Beantwoord

Overstap van een 3G SIM-kaart naar een 4G telefoon

• 6 september 2016
  • 16 reacties
  • 1680 Bekeken

Op dit moment bezit ik een 3G telefoon met SIM-only abonnement. Mijn huidige contract voor alleen maar bellen verstrijkt in october.

Mijn nieuwe telefoon die ik heb aangeschaft bij een winkel is een 4G model en ik heb een abonnement afgesloten met 3GB Internet-en 120-minuten bellen bij T-mobile. Het betreft hier een verlenging van mijn huidige abonnement.

Mijn vraag nu is heb ik een nieuwe SIM-kaart nodig of is de 3G SIM-kaart die ik al bezit ook voldoende om gebruik te maken van de 4G-netwerk van T-mobile?
icon

Beste antwoord door KoenM 6 september 2016, 14:05

Hoi Worm,

Je hoeft geen andere simkaart te nemen om gebruik te kunnen maken van mobiel internet via 4G, dat gaat allemaal automatisch. Wanneer je een nieuwe simkaart bij je bestelling krijgt en je huidige simkaart is al iets ouder, dan zou ik wel de nieuwe activeren zodat je zeker weet dat je volledig gebruik kunt maken van 4G. Maar het moet dus niet ;)

Veel plezier met je 4G-ervaring!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Hoi Worm,

Je hoeft geen andere simkaart te nemen om gebruik te kunnen maken van mobiel internet via 4G, dat gaat allemaal automatisch. Wanneer je een nieuwe simkaart bij je bestelling krijgt en je huidige simkaart is al iets ouder, dan zou ik wel de nieuwe activeren zodat je zeker weet dat je volledig gebruik kunt maken van 4G. Maar het moet dus niet ;)

Hoi Worm,

Hoi KoenM,

Bedankt voor je reaktie.

Is er nu geen verschil tussen een 3G en een 4G SIM-kaart? Ik heb elders gelezen dat men geen 4G SIM-kaart kan gebruiken in 3G telefoon dus neem ik aan dat er wel een verschil is tussen de twee.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Worm,

Welkom op ons Forum!

Wat goed om te lezen dat je jouw abonnement hebt verlengd bij ons. 🙂 Voor welk toestel heb je gekozen?

Ik zie dat Koen jou al antwoord heeft gegeven op je vraag. Je kan met je huidige simkaart mits hij niet verouderd is gewoon gebruik maken van 4G. Om jou van een optimale 4G ervaring te voorzien, heb ik jou kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart komt in 3 formaten en je kan zelfde de juiste formaat uitdrukken. Op deze pagina kun je straks de simkaart activeren.

Laat je mij weten of hiermee alles naar wens is? Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe toestel.
Hi Worm,

Welkom op ons Forum!

Wat goed om te lezen dat je jouw abonnement hebt verlengd bij ons. 🙂 Voor welk toestel heb je gekozen?

Ik zie dat Koen jou al antwoord heeft gegeven op je vraag. Je kan met je huidige simkaart mits hij niet verouderd is gewoon gebruik maken van 4G. Om jou van een optimale 4G ervaring te voorzien, heb ik jou kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart komt in 3 formaten en je kan zelfde de juiste formaat uitdrukken. Op deze pagina kun je straks de simkaart activeren.

Laat je mij weten of hiermee alles naar wens is? Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe toestel.

Hoi Hajar,

Bedankt voor je reaktie.

Ik heb een Samsung Galaxy J5 (2016) toestel aangeschaft. Deze maakt deel uit van de nieuwe overeenkomst. Maar, mijn huidige contract verstrijkt pas op 10 october a.s. dus moet ik even afwachten voordat ik gebruik van het nieuwe toestel kan maken.

Alvast bedankt voor het toesturen van een nieuwe simkaart. Ik zal deze pas laten activeren omdat, mijn huidige toestel een 3G model is.
Reputatie 6

Hoi Hajar,

Bedankt voor je reaktie.

Ik heb een Samsung Galaxy J5 (2016) toestel aangeschaft. Deze maakt deel uit van de nieuwe overeenkomst. Maar, mijn huidige contract verstrijkt pas op 10 october a.s. dus moet ik even afwachten voordat ik gebruik van het nieuwe toestel kan maken.

Alvast bedankt voor het toesturen van een nieuwe simkaart. Ik zal deze pas laten activeren omdat, mijn huidige toestel een 3G model is.

Je kunt je nieuwe toestel al direct gebruiken, ook met je 'oude' abonnement. Je krijgt dan vanzelf ook al 4G, zonder extra kosten. Bij T-Mobile is 4G namelijk de standaard 😉

Hoi Hajar,

Bedankt voor je reaktie.

Je kunt je nieuwe toestel al direct gebruiken, ook met je 'oude' abonnement. Je krijgt dan vanzelf ook al 4G, zonder extra kosten. Bij T-Mobile is 4G namelijk de standaard ;)

Da's mooi! Hartstikke bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Worm,

Graag gedaan en ik wens je alvast veel plezier met je Samsung J5! :8
Hi Worm,

Graag gedaan en ik wens je alvast veel plezier met je Samsung J5! :8

Hoi Hajar,

Nog een vraagje als dat mag.

