Beantwoord

Simkaart registratie

• 1 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 1156 Bekeken

Ik heb vorige week een Samsung S9 gehaald om mijn oude S4 te vervangen.
Ik was al T-Mobile klant en vroeg dus nummerbehoud aan. Dat is keurig netjes gelijk in de winkel allemaal geregeld. Vervolgens krijg ik een serie SMS berichten binnen en ga ik er vanuit dat alles dus werkt.
Afgelopen Zondag wilde ik voor het eerst bellen met m'n nieuwe S9 en kreeg vervolgens het bericht (hetzelfde bericht wat ik nu dus nog steeds ontvang) "Niet Aangemeld Bij Netwerk".

Vandaag ben ik terug naar de winkel geweest, het een en ander uitgelegd en ik kreeg als antwoord te horen dat ik wel het nieuwe sim-kaartje in de telefoon moest doen. Eenmaal thuis alles opengemaakt en nagekeken en het blijkt dat het nieuwe Nano kaartje er al in zat. De oude sim-kaart die nog in de S4 zit past er niet eens in! Aan de SMS berichten te zien die tijdens de aankoop zijn binnengekomen kan onttrekken dat de S9 toch EVENTJES geactiveerd is geweest.

Ik wist mijn MyT-Mobile gegevens niet meer en heb vanavond m'n inloggegevens opgevraagd via SMS. Op de SMS kwam niets binnen. Toen naar m'n e-mail adres de inlog gegevens laten sturen en daar vandaan m'n account ingekeken. Daar zag ik ineens een optie om de sim-kaart te activeren. Daar heb ik op geklikt, gewacht en gewacht ... geen verandering. Toestel uit en aan gedaan (je weet maar nooit he?) ... niets.

Voordat ik weer terug ga naar de winkel... weet iemand wat hier aan de hand is?

Ter info ... in de ontvangen SMS-en lees ik dat nummerbehoud is aangevraagd en goedgekeurd en dat het NIEUWE (!) mobiele nummer vanaf 24-10-2018 te gebruiken is? Het volgende bericht verteld dan weer dat het huidige nummer op diezelfde datum gebruikt kan worden.

Ik snap hier niks meer van! Houdt dit in dat ik pas vanaf 24-10 kan bellen met m'n nieuwe toestel en tot die tijd m'n oude S4 maar moet gebruiken?

Groeten,
Marcel
icon

Beste antwoord door Hajar 2 oktober 2018, 11:50

Hi Marcel,

Ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik zie dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten in plaats van een verlenging. Hiervoor heb je ook nummerbehoud aangevraagd. Je hebt nu een nieuw abonnement met een tijdelijke nummer. Je nummerbehoud wordt op 24-10-2018 verwerkt en dan kun je met je nieuwe abonnement weer je eigen nummer gebruiken dat eindigt op 704. Je kan nu je oude simkaart gebruiken in je nieuwe S9 met het simkaart nummer dat eindigt op 721. Aangezien je aangeeft dat de oude simkaart niet past, heb ik je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis en je kan dan zelf het juiste formaat uitdrukken. Vervolgens kun je de simkaart op deze pagina activeren.

Laat je even weten of het zo lukt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Marcel,

Even wachten tot er morgen een moderator reageert, die kunnen bij al jouw gegevens en duidelijkheid geven. Is je oude simkaart geen 3 in 1 type?

Groeten, Folkert
Beste Folkert,

Geen idee, eerlijk gezegd. Hoe zie ik dat?

Groeten,
Marcel
Reputatie 7
Badge +18
Beste Marcel,

Zie afbeelding, als je zo'n sleufje tussen het T-Mobile logo en de koper contacten door ziet lopen heb je een 3 in 1 en kun je de micro of nano sim er zelf uitdrukken.

Groeten, Folkert

Beste Folkert,

Nee, die oude sim kaart heeft dat niet en is het middelste formaat. Helaas past die niet in de S9 die dus alleen maar nano slots heeft.

Groeten,
Marcel
Reputatie 7
Badge +18
Beste Marcel,

Als je nu al een micro kaartje hebt, heb je die destijds dan ook al uitgedrukt uit de full size kaart?
Kijk eens goed of je heel dicht tegen het koper een dun uitdruk randje ziet?

Toen ik mijn nieuwe telefoon kocht dit voorjaar kon ik ook de nano uit de micro drukken. Het is wel een voorzichtig priegel werkje.

Zo niet dan tot morgen wachten op de reactie van een moderator.

Groeten, Folkert
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marcel,

Ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik zie dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten in plaats van een verlenging. Hiervoor heb je ook nummerbehoud aangevraagd. Je hebt nu een nieuw abonnement met een tijdelijke nummer. Je nummerbehoud wordt op 24-10-2018 verwerkt en dan kun je met je nieuwe abonnement weer je eigen nummer gebruiken dat eindigt op 704. Je kan nu je oude simkaart gebruiken in je nieuwe S9 met het simkaart nummer dat eindigt op 721. Aangezien je aangeeft dat de oude simkaart niet past, heb ik je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis en je kan dan zelf het juiste formaat uitdrukken. Vervolgens kun je de simkaart op deze pagina activeren.

Laat je even weten of het zo lukt?
Beste Hajar,

Vandaag is het nieuwe kaartje al met de post binnengekomen. Gelijk geinstallerd en geactiveerd, test telefoontje gepleegd naar m'n ongeruste ouders en alles werkt zoals het hoort!
Ik ben ook gelijk van die nare "Samsung Sessie Verlopen" meldingen af.
Gewoon super geregeld allemaal. Harstikke bedankt voor de fantastische service.

Groeten,
Marcel
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marcel,

Wat super om te horen! Ben echt heel blij dat je zo tevreden bent over onze service. We staan dan ook altijd voor je klaar! Voor nu wens ik je een mooi weekend toe! 🙂

Reageer