Vraag

Orange simkaart

Hallo,

Ik heb nog steeds een oude Orange simkaart, dus krijg ik een 'R' (van roaming) vastblivend in mijn nieuwe Android tostel.

Ook is mijn verbinding aan T-Mobile gegevensnetwerk als roaming gezien.

Hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt

17 reacties

Reputatie 7
@msolis,

Welkom op het forum!

Deze melding van roaming kun je volgens mij niet oplossen, je zal dan een nieuwe sim moeten aanvragen. Omdat het een orange sim is, moet dit gratis zijn. Het is zowieso beter om een t-mobile sim te hebben, want orange sim's kunnen soms problemen geven met internet. Gezien je toestel kan je dit gaan merken.
Reputatie 5
@msolis

Wat eviltwin69 aangeeft is volledig juist. Ik heb direct een nieuwe simkaart laten opsturen naar het bij ons bekende adres. Deze zul je binnen enkele werkdagen ontvangen.
@aeon
ik heb nog een Dutchtone simkaart.
Heb geen problemen maar kan ik ze wel verwachten
Reputatie 5
@Choco

Op het moment dat je een toestel wil gaan gebruiken met bepaalde internetinstellingen kan jouw huidige Dutchtone simkaart problemen gaan opleveren omdat de juiste instellingen op de simkaart niet aanwezig zijn. Mocht dit het geval zijn dan kunnen we altijd een nieuwe simkaart naar je toesturen. 🙂
@Aeon
Ik ga vrijdag 29/7 op vakantie. Lukt t nog dat ik die SIM dan kan ontvangen.
Wil dan gebruikmaken van Travel en Surf.
Was vandaag in Belgie en had een dagkaart van Travel en Surf geactiveerd via sms naar 1401. Alles ging goed behalve het op internet komen. Als ik bij voorbeeld naar google wilde gaan dan gaf hij aan dat "het een wifi service is. Controleer of uw toestel verbonden is met wifi netwerk.
Heeft dit ook met die sim te maken?
Kan ik eventueel ook naar een TM winkel gaan om een andere sim te halen
Reputatie 6
Badge +9
Dat kan je ook doen Choco. Kunnen ze hem gelijk daar aktiveren.
ok ga ik morgen maar even langs de shop.
Enig idee waarom ik met de dagkaart van travel en surf geen verbinding kon krijgen me internet.
@Aeon

Ik heb afgelopen dagen mijn abonnement via Belsimpel.nl verlengd naar een SmartPlus 100 2 jaar.

Dit abonnement is met internet. Nou lees ik hierboven dat je met een oude sim-kaart problemen kan krijgen bij gebruik van een oude sim-kaart.

Nou heb ik ook een oude Dutchtone / Orange sim-kaart, mogelijk gaat dit straks als mijn nieuwe abonnement in gaat ook problemen geven.

Krijg ik bij mijn verlengde abonnement een nieuwe sim-kaart toegestuurd of moet ik deze separaat aanvragen? (Zo ja, bij deze!)

Ik had ook al een vraag gesteld bij de klantenservice m.b.t. mijn sim-kaart, in mijn nieuwe toestel geeft het sim-kaarte namelijk aan dat ik "Orange" als provider heb (hoewel ingesteld op T-mobile).

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten,

Michael
Reputatie 5
@Michael1973

De simkaart die jij op dit moment gebruikt heeft niet voldoende geheugen en capaciteit om optimaal te kunnen werken met het huidige aanbod smartphones. Ik heb direct een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Deze zul je binnen enkele werkdagen ontvangen. 🙂
@Aeon

Bedankt voor de reactie.

Ik heb inmiddels echter al een nieuwe sim-kaart ontvangen (mogelijk al als reactie op mijn vraag aan de klantenservice, zie vorige reactie) en reeds geactiveerd. Lijkt mij niet nodig de extra sim-kaart te verstrekken, ik denk alleen dat de kaart al onderweg is, zal ik deze retour sturen als die binnen is?

Alvast bednakt voor de reactie!!

Groeten,

Michael
@Michael1973

Deze mag je vernietigen bij binnenkomst, het is namelijk nummer gebonden zodra hij is aangemaakt. Je mag hem ook bewaren als reserve die je wanneer het nodig is gewoon kunt activeren via My T-Mobile.:)
@HenkTM

Bedankt voor de reactie.
Ik heb de tweede sim vandaag per post ontvangen, ik zal deze bewaren voor mocht het nodig zijn......weggooien kan altijd nog.

Groetjes,
Michael
ik heb een oude orange simkaart in me nieuwe telefoon en melding roaming en geen idee wat het is
kan ik dat veranderen in het toestel?

ik las wel hier je kan gratis een nieuwe simkaart krijgen maar hoe zit dat dan met je nummer en je beltegoed?
Reputatie 5
@miranda0706 Welkom op het T-Mobile forum!

Ik zie dat je inderdaad een oud exemplaar bezit. Ik stuur je een nieuwe toe. Wanneer je deze simkaart via My T-Mobile activeert zal je huidige nummer inclusief beltegoed op het nieuwe simkaartje komen te staan! 🙂 Laat je even weten of het is gelukt?
Hallo,
Zoals ook andere klanten heb ik nog een oude Orange SIM kaart en deze kan ik niet in de iphone 4 gebruiken.
Als ik het goed begrepen heb dan zou deze gratis omgeruild worden, uiteraard met nummerbehoud.
Waar moet ik hiervoor zijn?
@ serfke

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je inmiddels zelf een nieuwe simkaart hebt besteld via My T-Mobile. Ik heb €5 beltegoed toegevoegd om je zo te compenseren voor de kosten die je hebt gemaakt! 😉

Reageer