Vraag

Overzetten gegevens van Nokia E72 naar Samsung Galaxy S3

Hallo,

Hoe kan ik mijn gegevens overzetten van mijn Nokia E72 naar Samsung Galaxy S3? 
Ik heb verlengd en een nieuwe simkaart gekregen. 
Foto's en muziek geen probleem, die heb ik al op mijn pc gezet.
Het gaat om de contacten en bewaarde berichten, gaan die automatisch over naar mijn nieuwe simkaart??
Of moet ik iets doen, en zoja, wat en hoe??
Ik hoop dat iemand me kan helpen ik kom er niet uit..
Alvast bedankt!!!

19 reacties

Reputatie 5
Hallo m_jolanda

Staan de berichten en contacten in het geheugen van je toestel of staan ze op de SD-Card?
(zelden staan ze op de sim. Dat kun je controleren door in contacten op opties te drukken, gegevens geheugen in te drukken en naar SIM-geheugen te rollen. Waarschijnlijk staat daar: Contacten: 0 Vrij: 200)

Indien contacten lokaal zijn opgeslagen, gaan ze nooit over naar je nieuwe sim zonder dat je daar handelingen voor verricht.

Je kunt ze naar het geheugen van de telefoon kopieren. Kan in contactenmenu en vervolgens simkaarten te wisselen en dan naar je nieuwe sim te kopieren.

smsberichten ben je in principe kwijt. Deze staan of in je telefoongeheugen of op je sd card. 
Ga naar berichten, opties, instellingen, overige om te kijken of je de berichten kunt verplaatsen naar je sd card.
Misschien kun je er zo later nog op een of andere manier erbij, maar ik weet vrijwel zeker dat je zo op deze manier niet in je S3 krijgt.

Probeer wat en als je nog verdere vragen hebt, lees ik het hier.

Succes
Hi Edro,
Dank je voor je reactie! 

Ik heb inmiddels mn contacten op de pc weten te krijgen, ik hoop dat ik ze dan straks ook nog kan overzetten. Ik kan ze iig op de pc openen dus desnoods nog met de hand invoeren..

'In contacten op opties drukken, gegevens geheugen indrukken' lukt wel, maar 'naar SIM-geheugen rollen' lukt niet.  

Simkaart wisselen kan niet omdat het formaat afwijkt.

'Ga naar berichten, opties, instellingen, overige om te kijken of je de berichten kunt verplaatsen naar je sd card'. Dit is gelukt! 
Maar vervolgens weer de pc aangesloten, geheugenkaart geselecteerd en... niets te vinden : (
Ik kan ook de geheugenkaart zelf niet vinden in de Nokia, enig idee waar die zit en hoe ik deze eruit kan krijgen?

Ik begin nu spijt te krijgen dat ik niet weer een Nokia heb gekozen verdorie.. 
Dom he
En hoe werkt het met mn agenda??
Ik heb mn contacten inmiddels overgezet met Bluetooth!!  :)  Berichten en agenda lukt me echt niet...  HEEEEELPPPP please??
Niemand?? 😕 :(
Reputatie 5

Niemand?? 😕 :(

Hoi, tja soms duurt het even.
Het is geen werk tenslotte ;)

Oeh een echte E72 gebruiker... je gebruikte echt alles. 

Gebruikte je geen google account op je E72 voor je contacten/mail/agenda?
Ik heb geen enkel idee hoe je agendaitems kunt overbrengen zonder accountsync.
Is ook de beste optie voor contacts.

Je berichten zie ik somber in. Daar zul je afscheid van moeten nemen 😞
Heyy!  Jij weer..

Dank je voor je reactie   alweer 

Ja uiteraard, geen probeem, wilde je niet opjagen!! Was zeker niet persoonlijk bedoeld dus excuses daarvoor. Ik ging er ook van uit dat genoeg anderen dit ook lezen
Zo ongeveer de halve dag aan het ploeteren met dit hele gedoe en het wordt dan een beetje frustrerend als je er geen verstand van hebt..

Nee ik heb hotmail.. 

Als mijn nieuwe simkaart ingaat kan ik de oude dan nog gebruiken in de Nokia?  Niet om te bellen of teksten dat begrijp ik, maar om de berichten en de agenda  terug te lezen?? 

Thanks voor de moeite!  
Reputatie 5
Zolang het bedlampje brandt ben ik er ;)

Je sim boekt straks niet meer in op het netwerk. Dus je oude sms en agenda kun je nog bekijken.

Vraagje: staat je agenda ook bij hotmail of outlook.com zoals het nu heet? Want dan is het straks wel allemaal toegankelijk.

Ik zal morgen eens kijken hoe dat werkt. Misschien kunnen we zo alsnog de agenda van de Nokia op de Samsung krijgen.

(Wees zuinig op je E72.... je zult m nog regelmatig missen. Ik kan t weten)
Haha fijn!  Een goed bedlampje kan heel lang branden gelukkig.. Hoewel ik je niet van kostbare slaap wil beroven!

Oh dat is een opluchting, ik kan er dus nog steeds bij.  Pak van mn hart, thanks! 

