Beantwoord

Simkaart activeren maar geen netwerk

Goeiemiddag,

Ik heb vanochtend mijn simkaart geactiveerd maar heb nu nog steeds geen service. Ik heb de mobiel ook al een aantal keer aan en uitgezet zonder succes. Kan iemand mij hierbij helpen?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 30 december 2015, 16:22

Goedemiddag @Nielskrom

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Heb je een bevestiging gezien met daarin de simkaart activatie?
Meestal is dit wel binnen een paar uur gedaan.
Het kan maximaal 24 uur duren.

Als het morgenochtend nog niet gebeurd is, dan kan je het beste even contact opnemen met T-Mobile of langs een T-Shop gaan.

Groetjes,
Leroy

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @Nielskrom

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Heb je een bevestiging gezien met daarin de simkaart activatie?
Meestal is dit wel binnen een paar uur gedaan.
Het kan maximaal 24 uur duren.

Als het morgenochtend nog niet gebeurd is, dan kan je het beste even contact opnemen met T-Mobile of langs een T-Shop gaan.

Groetjes,
Leroy
Ik heb hetzelfde probleem hele tijd telefoon aan en uit gezet. Waarom duurt het zo lang? Die andere simkaart heb ik al een aantal dagen geleden laten blokkeren ivm diefstal en zou nu wel weer graag gebruik willen maken van mijn abonnement.
Reputatie 7
Badge +15
@Nielskrom & Cdm,

Goed dat jullie dit laten weten! Zoals Leroy aangeeft kan het inderdaad 24 uur duren.

Ik zie dat de simkaarten van jullie beiden ondertussen actief zijn. Werkt alles ondertussen naar behoren of lopen jullie nog tegen problemen aan?

We horen het graag zodat jullie vanavond om 00:00 gewoon de jaarlijkse nieuwsjaarswens-sms'jes kunnen versturen! 😉
Mijn simkaart is aangepast, maar nog steeds niet geactiveerd op het netwerk ivm een storing. Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat ik vanavond die sms'jes kan versturen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cdm,

Mijn excuses voor mijn verkeerde berichtgeving! Op het moment dat ik je antwoord had gegeven was het nog niet duidelijk dat we een storing hebben met het activeren van sommige simkaarten. :(

Simkaarten die sinds gistermiddag zijn omgezet staan al wel als actief in ons systeem maar zijn helaas nog niet te gewijzigd op ons netwerk. Helaas kunnen we er momenteel niets aan doen. De simkaarten zijn vertraagd en zullen vanzelf weer verbinding maken met het netwerk.

Onze excuses voor het ongemak. En ik hoop dat het nog goed komt voor vanavond. Ik duim met je mee!
Ik heb gisteren mijn nieuwe simkaart geactiveerd en nog steeds geen netwerk. Is die storing nog steeds bezig?
Ik denk dat de storing nog bezig. Ik heb in ieder geval nog geen netwerk
Ik heb hetzelfde en de "oh zo slimme" medewerker van de t-mobile winkel heeft ervoor gezorgd dat mijn simkaart opnieuw geblokkeerd is waardooor ik nog langer moet wachten voordat mijn simkaart met abonnement weer geactiveerd wordt. #topservicemaarnietheus
Hier ook zoiets, ik kan wel bellen maar niet internetten terwijl
Kan iemand van T-Mobile een update geven over dit probleem? Heb namelijk nog steeds geen service.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Allemaal,

Bedankt dat jullie ons hiervan op de hoogte houden. Er is momenteel inderdaad een storing waardoor het activeren van nieuwe simkaarten niet direct goed gaat. Onze collega's zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Herstart je toestel af en toe om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden. Zodra er meer bekend is over de storing zullen we dit met jullie communiceren. Onze oprechte excuses voor het ongemak!
Zo te zien duurt de storing 4 dagen! maar het is niet vermeld op t-mobile/storing site. Wanneer zou het opgelost worden?
De oude simkaart werkt niet meer dus ik ben niet meer telefonisch bereikbaar, NIET LEUK MEER!
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Bea,

Het toeval wil dat ik gereageerd heb in jouw topic Ik kan wel bellen maar niet internetten :)

In dat topic heb ik een stappenplan uitgewerkt wat een aantal oorzaken zou moeten uitsluiten. Zoals Amy en Issam hebben aangegeven is er inderdaad een storing die ervoor zorgt dat sommige simkaarten niet geactiveerd worden. Het zou dus kunnen zijn dat ook jij hier last van hebt, vandaar mijn laatste vraag in jouw eigen topic. Zou je daar wel even naar willen kijken? Misschien ligt het bij jou slechts aan de toestelinstellingen.

Ik hoop dat er zo snel mogelijk meer informatie is, maar het mooiste zou zijn als de simkaarten gewoon heel snel actief zijn. We zijn op de achtergrond hard aan het werk om het probleem op te lossen, probeer af en toe inderdaad om je opnieuw aan te melden op het netwerk. Ik duim met Amy mee voor je Bea en natuurlijk ook voor de rest!
De stappen plan gevolgd, en het lukte! Nu kan ik internetten.
Bedankt voor jullie hulp
Voor de mensen die nog steeds zonder netwerk zitten: ik heb met t mobile medewerkers gechat en die zeggen dat er helemaal niet zo'n soort storing aan de gang is. Mij sturen ze nu gratis een nieuwe kaart, maar ik ga wel compensatie vragen voor de week zonder netwerk.
Reputatie 3
Badge +2
@bglez

Hoi Bea,

Ik had je reactie in jouw eigen topic al gelezen! Nogmaals fijn om te lezen dat je weer gebruik kunt maken van het internet!

@Maike1987

Hoi Maike,

Goed van je dat je de ontwikkelingen op de voet volgt. De storing is inderdaad opgelost. Het kan echter wel nog even duren voordat de simkaart na activering actief is. Zoals je vast al wel hebt gelezen in dit topic kun je dit zelf controleren door af en toe je toestel uit- en aan te zetten om te zien of je bent aangemeld bij het netwerk. Mooi om te lezen dat je kosteloos een nieuwe simkaart ontvangt!

Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer volledig gebruik kunt maken van ons netwerk! Als je andere vragen hebt kun je ze natuurlijk bij ons stellen. Is het te laat om de beste wensen uit te spreken? Onder het mom van beter laat dan nooit doe ik het toch; alsnog de beste wensen! Nog goede voornemens?

Reageer