Beantwoord

Simkaart koppelen lukt niet (Mb-verdeler)

• 11 maart 2016
  • 88 reacties
  • 4927 Bekeken

Ik heb een tablet waarvoor ik een simkaart heb gekocht (15 euro) bij een T-Mobile winkel. Er zit een brief bij waarin ik een aantal stappen moet ondernemen om deze te koppelen.
Als ik, na het invoeren van de pincode (dit ging nog goed), de browser zou starten dan zou deze automatisch op de pagina komen waarin ik de simkaart kan 'koppelen'. Dat gebeurde dus niet.

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik dit nu wel voor elkaar?
icon

Beste antwoord door Sam- 12 maart 2016, 10:09

Hoi Fredje,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat het niet lukt om deze te koppelen. Zou je mij in een privébericht het 097 nummer willen sturen van de simkaart? Dan koppel ik de simkaart aan je abonnement zodat je hier direct gebruik van kan maken. Ik wacht je reactie af. :)

Neem in de tussentijd ook een kijkje in het voorstel topic. We zijn erg benieuwd naar wie je bent!
Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Fredje,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat het niet lukt om deze te koppelen. Zou je mij in een privébericht het 097 nummer willen sturen van de simkaart? Dan koppel ik de simkaart aan je abonnement zodat je hier direct gebruik van kan maken. Ik wacht je reactie af. :)

Neem in de tussentijd ook een kijkje in het voorstel topic. We zijn erg benieuwd naar wie je bent!
Goedemiddag,

Ben erg benieuwd naar de oplossing voor deze vraag omdat het mij ook niet lukt om de sim voor de MB verdeler te koppelen.

Safari gaat wel naar de pagina toe, maar geeft de melding dat hij deze niet kan openen omdat de iPad niet is verbonden met internet. (ja dat klopt want ik moest de wifi uitzetten en de kaart is nog niet geactiveerd...)

Kom dus niet verder, hoor graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tvcaspel,

Welkom op ons Forum! Ik zag dat onze Klantexpert Kaassausje jouw dubbele topic al had gesloten, het is namelijk niet de bedoeling dat je meerdere berichten plaatst over hetzelfde probleem. Aangezien het een klantforum is reageren wij binnen 24 uur, maar het dubbel posten van vragen zorgt voor dubbel werk en onoverzichtelijkheid.

Nu dan terug naar jouw vraag over de MB-verdeler! Zou je allereerst eens kunnen kijken of je iPad mobiel internet op dit moment wel toestaat? Ga hiervoor naar Instellingen - Mobiele Data en zorg dat daar Mobiele Data ook daadwerkelijk ingeschakeld is.

Als dit uitgeschakeld is, dan moet je deze aanzetten en dan zou je in principe gewoon de browserpagina moeten krijgen waar je de verdeler kunt activeren! 🙂
Goedemorgen,

Dank voor de reactie, inmiddels is het me duidelijker hoe een forum werkt, sorry voor het dubbele werk.

Maar mijn iPad kan nog steeds geen verbinding leggen met de site van de klantenservice om de mb verdeler te koppelen, (de mobiele data stond al ingeschakeld)
Heb de iPad al uit en opnieuw aangezet, wifi staat uit....

Ik zie nu wel de "geen service 3G" in de balk staan, hij probeert ook de pagina te openen, maar naar verloop van tijd stop het en staat er de mededeling dat Safari de pagina niet kan openen.

Bereik is prima, telefoon en ander tablet hebben uitstekend 3G/4G bereik dus dat kan het ook niet zijn.

Hoop dat er wel een oplossing is....

In afwachting van reactie!

Hey Tvcaspel,

Welkom op ons Forum! Ik zag dat onze Klantexpert Kaassausje jouw dubbele topic al had gesloten, het is namelijk niet de bedoeling dat je meerdere berichten plaatst over hetzelfde probleem. Aangezien het een klantforum is reageren wij binnen 24 uur, maar het dubbel posten van vragen zorgt voor dubbel werk en onoverzichtelijkheid.

Nu dan terug naar jouw vraag over de MB-verdeler! Zou je allereerst eens kunnen kijken of je iPad mobiel internet op dit moment wel toestaat? Ga hiervoor naar Instellingen - Mobiele Data en zorg dat daar Mobiele Data ook daadwerkelijk ingeschakeld is.

Als dit uitgeschakeld is, dan moet je deze aanzetten en dan zou je in principe gewoon de browserpagina moeten krijgen waar je de verdeler kunt activeren! :)
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tvcaspel,

Gek dat het niet lukt! Gelukkig kunnen wij je verder helpen! ;)

Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin het 097-nummer van de mb-verdeler? Dan activeer ik de simkaart handmatig voor je in ons syteem.