Heb lang getwijfeld om gewoon te verlengen zonder toestel omdat ik idd blij was met mn E72.. 
Maar met mijn geluk (en ervaring) ben ik er gewoon vanuit gegaan dat hij geen jaar mee mee zou gaan en heb het risico dus niet genomen.

Zoals ik al zei, ben best onhandig op dit gebied dus ik zal proberen mee te werken maar neem me niet kwalijk als ik iets stoms zeg ok?
Ik begrijp dat je ook een E72 hebt of had, dus je weet dan ook dat agenda gewoon verschijnt als je op het agenda-knopje drukt toch..
Of de agenda dan bij hotmail, outlook of wat dan ook staat zou ik echt niet weten.. volgens mij heeft het niets met e-mail te maken??????
Ik gebruik alleen hotmail en heb e-mail en agenda nooit aan elkaar 'gelinkt' ,ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit..
Het werkte gewoon voor mij heb me dus ook verder niets afgevraagd.  :o

Weet je dan ook hoe je de geheugenkaart uit de E72 kunt halen????? Heb me suf gezocht, als een aap met dat ding in mn handen draaien en doen alsof ik het voor het eerst zie en geen idee heb of er misschien ineens een banaan uitvalt ofzo  hahaha!
Oke je mag me best een beetje uitlachen nu

Reputatie 5
Ik pak je vragen op als ik thuis ben.
Komt goed.

Met je nieuwe tel ga je ook heel blij worden 😉
Dank je wel!  Fijn!

Ja ik denk het wel, het begint al een beetje te wennen 😮
Reputatie 5

Dank je wel!  Fijn!

Ja ik denk het wel, het begint al een beetje te wennen :o

Door #mantelzorgmoederinhetziekenhuis heb ik je verwaarloosd.
Ben je inmiddels verder gekomen of loop je nog tegen iets specifieks aan?
Hi Edro,

Jeetje heel veel sterkte..

Nou ik ben eigenlijk wel heel tevreden met de Galaxy, geen spijt meer.
Mijn berichten kan ik gewoon nog lezen in mn oude trouwe Nokiaatje en mn agenda heb ik al overgenomen.

Het enige gegeven waar ik nu tegenaan loop is mijn databundel.
Die loopt wel heeel erg snel leeg.
Ik ben aan het zoeken naar oplossingen zoals een draadloze internetaansluiting thuis,
zodat ik dan wifi kan gebruiken als ik thuis ben.
Dit doe ik ook al als ik bij andere mensen ben maar het is allemaal nog een beetje zoeken.

Ik heb me telefonisch laten informeren mbt verlengen en welk abonnement bij mij zou passen.
Gelet op mijn eerdere verbruik is mij verteld dat ik met Ismart 150 het beste/voordeligste uit zou komen.
Maar helaas is dat dus niet het geval, ik ga er gewoon weer glansrijk overheen.

Ik lees meerdere berichten hierover op het forum en probeer er op die manier achter te komen wat ik verkeerd doe, en hoe ik het misschien op kan lossen.

Komt wel goed denk ik!

Dank je wel en nogmaals, sterkte.

Reputatie 5
Je kunt datagebruik van een E72 niet vergelijken met dat van een smartphone als je Galaxy.
Thuis heb je geen wifi maar wel internet? Dan zou ik een simpele wifirouter overwegen. Dat heb je idd snel terugverdiend.

Wat je "verkeerd" doet, weet ik niet.
Bij iSmart 150 heb je 1250Mb data.
Ik krijg die niet op. Kom nog niet aan de helft.
Dus je maakt me wel nieuwsgierig.
YouTube? Muziek streamen?
Oke dat wist de dame aan de telefoon dan denk ik niet..

Ja ik heb wel internet maar niet draadloos, vanwege een oude pc (model koelkast, museumwaardig).
Wifirouter? Geen idee wat het is maar ik ga het uitzoeken dank je!

Dit vind ik op My T-mobile:
Deze informatie is bijgewerkt tot: 24-03-2013
Abonnement: iSmart 150
Internetverbruik deze maand: 706 MB
Resterend aantal MB's deze maand: 543 MB
(Nieuw tegoed gekregen op 20 maart!!)

Youtube zelden, Muziek streamen nee.
Facebook, whatsapp, paar keer op google geweest, ruzzle en wordfeud.. Dat was het wel.
Heb nog niets gedaan met muziek maar dat wil ik tzt wel. 
Moet ook nog uitzoeken wat er mogelijk is en wat het dus dan weer kost aan MB's..

Ben nog steeds in 'beginner' stadium he :(:o
Ohja en e-mailen doe ik ook wel bijna dagelijks..  
Reputatie 5
@m_jolanda nu je geen gebruikmaakt van Wifi zul je ook je applicaties en updates via mobiel internet binnenhalen, dan kan het hard gaan met de data.

Hoe heb je je synchronisatie ingesteld? Wanneer dit op automatisch staat zal je telefoon continue updates van Facebook, Twitter, Nieuws enzovoort binnenhalen. Door dit uit te schakelen kun je weer wat MB's besparen! 🙂
Dank je Tom!

Nu nog uitvinden hoe ik dat instel :D

Zal wel goedkomen
Reputatie 5
@m_jolanda die optie kun je vinden via Instellingen > Gegevensverbruik en gebruik vervolgens de 'meer opties' toets! 🙂

Reageer