Vraag

PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk

Hoi,

Ik heb de afgelopen zaterdag een T-Mobile Huawei Ascend y300 - 0100 bij thephonehouse besteld. Dinsdag was die dus thuisbezorgd. Ik las van vele fora dat deze simlockvrij zou zijn. In mijn geval dus niet. Ik ben dus naar de sim unlock service van t mobile (op de website) gegaan en heb mijn IMEI nummer ingevuld. Vervolgens krijg ik de unlockcode en vul ik die in op mijn telefoon (bij: PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk). Dit werkt dus niet. Ik heb deze Unlock code al meerdere malen ingevuld.. Ik heb nu een sim van SIMYO erin zitten. Mijn IMEI is: 868438019986184.

This topic has been closed for comments

8 reacties

Hoi,

De pincode die je moet invoeren lijkt (maar ik kan het mis hebben) me geen simlock op het toestel te zijn maar de standaard pincode om je simkaart te kunnen gebruiken, van Simyo dus. Als je deze code 3 x fout ingegeven hebt wordt om je PUK-code gevraagd.

Heb je die simyokaart al langer in gebruik en wordt er dan nooit om een code gevraagd?
PUK code ingevoerd maar werkt helaas niet. Als ik een T-Mobile sim gebruik krijg ik dit bericht niet. De SIMYO kaart is trouwens net nieuw.
Hmm, ok. Dan lijkt het inderdaad op een simlock op het toestel maar wat ik dan weer vreemd vind is dat je een unlockcode zou hebben gekregen, die krijg je normaal na een jaar pas. Of je moet hem voor een flink bedrag afkopen.
Persoonlijk zou ik proberen na te vragen bij the phone house wat zij hier over te melden hebben.

Of hier wachten tot een moderator reageert, misschien kunnen zij op basis van je Imeinummer iets zien.

Het is overigens nooit handig om persoonlijke gegevens, waaronder je Imeinummer op een openbaar forum te zetten 😉
Oh oeps; ik wist niet dat er persoonlijke data verbonden waren aan dat nummer. Ik zal het even verwijderen.

Edit: Dat kan dus niet. Jammer.
Wat ik nu heb is dat er staat; unlock SIM BLOCK. Welke Sim kaart ik erin doe (T-mobile, simyo) maakt niet uit. Welke code moet ik nu invoeren?

Wat ik nu heb is dat er staat; unlock SIM BLOCK. Welke Sim kaart ik erin doe (T-mobile, simyo) maakt niet uit. Welke code moet ik nu invoeren?

Hoi,

Ik heb je een PM gestuurd.

🙂

Hoi,

Ik heb je een PM gestuurd.

:)

Ik wacht nog wel even met iets kopen. Ik heb de unlock code met een 3 aan het eind geprobeerd maar het werkt niet. Ook krijg ik deze ''unlock SIM BLOCK'' met een t mobile sim.
Reputatie 5
@StrangeGuru,

Welkom op het T-Mobile forum!

Helaas zijn er problemen met het simlockvrij maken van de Huawei Y300. Meer informatie en updates over dit probleem vind je in het topic Huawei Y300 wel of niet simlockvrij?.

Als je nog vragen hebt dan kun je die stellen in het genoemde Huawei topic. Ik sluit dit topic.