Beantwoord

Plotselinge ongeldige sim-kaart melding

• 6 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 5656 Bekeken

Ik krijg ineens de melding dat mijn sim kaart ongeldig zou zijn.
Heb de telefoon opnieuw opgestart, sim kaart eruit en erin, maar niets helpt.
Mijn abonnement loopt al even, dus er is volgens mij niks gewijzigd.

Wat kan dit zijn?
Ligt dit aan T-mobile??
Of is er iets met de telefoon mis?

Het betreft hier een HTC One Mini 2
icon

Beste antwoord door MichelD4 6 oktober 2016, 13:31

Beste Jules,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Uiteraard vervelend als je simkaart er in eens mee ophoudt, terwijl je graag gebruik wilt maken van je aansluiting, zeker als je wilt kunnen bellen en/of internetten.
Je schrijft dat het opeens gebeurde, zonder dat daar aanleiding voor was.

Het kan diverse redenen hebben, waarvan de meest waarschijnlijke dat je simkaart defect is geraakt, en zich daarom niet meer kan aanmelden op het netwerk.
Als dit het geval is, kun je dat niet zien op je simkaart.

Om na te gaan of het inderdaad om een defecte simkaart gaat, wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren.
Hiervoor haal je jouw simkaart uit je eigen toestel, en stopt deze in een ander toestel (van een vriend, familielid of collega) die simlock vrij is.
Zet het toestel aan, en kijk of je dan dezelfde melding krijgt op het display.
Is dat het geval, dan kun je ervan uitgaan dat je simkaart defect is geraakt, en zou je hem moeten omruilen voor een nieuwe simkaart.
Dit kan trouwens bij een T-Mobile Shop bij jouw in de buurt.

Krijg je wel gewoon verbinding met het andere toestel, en kun je er ook probleemloos mee bellen, dan ligt het probleem bij je HTC One.
Dit kan dan software matig zijn of een mogelijke breuk in de interne antenne.
In dat geval zou je jouw toestel ter controle kunnen aanbieden bij een telecomwinkel.

Daarnaast zou het ook kunnen dat je simkaart per ongeluk (door het systeem) is gedeactiveerd, al kan dat alleen een moderator voor je nagaan onder je gegevens.
Al acht ik deze kans vrij klein.

Dus voer even een kruistest uit, en laat dan even weten wat daaruit is gekomen.
We zien je reactie tegemoet!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Beste Jules,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Uiteraard vervelend als je simkaart er in eens mee ophoudt, terwijl je graag gebruik wilt maken van je aansluiting, zeker als je wilt kunnen bellen en/of internetten.
Je schrijft dat het opeens gebeurde, zonder dat daar aanleiding voor was.

Het kan diverse redenen hebben, waarvan de meest waarschijnlijke dat je simkaart defect is geraakt, en zich daarom niet meer kan aanmelden op het netwerk.
Als dit het geval is, kun je dat niet zien op je simkaart.

Om na te gaan of het inderdaad om een defecte simkaart gaat, wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren.
Hiervoor haal je jouw simkaart uit je eigen toestel, en stopt deze in een ander toestel (van een vriend, familielid of collega) die simlock vrij is.
Zet het toestel aan, en kijk of je dan dezelfde melding krijgt op het display.
Is dat het geval, dan kun je ervan uitgaan dat je simkaart defect is geraakt, en zou je hem moeten omruilen voor een nieuwe simkaart.
Dit kan trouwens bij een T-Mobile Shop bij jouw in de buurt.

Krijg je wel gewoon verbinding met het andere toestel, en kun je er ook probleemloos mee bellen, dan ligt het probleem bij je HTC One.
Dit kan dan software matig zijn of een mogelijke breuk in de interne antenne.
In dat geval zou je jouw toestel ter controle kunnen aanbieden bij een telecomwinkel.

Daarnaast zou het ook kunnen dat je simkaart per ongeluk (door het systeem) is gedeactiveerd, al kan dat alleen een moderator voor je nagaan onder je gegevens.
Al acht ik deze kans vrij klein.

Dus voer even een kruistest uit, en laat dan even weten wat daaruit is gekomen.
We zien je reactie tegemoet!
Kruistest lukt niet omdat geen van mijn collegas een micro sim hebben.
Heb inmiddels toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen (heb toch een HTC backup).
Dit had helaas ook geen zin.

Heb nu maar een nieuwe sim besteld via my t-mobile.
Moet straks mijn vriendin ophalen van het vliegveld (slechte timing), dus geen tijd om naar de winkel te gaan.
Hoop dat dit het oplost.

Bedankt voor de ideeen zover.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jules,

Namens de moderators ook welkom! :)

Zo te zien heeft onze Klantexpert je al van een zeer uitgebreid antwoord voorzien en heeft hij je hiermee ook geholpen. Jammer dat het alleen nog niet opgelost is. Ik heb gelijk even in ons systeem gekeken of er misschien een blokkade is of iets dergelijks, maar dit is niet het geval. Het zal dus ergens in de simkaart of het toestel zitten.

Heb je al gekeken of jouw simkaart niet misschien beschadigd is of vuil? Je kunt op deze pagina hier een paart tips voor vinden. Mocht dit niet werken houd je ons dan op de hoogte van het resultaat wanneer je de nieuwe simkaart hebt? Deze kun je zelf thuis activeren.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag!
Bedankt voor jullie reacties en hulp.
Ik houd jullie op de hoogte zodra ik mijn nieuwe sim kaart binnen heb.

Bedankt zover,
Vrijdag de kruistest geprobeerd.
Bij een collega van me deed deze sim ook niks.
Dus toch maar een nieuwe sim besteld.

Zaterdag een nieuwe sim binnen.
Erg blij met deze snelle service.

Zet deze in mijn telefoon, activeer hem.....
En tot op heden nog geen bereik!!

Vandaag 20 minuten gebeld met t-mobile.
Er wordt een case van gemaakt, is kennelijk een storing aan hun kant, en ik wordt via mail op de hoogte gehouden.

Nu blijken er veel meer mensen last van te ondervinden

https://forum.t-mobile.nl/storingen-471/problemen-verbinden-na-activeren-nieuwe-simkaart-272040/index4.html#post1345407

Ik begin me nu alleen af te vragen of het plotseling niet werken van mijn sim donderdag, wel door een defecte sim kwam, of door deze storing.

Erg vervelend in ieder geval.

Al drie dagen onbereikbaar, en nog geen oplossing in zicht.
Het is eindelijk opgelost. Bedankt T-Mobile
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jules,

Wat fijn dat het nu is opgelost! Onze excuses voor het ongemak! Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht.

Reageer