Beantwoord

Oude PrePaid simkaart

even een vraag mijn man heeft een prepaid simkaart van KPN is nu overgestapt naar prepaid T-Mobile wat moet hij doen met die oude simkaart? zitten daar persoonlijke gegevens op of niks?

Graag heel snel reactie aub!!

mvg rachel
icon

Beste antwoord door Kaassausje 10 mei 2015, 17:31

Als die van KPN nog actief is, zou hij 'm kunnen legen (sms'jes, als die er nog op worden opgeslagen en telefoonnummers) en een half jaar in de kast leggen. Waarschijnlijk deactiveert de kaart dan pas als je er een half jaar niks meer mee doet.

Je kunt 'm ook als noodsimkaart gebruiken, dan moet je wel zorgen dat je binnen 6 maanden (steeds weer) een betaalde handeling verricht, als er dan een storing op het T-Mobile netwerk is en er is nood aan de man, heb je nog een simkaart op een ander netwerk. :)

Wil je 'm niet bewaren, dan zou ik wel de simkaart doorknippen met een kniptangetje, dan weet je in elk geval zeker dat de kaart niet meer gebruikt kan worden.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi espritgirl,

Is de KPN simkaart nog actief, of is de T-Mobile simkaart met nummerbehoud aangevraagd?

In geval van nummerbehoud zal de simkaart van KPN worden gedeactiveerd. Dat kun je nakijken op een telefoon, als je de simkaart erin doet en je krijgt geen service te zien, doet de kaart niks meer. Dan kan er ook niks meer afgehaald worden (geen telefoonnummers in elk geval, meer wordt er niet op een simkaart opgeslagen) en kun je 'm recyclen. 🙂
Hoi de prepaid simkaart is nog actief maar mijn man heeft een nieuwe prepaid simkaart van T-Mobile dus hij gebruikt die van kpn niet meer
Wat moet hij doen met die prepaid van kpn? want die gaat hij niet meer gebruiken!
Met een nieuwe nummer van T-Mobile. Dus geen nummerbehoud!

Mvg Rachel
Als die van KPN nog actief is, zou hij 'm kunnen legen (sms'jes, als die er nog op worden opgeslagen en telefoonnummers) en een half jaar in de kast leggen. Waarschijnlijk deactiveert de kaart dan pas als je er een half jaar niks meer mee doet.

Je kunt 'm ook als noodsimkaart gebruiken, dan moet je wel zorgen dat je binnen 6 maanden (steeds weer) een betaalde handeling verricht, als er dan een storing op het T-Mobile netwerk is en er is nood aan de man, heb je nog een simkaart op een ander netwerk. :)

Wil je 'm niet bewaren, dan zou ik wel de simkaart doorknippen met een kniptangetje, dan weet je in elk geval zeker dat de kaart niet meer gebruikt kan worden.
Okee! Maar ik neem aan dat er geen persoonlijke gegevens op een prepaid kaartje staat hè of wel?
Op het kaartje zelf niet, als je die hebt geleegd. Enkel namen, sms'jes en contacten kunnen erop worden opgeslagen.
Hoe kan ik zien dat er dan iets op staat van gegevens?
en hoe maak ik een simkaartje leeg dan?
Hoi Rachel,

Goede keuze van je man om van KPN naar T-Mobile over te stappen! :D

Zoals Kaussausje terecht aangeeft kunnen alleen namen, sms'jes en contacten worden opgeslagen op een simkaart. Wanneer je weet welk toestel je man heeft kun je op deze pagina vinden hoe je de gegevens over kunt zetten, zodat je zeker weet dat de oude simkaart leeg is! :)

Wanneer de simkaart leeg is en de gegevens zijn overgezet dan kun je er inderdaad voor kiezen om de simkaart door te knippen.

Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag! 🙂
Okee maar ik wil alleen dat simkaartje leeg maken niet overzetten kan dat ook?
Ik heb zelf al de telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet zijn dan de gegevens verwijderd van de simkaart of nog niet?

Ik zit zelf al een tijd bij T-Mobile ben tevreden! 😃
Als de contactpersonen en sms'jes niet meer te zien zijn op de telefoon, is de simkaart ook leeg. Anders moet je ze handmatig verwijderen via de sms-map en de contactenlijst.

Bij een fabrieksreset verwijder je (bijna) alles wat op het toestel staat. Ook e-mailaccounts, foto's, video's, noem 't allemaal maar op. 😉
Dus als ik de telefoon terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen dan staat er niks meer op de simkaart?

Dan is het in orde hè bedankt voor jullie reacties! 🙂
Waarschijnlijk niet, maar dat kan ik vanachter mijn scherm niet zien. Daarvoor zul je de simkaart even in een toestel moeten doen (mag ook een ander toestel zijn). Als de contactenlijst en sms-map leeg zijn, dan is 't goed.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rachel,

Is het gelukt om te kijken of er nog iets op de simkaart staat met de aanwijzingen van Kaassausje? Ik hoor het graag van je ! 🙂
Ga morgen kijken nog geen tijd gehad!
Ja hoor is gelukt op de andere telefoon staan geen contacten of dergelijke bij diezelfde simkaart!! In orde dus! 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Kijk aan, goed om te horen Rachel! 🙂 Als we je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag!

Reageer