Beantwoord

onverklaarbare gegevensverbruik 10kb per dag

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 33 reacties
Aangezien ik nooit mobiel internet gebruik en automatische updates sowieso op alleen wifi heb gezet, snap ik niet waarom ik op mijn factuur iedere dag 10kb verbruik zie.

Mis ik toch ergens een instelling of hebben meer mensen dit gezien?

Ik heb een Galaxy S5, android 5.0.
icon

Beste antwoord door Bram 11 april 2015, 12:02

Hoi yoxy,

Goed dat je dit even navraagt. Er zijn wel meer vragen op dit onderwerp met allemaal een ander antwoord. Ik wil je in eerste instantie vragen of je ook jouw mobiele data uit hebt staan wanneer je gebruik maakt van WiFi. Het toestel kan namelijk overschakelen naar mobiele data om de accu te sparen.

Daarnaast zijn er ook datateller apps die jou exact vertellen wat en op welke manier gebruik heeft gemaakt van jouw WiFi of dataverbinding. Zou je dat voor mij willen controleren en vooral ook willen checken of het hierna nog voorkomt? Alvast bedankt!

Voor de volledigheid kun je het beste het topic van Davy ook nog eens doorlezen.

Bekijk origineel

19 reacties

Instellingen, connections, (onder wifi en bluetooth) data usage, restrict background data aanzetten per app of voor allemaal. Google play en google play services zetten dit stiekem standaard aan om al je accounts te synchroniseren! Background data (achtergrond data) uit dan doet ie dat alleen over de wifi.
Reputatie 2
Bij mij is het rond die datum ook gestopt, 27-08 was zo te zien de laatste keer.
Bizar fenomeen.
Ik heb na 29 augustus geen 10KB afschrijving meer gehad, de laatste was op 16 augustus.
Kun je iets vertellen wat nu de oorzaak was?:?
Vriendelijke groet Inventor
Reputatie 4
Badge
ik ben benieuwd of mensen nog een 10KB per dag hebben in de verbruikstatus na 29 augustus?
Reputatie 4
Badge
Hoi,

Daar ben ik weer. inmiddels draaien sinds mijn vorige update 2 mobieltjes op mijn bureau: een Sony T3 en een Samsung S4mini.

Het 1MB fenomeen (bij andere mensen 10KB) is nu zeldzamer en niet op commando te bestellen en dus moet ik meer geduld hebben voor het weer gebeurt. En ik moest de eigenwijze technici overtuigen dat ze de trace recorders niet mogen uitschakelen totdat ik het zeg 😠 Want het gaat dagenlang goed en ik heb geen 1MB dagtotaal in de Verbruikstatus nu....

Inmiddels heb ik met de Sony T3 zo'n gebeurtenis gehad. Analyse laat zien dat:

- het gaat om ECHT dataverbruik die we in meerdere systemen terugvinden in de logging;
- op de Sony T3 hebben 2 apps een hele kleine hoeveel data verbruikt ONDANKS dat mobiele data uitstaat op het toestel. In dit geval was dit de mail app (Yahoo Mail) en een Sony app (Xperia Lounge?) die contact maakt met site supl.sonyericsson.com

Sony Nederland hebben we hierover ingelicht.

Het totale verbruik op die dag was kleiner dan 1KB. Afhankelijk van de tariefregels die horen bij jouw abonnementsvorm wordt het dagtotaal op 10KB (bijv bij oudere Flex abo) of 1MB (bij een moderne Stel Samen abo) afgerond en getoond.

Ik wacht nog steeds op het weer voorkomen van mobiele dataverbruik op de Samsung S4mini. Dat is sinds de recorder aanstaat nog niet gebeurd. Op de S4mini zijn andere apps actief (geen Yahoo mail en ook geen Sony apps).

Hoewel ik nog niet weet welke apps dit doen op de S4mini, een ding staat vast: er bestaan meerdere apps die toch in staat zijn, af en toe, een heel klein beetje mobiele data te verbruiken.

=wordt vervolgd=
Reputatie 7
Badge +20
Hoi WMOB,

Ik zie dat je op één van je andere berichten ook al een reactie hebt ontvangen. Zou je dit eens uit kunnen proberen en laten weten of het wat opgeleverd heeft?

We zien je reactie graag in dat topic tegemoet! 🙂
Hoi

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en belangrijker hoe het op te lossen is.

Check vandaag mijn facturen en zie dat bij mij precies hetzelfde aan de jand is sinds 28 maart.
Nog steeds wordt er elke dag 0.01 euro / 10 kb in rekening gebracht terwijl Mobiele gegevens en roaming uit staan.
Het is gestart na terugkomst uit Frankrijk waar ik een tijdelijke databundel heb aangeschaft tijdens de wintersport.

Ik heb een samsung Galaxy mini S4.

Alvast bedankt
Reputatie 4
Badge
status update 8 juni:
Sinds 4 juni verschijnen er helemaal geen verbruiksregels meer in mijn Verbruikstatus!!! 😉
Reputatie 4
Badge
Hoi,
als je 10KB per dag in jouw Verbruikstatus ziet terwijl je Mobiele Data uit hebt staan, heeft volgens ons dezelfde oorzaak als de andere 1MB per dag fenomeen.
Zoals ik eerder aankondigde, is afgelopen vrijdag een bugfix succesvol geïnstalleerd maar het lijkt erop dat we er nog niet helemaal zijn. 😞 We graven verder....

