Vraag

Oude toestel gebruiken

• 25 januari 2016
  • 4 reacties
  • 608 Bekeken

Op mijn oude gsm S4 mini staat de app Runtastic Mountainbike. Nu heb ik vandaag mijn abonnement verlengd en krijg ik een nieuw toestel. Graag zou ik mijn oude toestel willen blijven gebruiken omdat de kans op beschadiging groot is tijdens het mountainbiken en ik hiervoor niet het nieuwe toestel wil gebruiken. De app gebruikt gps/wifi/lokatie. Hoe moet ik het aanpakken om het toestel te blijven gebruiken. Moet ik dan weer een abonnement nemen of kan ik pre-paid gebruiken. De telefoon wordt dan alleen gebruikt voor deze app en om in nood te bellen. Alvast dank voor uw informatie en antwoorden.

Armand

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Je kunt het beste gewoon een PrePaid kaartje kopen en die in je oude toestel stoppen. Je moet wel één keer in de 6 maanden gebruik maken van de simkaart. Dus een SMSje sturen, bellen of data gebruiken.

Als je alleen 112 wilt bellen, hoef je geen simkaart in je toestel te stoppen, maar als je wilt bellen naar iemand anders, dan natuurlijk wel :)

Groet,
Badge +7
Hi Silverpalm,

Alternatief is gewoon een DuoSimkaart bestellen. Kosten eenmalig geld. Na activatie heb je twee simkaart met jouw mobiele nummer.
Enige wat je moet doen daarna is ene toestel uitschakelen voordat je ander toestel inschakelt.

Zo ben je ook tijdens moutainbiken bereikbaar op je eigen nummer in geval van nood.

Een DuoSimkaart gebruik ik ook voor mijn Xperia Ray en Xperia Z. De ray gebruik ik alleen bij het uitgaan. Zo voorkom ik diefstal en verlies van mijn duurdere toestel.

groeten,
Robert
Beste Robert. Hartelijk dank voor de snelle en duidelijke oplossing van mijn probleem. Top!!!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Silverpalm,

Allereerst welkom op het T-Mobile forum! Fijn om te lezen dat we je een aanbod hebben kunnen doen dat aansluit op jouw wensen en behoeftes. Welk toestel heb je gekozen? 😃 Ik zie dat Pilovali en RHMvdEinde je al voorzien hebben van tips. Ook zie ik dat je een nieuwe duosimkaart hebt besteld via jouw My T-Mobile.

Je kunt je twee simkaarten niet tegelijkertijd op het T-Mobile netwerk gebruiken. Bij gelijktijdig gebruik van de simkaarten in je S4 mini en je nieuwe toestel zul je verbroken verbindingen ervaren met bellen en mobiel internet. Ook komen gesprekken en sms’jes dan mogelijk niet binnen. Ik wil je adviseren om je nieuwe toestel uit te schakelen als je gaat mountainbiken en je S4 mini meeneemt.

Laat je even weten of het allemaal werkt als je de simkaart geactiveerd hebt? Als je hier, of ergens anders, vragen over hebt; ik help je graag!

Mountainbike je vaak? Ik vind het echt gaaf, maar doe het niet zo vaak. Doe je ook mee aan wedstrijden?

Reageer