Beantwoord

Ongeldige simkaart

• 11 september 2016
  • 8 reacties
  • 2685 Bekeken

Sinds gisteravond ( van het ene op het andere moment) kreeg ik de melding ongeldige simkaart op mijn iPhone. Ik las op het forum over de andere ervaringen ( het komt dus vaker voor) alle testjes en akties die daar staan heb ik geprobeerd. Geen succes. Aangezien ik een zakelijk abbonee ben via mijn bedrijf kan ik niet zelf een sim kaart bestellen. Is er geen andere oplossing dan de komende 36 uur (vermoedelijk) onbereikbaar zijn?:(
icon

Beste antwoord door Pjotr63 12 september 2016, 22:31

Vanmorgen van mijn bedrijf een nieuwe simkaart gekregen. Binnen 5 minuten was ik weer in de lucht. Nu ook een reserve simkaart erbij. Breekbare dingetjes blijkbaar.
Bekijk origineel

8 reacties

Datzelfde probleem heb ik sinds vanmiddag ook!!
Ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden. En jammer genoeg zsl dit langer duren zo te nerken dat er niemand er op gereageerd heeft nog...
Vanmorgen van mijn bedrijf een nieuwe simkaart gekregen. Binnen 5 minuten was ik weer in de lucht. Nu ook een reserve simkaart erbij. Breekbare dingetjes blijkbaar.
Reputatie 1
De kwetsbaarheid van een simkaart hangt af van meerdere factoren (type (full-size, mini, micro of nano), leeftijd, frequentie van wisselen van toestel, etc). Bij type moet je kijken naar de kleinst mogelijke maat (een "3 in 1" (meestal een 4 in 1 aangezien die vaak ook een full-size omlijsting aanwezig is) moet je rekenen als een nano). Een nano (en dus ook het midden van een 3 in 1) is dunner dan de grotere, dit kan soms ook problemen geven bij oudere toestellen.
Reputatie 7
Badge +20
@Pjotr63

Goed om te lezen dat je het gisteren toch hebt op kunnen lossen. Een alternatief was geweest om langs de T-Shop te gaan om daar een simkaart aan te vragen.

@Jarepeco

Je hebt de simkaart al eens opnieuw geplaatst? Zou je deze pagina eens kunnen doornemen en aan kunnen geven of de suggesties geholpen hebben? Anders zijn we ook erg benieuwd naar de uitkomst van de kruistest.

We horen het graag van je!

@Mat_64

Bedankt voor jouw toelichting op dit probleem, erg handige info om te benoemen inderdaad! 🙂
Hoi David,
Ik zie niet zo gauw waar ik een eventuele test kan vinden. Zou jij het aan kunnen geven wasr het precies staat?
En mocht ik eventueel een nieuwe kaart aan willen vragen, kan dat online of bij shop (sneller?!) en wordt dit gratis verstrekt (aangezien het zomaar opeens verschenen is en het toestel ook wel goed werkt. Abonnement pas verlengd) ?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jarapeco,

In de link staat hoe je dit uit kunt voeren, maar de test zelf kun je thuis doen als je een tweede toestel/simkaart hebt. Als je dit niet hebt kun je dat ook in de T-Mobile winkel doen, ze helpen je daar dan met de test.

Mocht dan blijken dat het inderdaad aan de simkaart liggen kunnen ze daar bepalen dat je kosteloos een nieuwe krijgt. Wij kunnen de simkaart ook opsturen, maar dan duurt het ongeveer 3 werkdagen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

We horen graag of het gelukt is en of wij je nog ergens bij kunnen helpen!
Het is nu opgelost. Ik ben langs de winkel geweest.
Maar ik vraag me ook af of de dingen die op simkaart waren opgeslagen nu ook daadwerkelijk verloren zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jarapeco,

Fijn dat mijn collega's je goed hebben geholpen in de Shop. De gegevens die op je vorige simkaart stonden zijn inderdad verloren. Hopelijk ervaar je met je nieuwe simkaart geen problemen.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.

Reageer