Beantwoord

Simkaart activeren in het buitenland


Ik heb vanuit NL een nieuwe simkaart ontvangen. Ik kan de simkaart niet goed activeren omdat ik geen sms met verificatiecode kan ontvangen omdat mijn oude simkaart ( met telefoon) gestolen is. Weet iemand hoe dit op te lossen is.
icon

Beste antwoord door KoenM 3 april 2016, 13:24

Frank,

Heel vervelend dit probleem. Ik heb je probleem zojuist doorgezet, een medewerker gaat zo even voor je kijken wat er mis gaat.

Edit/update:

Frank. Wat ik al vermoedde klopt inderdaad. Door het blokkeren en deblokkeren wordt er automatisch een blokkade geplaatst op roaming. Hierdoor kun je dus niet bellen en sms'en.

Door een storing kan de blokkade momenteel helaas niet worden verwijderd. Morgen zal er meteen naar gekeken worden. Excuus hiervoor.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Heb je een andere telefoon (vast of mobiel, maakt niet uit) tot je beschikking? Je zou in dat geval even telefonisch contact op kunnen nemen met de klantenservice van T-Mobile via +31 6 2400 1200, waar ze je simkaart ook kunnen activeren.
Ik heb telefonisch contact gehad met T-Mobile maar zij zeggen geen probleem te kunnen vinden 'de Simkaart moet goed werken'.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Frank,

O,jee wat onhandig dat je nu niet goed bereikbaar bent! Dat is natuurlijk al helemaal niet fijn als je in het buitenland bent. Maak je momenteel wel gebruik van de nieuwe simkaart? Zou je mij in een Privébericht het simkaartnummer eens kunnen sturen?

Verder zie ik dat je met mijn collega aan de telefoon hebt afgesproken dat je langs de T-Shop gaat in Spanje. Laat je aan ons weten hoe dat afloopt? Ik ben heel benieuwd en we zorgen er graag voor dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar bent.

Ik zie je reactie tegemoet. 🙂
Heb zaterdag middag +/- 13.00 uur, op de webside van T, mijn simkaard laten blokkeren. Om 15.00 uur de kaart weer laten activeren, en hij doet het nu!! Ik kan bellen en gebeld worden, appen en sms-en, hoera. Maar voor hoelang? Ik ben een beetje voorzichtig geworden.
Zondagochtend 10.00 uur telefoon dood. Kan niet bellen of gebeld worden. Telefoon geeft aan - alleen noodoproepen -.

Telefoon aan/uitgezet, geen signaal. Diverse mobiele netwerken geprobeerd, géén signaal.

Via T website simkaart laten blokkeren, kwartiertje wachten en weer laten activeren. PRIMA SIGNAAL. KAN WEER BELLEN EN GEBELD WORDEN, SMS-SEN ETC.

WAT IS HIER AAN DE HAND !!
Reputatie 6
Frank,

Heel vervelend dit probleem. Ik heb je probleem zojuist doorgezet, een medewerker gaat zo even voor je kijken wat er mis gaat.

Edit/update:

Frank. Wat ik al vermoedde klopt inderdaad. Door het blokkeren en deblokkeren wordt er automatisch een blokkade geplaatst op roaming. Hierdoor kun je dus niet bellen en sms'en.

Door een storing kan de blokkade momenteel helaas niet worden verwijderd. Morgen zal er meteen naar gekeken worden. Excuus hiervoor.
Hoy Koen,

Wat goed dat jullie de storing gevonden hebben. Nu nog even afwachten of morgen de hele handel goed werkt. Ik heb er (bijna) alle vertrouwen in..
Vanmorgen, maandag 4 april 08.00 uur niet kunnen bellen of sms-en. Via website T... de Simkaart laten blokkeren en na een kwartiertje weer laten activeren. Wat normaal wel lukte, gebeurde nu niet, helaas, GEEN werkend toestel. Ik kan slechts hopen dat KoenM zijn belofte nakomt en vanaf hier verder zal gaan om een oplossing te vinden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Frank,

Wat vervelend dat je nog steeds problemen ervaart met haar netwerk. Ik zie dat je vanochtend mijn collega Maarten hebt gesproken en dat hij dit doorgezet heeft naar onze technische afdeling. Zij zullen je probleem zo snel mogelijk onderzoeken en oplossen.

Houd je ons op de hoogte? Ik wens je in ieder geval veel plezier in Spanje.
Frank Faas
15:03 (1 minuut geleden)

aan T-Mobile
Beste Maarten

Met dank voor je reageren. Ik hou hier en/of op de blog, een kleine gebeurtenissen-log bij.

Maandag 04-04 11.00 uur weer verbinding. Na het uit/aanzetten van de simkaartrt via de T.. website. Kan weer telefoneren en sms-en. Alles werkt perfect. Het is nu 15.03 uur.


Op 4 april 2016 11:32 schreef T-Mobile Klantenservice :
Als bijlage een screenshot van mijn telefoon met de melding dat ik vanaf dat moment van roming uitgesloten was. Zondagavond 03 april 22.23 uur
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel Frank voor je reactie. Je melding is toevoegd aan de case en onze netwerk specialisten zullen dit verder onderzoeken. Ik hoop dat je in de tussentijd wel naar je zin hebt in Spanje. 🙂
Dank je wel Haja. Ja er wordt hier wat afgelachen! Probeer je ING rekening maar eens aan de praat te krijgen als die geblokkeerd is, doordat je net iets te vaak je simkaart weer eens hebt proberen te activeren. Dit kan alleen maar als ik, in persoon, in NL ben.

Er is echter ook positief nieuws. De telefoon werkt nu voor meer dan 24 uur aan een stuk! How about that ? Dat is de afgelopen weken nog niet voorgekomen. Fingers crossed!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Frank,

Ik begrijp inderdaad dat je hierom niet echt kunt lachen. Nogmaals sorry voor het ongemak!

Gelukkig is er ook positief nieuws! 🙂 Werkt alles nog steeds naar behoren? Ik duim natuurlijk met je mee dat alles blijft werken! Vanwege het ongemak heb ik korting gegeven op je komende factuur.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Reageer