder resultaat..
Ik heb net even op my t-mobile gekeken bij 'Simkaart en toestel' en daar staat bij 'huidig simkaart nummer' nog steeds mijn oude simkaart nummer..
Badge +13
En je oude simkaart werkt echt niet meer?
Momenteel zijn er geen medewerkers meer helaas...
Ja, mijn oude simkaart werkt dus nog wel gewoon, maar mijn nieuwe niet (terwijl dat dus juist andersom moet zijn). Alleen kan ik mijn oude simkaart niet in mijn nieuwe telefoon stoppen omdat die te groot is 😞
Ja, ik was al bang dat er geen medewerkers meer zijn inderdaad, ik hoop dat ik morgen iemand kan spreken!
In ieder geval bedankt voor het reageren en meedenken @Rosan
Badge +13
Heb je nog een keer geprobeerd hem te activeren volgens dat activeer linkje?
Gewoon alle stappen nog eens volgen (dat zou ik proberen tenminste)
Ja, dat heb ik net gedaan, maar krijg weer dezelfde meldingen als vanmiddag..
Reputatie 7
Badge +19
Hoi ElindH,

Top om te zien dat je samen met Rosan al van alles geprobeerd hebt! Ik zie ook terug dat je gister hebt gechat met mijn collega en dat zij de simkaart voor jou heeft geactiveerd. Als het goed is werkt alles nu weer als een trein! Klopt dat? :D

Laat het maar weten als je nog ergens anders mee kunnen helpen, je bent hier altijd welkom met al jouw vragen!

Reageer