Ik zie je bericht tegemoet. Als je nog andere vragen hebt, let me know.
Hier exact zelde probleem. Kunnen jullie ook mijn simkaarten handmatig activeren? Zie de link voor een privebericht graag tegemoet.
Reputatie 6
Badge +17
Hi goldman37,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat ook jij hier last van hebt. Je kan mij een privébericht sturen met daarin je 06-nummer en het 097 nummer van de simkaart die je wilt koppelen. Ik wacht je reactie af. 🙂
Hi goldman37,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat ook jij hier last van hebt. Je kan mij een privébericht sturen met daarin je 06-nummer en het 097 nummer van de simkaart die je wilt koppelen. Ik wacht je reactie af. :)

Tot op heden nog geen oplossing. Privebericht is enige tijd geleden verstuurd.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Goldman,

Ik heb inmiddels gereageerd op je privébericht. Zou je ons willen laten weten of het is gelukt? We zijn erg benieuwd. 🙂
Hi,
Voledige Netwerkinstellingen resetten werkte inderdaad.
Dank!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Goldman,

Bedankt voor je update. Ik ben blij dat we er samen uit zijn gekomen. 😉
Hallo,

Bij mij werkt het ook niet zoals beschreven in de brief.
- wifi uit
- sim erin en ontgrendelen
- naar safari
En maar wachten op de site

Ook netwerkinstellingen resetten gedaan.

Wie helpt mij?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pravash,

Ik help je! 😃

Onhandig dat het niet lukt en goed dat je zelf al het een en ander geprobeerd hebt. Zou je mij in een privébericht het 097-nummer van je mb-verdeler willen sturen? Dan koppel ik hem aan jouw nummer en kun je hem direct gaan gebruiken.

Ik zie je bericht tegemoet!
Ik heb hier ook mee zitten stoeien maar bij mij lukt het na het legen van alle internetgeschiedenis van de browser. Op de een of andere manier werkt het niet (krijg je niet het juiste scherm) als je accountgegevens nog in de internet historie staan.
Dus cache legen van je browser en t werkt als een zonnetje ( en je krijgt het juiste scherm om m te koppelen).
Succes!
Reputatie 6
Badge +17
Hi rjgeers,

Dat is een goede tip, bedankt! Hier hebben we zeker wat aan. 😉
Reputatie 1
Goedemiddag,

Hetzelfde probleem alhier. Tot en met het invoeren van de pincode gaat het goed, maar met het openen van de browser kom ik niet op de site om de simkaart te koppelen.
Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Hummertje
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hummertje,

Ontzettend vervelend dat het niet lukt natuurlijk! Heb je de bovenstaande tips al uitgeprobeerd? Het kan soms namelijk wel een minuut of 5 duren voor je het juiste scherm in de browser te zien krijgt.

Mocht het nou echt niet lukken stuur mij dan even een privébericht met je nummer en het 097-nummer. Dan koppel ik hem handmatig voor je. 🙂
Het lukt mij helaas ook niet de Mb-verdeler te koppelen. Ik heb alle in dit topic beschreven opties (en een paar anderen...) geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Kunnen jullie me helpen?
Reputatie 5
Tja, hier hetzelfde verhaal.
De T-Mobile MiFi is met geen enkele mogelijkheid te koppelen aan mijn simcard (097) met MB-verdeler. Procedure zoals beschreven werkt ook niet op de Apple iPad. Safari blijft eindeloos zoeken en hangt zich op.
Reputatie 5
... en tot mijn verbazing, uren later logt mijn telefoon in op de WiFi van de MiFi en komt het MB-verdeler koppelscherm in beeld en is het alsnog gelukt. Maar wat een gedoe en tijd heeft dit gekost.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mieke28,

Welkom op ons Forum!

Wij hebben momenteel een storing waardoor wij de MB-verdelers niet zelf kunnen koppelen. Wij zijn hard bezig om dit op te lossen. Zou je het nogmaals zelf kunnen proberen? Bij internet_europa is het uiteindelijk ook gelukt.

Ik hoor graag van je of het lukt.
Reputatie 7
Badge +20
... en tot mijn verbazing, uren later logt mijn telefoon in op de WiFi van de MiFi en komt het MB-verdeler koppelscherm in beeld en is het alsnog gelukt. Maar wat een gedoe en tijd heeft dit gekost.

Fijn dat het uiteindelijk is gelukt. De vertraging heeft wellicht te maken met de storing. Onze excuses voor het ongemak.
Hi Mieke28,

Welkom op ons Forum!

Wij hebben momenteel een storing waardoor wij de MB-verdelers niet zelf kunnen koppelen. Wij zijn hard bezig om dit op te lossen. Zou je het nogmaals zelf kunnen proberen? Bij internet_europa is het uiteindelijk ook gelukt.

Ik hoor graag van je of het lukt.

Helaas, ik heb het ontzettend vaak geprobeerd, maar het lukt niet!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mieke,

Het is momenteel voor ons weer mogelijk om de MB-Verdelers te activeren. Wil je het 097-nummer van je MB-Verdeler naar mij sturen in een privébericht. Dan activeer ik hem alsnog handmatig voor je. 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hi Mieke,

Bedankt voor je privébericht. Ik heb de MB-Verdeler zojuist voor je geactiveerd. 🙂

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. Veel plezier er mee en een fijn weekend!

Reageer