Mijn oude toestel is een Motorola Moto G4 (2nd Generation). Deze doet het nog wel dus heb ik belangstelling in een nieuwe SIM-only abonnement maar dan alleen voor het bellen en eventueel een SMS te zenden.

Maar, als ik op de t-mobile shop kijk kan ik geen SIM-only abonnementen vinden die alleen geschikt zijn voor bellen. Ik heb geen belangstelling in een abonnement met Internet omdat het oude toestel alleen maar 3G ondersteund.

Klopt dat?

Hoi Hajar,

Nog een vraagje als dat mag.

Mijn oude toestel is een Motorola Moto G4 (2nd Generation). Deze doet het nog wel dus heb ik belangstelling in een nieuwe SIM-only abonnement maar dan alleen voor het bellen en eventueel een SMS te zenden.

Dag Hajar,

Laat maar zitten met dit verzoek alsjeblieft want ik heb inmiddels besloten mijn oude toestel weg te geven aan een vriend van mij.

MVG.
Worm
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Worm,

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Bedankt voor je update!

Heb je alsnog vragen of verzoeken dan horen we het graag van je. 🙂
Dag Issam,

Ik heb de nieuwe simkaart in goede orde ontvangen en kon vervolgens het toestel gebruiken. Maar nu ontvang ik telkens bericht dat ik moet de instellingen die direct gestuurd zou worden laten downloaden om gebruik te maken van MMS.

Maar, dat lukt niet. Op het berichtje staat "kies OK". Maar die "OK" kan ik niet zien. Tevens, als ik druk op het nog kleinere berichtje daaronder begint het toestel met downloaden. Maar binnen 30 seconden verschijnt er een nog een berichtje waarop staat dat de download mislukt is. Dit in nu al drie keer gebeuren.

Dus mijn vraag nu is wat moet ik nu doen om de download op mijn toestel te krijgen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Worm,

Fijn dat het goed is gegaan met de simkaart. Krijg je deze SMS nu op je nieuwe Samsung? :8

Het zijn namelijk de MMS-instellingen. Die kun je ook gemakkelijk zelf instellen. Op deze pagina vind je daar alle informatie voor.

Laat je weten of het gelukt is?
Hey Worm,

Fijn dat het goed is gegaan met de simkaart. Krijg je deze SMS nu op je nieuwe Samsung? :8

Het zijn namelijk de MMS-instellingen. Die kun je ook gemakkelijk zelf instellen. Op deze pagina vind je daar alle informatie voor.

Laat je weten of het gelukt is?

Hoi Amy,

Ik kan geen MMS instellen omdat ik geen Internet abonnement op dit moment heb. Deze gaat pas in op 12 october a.s.

Tevens, mijn toestel staat niet op het pagina waarop alle Samsung telefoons afgebeeld staan. Ik bezit nl. een Galaxy J5 (2016) model en deze staat er niet bij.

Bij Settings ---> Mobile Networks ---> Access Point Names ---> T-Mobile MMS zit er geen mogelijkheid om deze aan te laten vinken. Wel bij T-Mobile Internet maar zoals ik net zei heb ik geen Internet. Hierbij sluit ik een afbeelding van de huidige instellingen.

Tevens, zou je mij te kunnen zeggen of Data Roaming aan moet staan? Op dit moment heb ik deze ingeschakeld als "National roaming only". De andere mogelijkheden zijn "Disable" of "All networks".
Dataroaming kan uit, deze optie heb je wel nodig (ingesteld als 'all networks') als je in het buitenland wilt internetten.

Onder Wi-Fi staat waarschijnlijk ook 'slimme netwerkwissel', deze kun je ook uitzetten. (Anders kan het zijn dat het toestel overschakelt van Wi-Fi naar Mobiele Data als je nieuwe abonnement straks is ingegaan.)

Het bolletje op jouw afbeelding staat prima zo. (Op mijn Note 4 heb ik alleen de twee T-Mobile toegangspunten, waarbij het bolletje achter T-Mobile Internet staat.)

Voor de zekerheid geef ik je alvast het algemene topic over het voorkomen van hoog dataverbruik mee. Neem ook de tips in het Android specifieke topic even door. Wellicht kun je daarmee alvast e.e.a. instellen. 🙂
Dataroaming kan uit, deze optie heb je wel nodig (ingesteld als 'all networks') als je in het buitenland wilt internetten.

Onder Wi-Fi staat waarschijnlijk ook 'slimme netwerkwissel', deze kun je ook uitzetten. (Anders kan het zijn dat het toestel overschakelt van Wi-Fi naar Mobiele Data als je nieuwe abonnement straks is ingegaan.)

Het bolletje op jouw afbeelding staat prima zo. (Op mijn Note 4 heb ik alleen de twee T-Mobile toegangspunten, waarbij het bolletje achter T-Mobile Internet staat.)

Voor de zekerheid geef ik je alvast het algemene topic over het voorkomen van hoog dataverbruik mee. Neem ook de tips in het Android specifieke topic even door. Wellicht kun je daarmee alvast e.e.a. instellen. :)

Hoi Kaassausje,

OK, ik heb Data Roaming uitgeschakeld.

Slimme netwerkwissel ("Smart network switch" in het Engels) staat al uit. Maar bedankt voor de tip :)

Ik zal dan ook de pagina's in de links nauwkeurig doorlezen.

Nogmaals bedankt voor alles!
Graag gedaan. 🙂

Reageer