Heb je al sinds zaterdag 30 mei al dagen van 0KB verbruik gezien?! Laat me weten!

groeten van Mark
@Frutjuh
Leuk dat je mee denkt maar ik heb al een extra data teller er op staan en ook de data teller van het toestel zelf geeft geen verbruik weer, ik denk niet dat we het hier moeten zoeken, ik heb inmiddels op de andere topic al een reactie van Mark_K beantwoord hij is er al mee bezig om het uit te zoeken.
Reputatie 4
Badge +5
@Inventor,
Zou je eens Onavo Count willen installeren, ik ben benieuwd of die hetzelfde meldt.
Even een update, ik heb de Data Manager App geïnstalleerd, en deze heeft de afgelopen dagen ook geen mobile data geregistreerd!
En de T mobile app geeft iedere dag een verbruik aan van 10 KB aan dat is 1cent per dag en wordt wel degelijk in rekening gebracht zie ook
Topic 1-cent-per-dag-afgeschreven
Hallo Yoxy,
Ik heb precies het zelfde probleem als jou, ook iedere dag 10KB data verbruik! :@
Bij mij is het probleem begonnen toen ik mijn nieuwe Samsung S5 mini in gebruik nam.
Eerst had ik een S2 mini en nooit data verbruik als ik mobile data had uitgeschakeld.
Om te achterhalen heb ik ook al van alles geprobeerd,
En al een keer de sim 24 uur uit de telefoon gehaald,:@
Er is toen op deze dag geen verbruik geregistreerd.
Ik heb ook al de telefoon naar fabriek instellingen terug gezet maar het probleem blijft.
Ik heb nu een App My Data Manager geïnstalleerd,
Hier onder heb ik een link gezet naar een vergelijkbaar onderwerp en had stille hoop dat hiermee ook het onverklaarbare 10KB probleem zou worden opgelost, maar op mijn factuur van 18 mei staan deze er gewoon op.
Ik hoop dat T mobile medewerker Mark_k hiervoor zoals hier ook de oplossing voor heeft.
Ik zal bij bovenstaande pagina ook een link hier naartoe plaatsen.
Reputatie 2
Hallo Bram,

De creditering is zeer welkom, waarvoor hartelijk dank.

Maar daarmee hebben we nog geen oplossing natuurlijk. Ik heb op zich goede ervaring met de nauwkeurigheid van watchdog en precies 10kb per dag is natuurlijk sowieso heel vreemd.

Ik zal een dezer dagen kijken of ik mijn telefoon helemaal kan uitschakelen gedurende een dag, als het dan nog gebeurt, weet ik wel zeker dat het niet door een instelling van mijn toestel komt.
Reputatie 4
Hey yoxy,

Het kan zijn dat Watchdog niet elke app opneemt in de gegevens. Wij kunnen zelf helaas ook niet inzien waar deze 10 KB aan verbruikt wordt. Wat ik wel kan doen is €5,- crediteren. Dit zal in ieder geval de kosten voor dit jaar oplossen.
Reputatie 2
Helaas blijkt het echt niet in orde. Toch nog iedere dag 10kb terwijl watchdog 0kb aangeeft. Vind het heel vreemd.
Reputatie 7
Badge +15
@yoxy

Gek dat het nu niet meer is voorgekomen! Het is inderdaad slim om met 3G Watchdog bij te houden waar je mb's aan verbruikt.

Houd je ons op de hoogte? Als er nog vragen zijn dan weet je ons uiteraard te vinden! 🙂
Reputatie 2
Hallo Bram,

Dank je voor je reactie.

Mijn mobiele data heb ik altijd uitstaan, ook heb ik de optie Slimme netwerkwissel uitgeschakeld. Ik heb heel sporadisch mobiele data aan maar nooit iedere dag en zeker niet iedere dag voor precies 10kb.

Het topic van Davy had ik inderdaad ook gevonden en veel is niet voor mij van toepassing; ik heb geen facebook, geen instagram en heb nergens push berichten.

Ik gebruik al heel lang 3G Watchdog en heb ook alerts ingesteld maar ik kan inderdaad niet precies zien waar de kb's worden gebruikt. Daar ga ik eens naar kijken, dank voor de tip.

Wat wel opvalt, is dat ik nu sinds gister geen internetverbruik meer zie in de tmobile app, de 10de had ik voor het laatst die mysterieuze 10kb maar ik blijf het nu uiteraard op de voet volgen.
Reputatie 4
Hoi yoxy,

Goed dat je dit even navraagt. Er zijn wel meer vragen op dit onderwerp met allemaal een ander antwoord. Ik wil je in eerste instantie vragen of je ook jouw mobiele data uit hebt staan wanneer je gebruik maakt van WiFi. Het toestel kan namelijk overschakelen naar mobiele data om de accu te sparen.

Daarnaast zijn er ook datateller apps die jou exact vertellen wat en op welke manier gebruik heeft gemaakt van jouw WiFi of dataverbinding. Zou je dat voor mij willen controleren en vooral ook willen checken of het hierna nog voorkomt? Alvast bedankt!

Voor de volledigheid kun je het beste het topic van Davy ook nog eens doorlezen.

Reageer