Sticky

PIN- of PUK-code kwijt en opvragen


Reputatie 5
Dit topic gaat over het opvragen van je PIN- of PUK-code. Kijk onderaan deze post voor info en uitleg over de PIN2- en PUK2-codes.

PIN- en PUK-code

Een nieuwe simkaart heeft standaard een PIN-code én een PUK-code. De PIN-code kun je het beste direct nadat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen wijzigen. De PUK-code is simkaart-gebonden en zal, zolang je dezelfde simkaart hebt, nooit veranderen.

Als je de PIN-code niet meer weet en deze enkele keren verkeerd hebt ingevoerd, dan zal het toestel vragen om de PUK-code in te voeren. Deze PUK-code vind je op het kaartje waar de simkaart in zat. Heb je dit kaartje niet meer? Log dan in op My T-Mobile of T-Mobile Beheer (alléén voor zakelijke klanten) om de PUK-code op te vragen. Deze wordt direct getoond op het scherm wanneer je naar 'Simkaart' gaat in menu.

Heb je vaker de PUK-code verkeerd ingevoerd, dan kan de PUK-code geblokkeerd worden. Dit heeft als gevolg dat de simkaart niet meer te gebruiken is. Je kunt dan een nieuwe simkaart bestellen. Dit kan je doen op My T-Mobile. Kijk voor meer informatie over het bestellen van een nieuwe simkaart in het topic 'Aanvragen nieuwe simkaart (gewone, micro, nano of duo)'.

PIN2- en PUK2-code
Sommige toestellen hebben ook functionaliteiten waar je een PIN2-code voor nodig hebt. Dit zijn meestal opties om tegoeden bij te houden. Deze functionaliteiten op het toestel worden niet door T-Mobile ondersteund. Voor informatie over je tegoeden kun je bellen naar het gratis nummer 1202, inloggen op My T-Mobile - Belstatus of inloggen op de My T-Mobile App. Daarom is de PIN2- en PUK2-code niet van belang.

This topic has been closed for comments