Vraag

Pukcode kwijt

• 21 januari 2017
  • 9 reacties
  • 5798 Bekeken

Goedenavond, een persoon is zijn pukcode kwijt en kan helaas niet inloggen op de site want het nummer is niet gekoppeld aan het emailadres. Hoe moet ik dit nu oplossen? Mijn simkaart is geblokkeerd en ik heb z.s.m. de pukcode nodig.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hey Sihamajr.

"een persoon" en "Mijn simkaart" lijkt het om 2 verschillende mensen te gaan 🙂.

Kun je niet in My T-mobile Instellingen je E-Mail wijzigen? Verder kun je ook Pukcode en pincode doornemen.

Wanneer je je pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via jouw My T-Mobile account of T-Mobile Beheer voor de zakelijke markt. De pukcode wordt dan direct op het scherm getoond. Met de pukcode kun je eventueel zelf een nieuwe pincode aanmaken. Daarnaast kun je ook via de T-Mobile Klantenservice je pukcode opvragen. Deze wordt dan per post toegestuurd.

Verder staat je PUK code ook op je kaartje die je van T-Mobile kreeg.

(voorbeeld foto van internet geplukt). PUK code staat op de bovenste kaart, niet op de SIM kaart.

Als je het echt niet lukt via My T-Mobile, en klantenservice is op dit moment weer maandag bereikbaar, misschien kan een moderator je verder helpen. Normaal gesproken (tot zo ver ik lees) reageren ze binnen 24 tot 48 uur.

Groetjes,
Skyrider
Zoals Skyrider hierboven al aangeeft kun je de pukcode zelf achterhalen in My T-Mobile. Mocht dit niet lukken, kun je ook altijd langs een T-Mobile shop of dealer (Mediamarkt, Apple Store, etc.) gaan; Zij kunnen ook jouw puk-code voor je tevoorschijn halen.
Skyrider: je snapt het waarschijnlijk niet. Begrijpend lezen is waarschijnlijk te moeilijk voor je. Er staat dat de pukcode kwijt is van de persoon en diegene heeft dus geen KAARTJE meer heeft en wel een simkaart die te klein is om een pukcode erop te hebben staan. Tegenwoordig gaan er alleen kleine simkaarten in een telefoon tenzij je een oldtimer hebt.
Heeft dus geen KAARTJE meer en wel een simkaart*
Reputatie 4
Badge +9
Omdat de puk code kwijt is betekend nog niet 'letterlijk' dat de kaartje ook mist. Je hoeft mij echter in dit geval niet te beledigen door te zeggen dat 'lezen waarschijnlijk te moeilijk voor je'. Je bereikt er niks mee.

Verder is er meer informatie gegeven (email wijzigen, langs een T-Mobile shop te gaan, dealer, enz).wat je kunt proberen. Indien dat niet gaat/mogelijk is, kun je het beste contact op nemen met T-Mobile klantenservice of wachten op een moderator.

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 4
Badge +6
@sihamajr

Het is natuurlijk wel zo fair, om iedereen in hun waarde te laten.
Skyrider probeert te helpen, waar hij kan.
In het weekend zijn er amper Moderators online, en de normale gebruiker (Als we het even zo noemen), probeert ook te helpen waar mogelijk is.

Het is ook handig om langs de T-Mobile shop te gaan, zoals is aangegeven.

Als er vragen zijn, hoor ik het graag

^ Diego
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Siham,

Ik zie dat je inmiddels al een paar zeer behulpzame reacties hebt ontvangen. Zoals hierboven ook is vermeld wilt skyrider je alleen helpen, laten we het dus vriendelijk houden. ;)

Het was mij niet helemaal duidelijk of het ging om jouw nummer waarbij de puk code wilde opvragen. Deze heb ik voor de zekerheid per e-mail naar je verzonden. Mocht het om een ander 06-nummer gaan dan kan je mij een privébericht sturen met daarin het 06-nummer, adres, naam van de klant en zijn of haar geboortedatum. Dan zorg ik ervoor dat de desbetreffende persoon zijn puk code per e-mail ontvangt!

Laat je ons weten of het is gelukt Siham?
Hallo Issam, Ik ben zelf langsgegaan met de persoon waarvoor de pukcode was. Het gaat niet om mijn pukcode. Kunt u de pincode en pukcode die u mij heeft gestuurd annuleren, want ik heb namelijk liever mijn oude pukcode en oude pincode die ik aanhoud. Mvg bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sihamajr,

Slim dat jullie langs zijn gegaan samen. Werkt alles weer naar behoren?

De e-mail die je van Issam hebt gekregen kunnen we niet annuleren. De pin-en pukcode uit de e-mail horen bij het nummer waarmee je ingelogd bent hier. Op deze pagina vind je meer informatie over je pincode en pukcode.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? :8

Reageer