Vraag

Ongeldige simkaart

  • 28 januari 2016
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Heb 2 weken geleden een nieuwe simkaart aangevraagd voor mijn iphone 5, deze geactiveerd en in gebruik genomen. Nu geeft ie aan "Ongeldige simkaart". Telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart maar probleem blijft.
Wat is hieraan te doen??

3 reacties

Hoi stefan ,

Heb je ook al de sim kaart opnieuw geplaatst ?
Dit wil namelijk ook wel eens helpen

Gr joyce
Beste Stefan,


Als je iPhone aangeeft "ongeldige simkaart" dan is het of dat je toestel niet simlockvrij is, of je hebt de laatste Carrier update(-s) zoals Apple dat noemt waarschijnlijk niet bijgewerkt.

Als je nog een iOS software-update klaar hebt staan, installeer deze eerst en probeer het daarna opnieuw. Mocht het geen resultaat opleveren, probeer de sim even in een ander toestel, zo kun je 100% uitsluiten of het wel of niet aan de simkaart zelf ligt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefan,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je simkaart ineens ongeldig is. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ik zie dat je op 13 januari je simkaart hebt geactiveerd. Werkte het toen wel? Heb je jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen!

Reageer