Beantwoord

Simkaart activeren

Hoi! Mijn oude simkaart was dus kapot. Ik heb in de winkel een nieuwe gekocht voor 10,- van hetzelfde nummer. Nu moest ik deze simkaart opnieuw activeren want mijn pincode was niet: 1337 of 0000. Dus ik naar t-mobile.nl/Sim ingelogd en het 19 cijferige simkaart nummer ingevoerd om deze simkaart weer te activeren. Krijg ik de fout melding: Het ingevulde simkaartnummer is hetzelfde als je huidige simkaart. JA natuurlijk want dit is de huidige simkaart. Snap er niks van!
“Het 19-cijferige simkaartnummer vind je op het plastic pasje waar je de simkaart uitgedrukt hebt”

Wie gaat mij redden? 🙂
icon

Beste antwoord door Aelonius 2 december 2018, 19:34

Hoi!

Als de melding dit aangeeft dan is het mogelijk dat de SIM kaart al in de winkel is geactiveerd! Heb je gekeken of de SIM normaal werkt als je hem in je toestel doet? Je pincode heeft namelijk niets met het simkaart nummer te maken, en alles met de vergrendeling bij het opstarten van een toestel om misbruik te voorkomen.

Als de kaart om een PUK code vraagt, dan kan je de actuele PUK code via Mijn T-Mobile > Gegevens en Instellingen wederom inzien.

Mvg,

Michael

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +1
Hoi!

Als de melding dit aangeeft dan is het mogelijk dat de SIM kaart al in de winkel is geactiveerd! Heb je gekeken of de SIM normaal werkt als je hem in je toestel doet? Je pincode heeft namelijk niets met het simkaart nummer te maken, en alles met de vergrendeling bij het opstarten van een toestel om misbruik te voorkomen.

Als de kaart om een PUK code vraagt, dan kan je de actuele PUK code via Mijn T-Mobile > Gegevens en Instellingen wederom inzien.

Mvg,

Michael

Reageer