Beantwoord

pin code hersteld via puk code en weigert bij bevestigen

• 11 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

hoi allemal!

ik was mijn pin code vergeten. ik heb met puk code nieuwe in aangemaakt en de telefoon opnieuw opgestart, met ontgrendelen accepteerd hij het maar bij pin code bevestigen weigert hij de nieuwe pin weer... en dan gaat hij tot 13 keer toe zeggen dat ik al zo veel pogingen heb gemaakt en 30 seconden moet wachten tot de nieuwe poging.... Weet iemaand wat ik hier mee moet?
Groetjes!
icon

Beste antwoord door Jaimy 14 augustus 2019, 10:36

Hmmm, jammer dat het nog niet werkt zeg!

Ik vermoed dat het dus gaat om de code die bij jouw telefoon hoort, en het in dit geval niet gaat om jouw simkaart. Je zou eens kunnen kijken naar deze stappen om de toestelcode opnieuw in te kunnen stellen. Ik hoop dat je zo verder komt!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Kies als nieuwe pin even een andere dan die je al had.
heb i inderdaad gedaan maar ook dat wilt hij niet accepteren...maar dan je voor een tip
ik heb inmiddels ook een nieuwe sim erin geplaatst en geactiveerd en nieuwe code heeft hij ook meteen geweigerd, met puc herstel nieuwe code aangemaakt en weer het zelfde gebeuren..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @ewuncia,

Als ik het goed begrijp voer je de pukcode in en daarna moet je een pincode invoeren en daar gaat het verkeerd, klopt dat? Het klinkt dan namelijk alsof het om de pincode van je telefoon gaat en niet om de pincode van de simkaart, aangezien je die vergeten bent. Bij een nieuwe simkaart staat de pincode van de nieuwe simkaart altijd op de simkaarthouder en die zou sowieso moeten werken.

Het kan wat verwarrend zijn door alle codes, maar we helpen natuurlijk graag! Mocht je echter toevallig even langs een T-Shop lopen, dan is het ook handig om gelijk even binnen te stappen. In de winkel kunnen ze direct met je meekijken en zien ze gelijk om welke codes het precies gaat en welke code je daar specifiek moet invoeren.

Ik hoor graag of het uiteindelijk tóch gelukt is!
Hoi David, van wat ik me kan herinneren heb ik inderdaad beide codes ingesteld maar ze waren hetzelfde, een beetje dom eigenlijk maar toch..ze werken alleen alle twee dus niet. Ik ben nu aan het twijfelen of ik het vergeten was of daar iet anders speelt. Ik heb deze telefoon al bijna twee jaar en gebruik inderdaad vinger afdruk inlog mogelijkheid maar telefoon vraagt regelmatig om toch de code in te toetsen.. Dat doe je na al die tijd vrij automatisch. Mijn ander probleem is dat er geen T-Mobile shop dichtbij in de buurt is en mijn vriend druk aan het verbouwen is en ik zonder vervoer en met baby in het huis en nu dus onbereikbaar. Ik moet erbij zeggen dat ik de inhoud van de telefoon echt niet kwijt wil aangezien er foto's en filmpjes van mijn pasgeboren meisje op zitten. Is er iets wat ik zelf kan den om het te herstellen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ewuncia,

Ik denk graag met je mee. Je geeft aan dat je een nieuwe simkaart hebt geplaatst. Welke melding krijg je dan precies te zien? Zou je foto's kunnen maken van die melding (met bijvoorbeeld een ander toestel) en die delen in dit topic? Dan kunnen we met je meekijken. Je toestelcode is anders dan je pin of pukcode. Je pin en pukcode staan op de simkaarthouder waaruit je de simkaart hebt gedrukt. Je pukcode kun je ook terugvinden op My T-Mobile> Sim & Toestel. Deze kan je invoeren als je pincode niet meer werkt.

Ik hoor graag van je zodat we je verder kunnen helpen.
Hoi Hajar. Eerst vraagt de telefoon pincode van de simkaart op, deze voer ik in en dat accepteert hij wel. vervolgens krijg in weer beveiligt scherm en zou ik hem moeten ontgrendelen om verder te kunnen. melding zegt: Wachtwoord vereist nadat de apparaat opnieuw is opgestart. dat is inderdaad de code van de telefoon zelf en deze word dus geweigerd. deze wachtwoord is hetzelfde als de vorige simkaart code. deze heb ik inmiddels door middel van puk code veranderd maar blijf ik nu hangen met telefoon code die nog steeds geweigerd word.

Dank je wel voor mee denken
Reputatie 7
Badge +19
Hmmm, jammer dat het nog niet werkt zeg!

Ik vermoed dat het dus gaat om de code die bij jouw telefoon hoort, en het in dit geval niet gaat om jouw simkaart. Je zou eens kunnen kijken naar deze stappen om de toestelcode opnieuw in te kunnen stellen. Ik hoop dat je zo verder komt!
Hoi allemaal, gelukkig weet ik mijn paswoord weer, code ingetoetst en telefoon weer actief :)

Bedankt voor alle tips!

Reageer