Beantwoord

simkaart verouderd?

• 3 juli 2019
  • 13 reacties
  • 980 Bekeken

Ik wil een nieuwe telefoon kopen, daarin moet een nano simkaart. Ik heb nu al een hele tijd een micro simkaart. Ik weet dat je een nieuwe simkaart kunt kopen in de winkel of online kunt bestellen. Maar ik las ook dat als je huidige simkaart verouderd is, je gratis een nieuwe simkaart kunt krijgen. Hoe weet ik of mijn simkaart verouderd is? Volgens My-T-Mobile is het een 3 in 1 kaart maar dat klopt niet!
icon

Beste antwoord door Glassertje 3 juli 2019, 09:40

@Ageeth Welkom op het forum.

Kun je toevallig in je simkaart de nanosim er niet uit drukken? Nee, dan heb je een verouderde simkaart.De simkaart van tegenwoordig, zijn 3 in 1. Volgens de gegevens die ik heb kunnen vinden, kun je een nieuwe bestellen als je inlogt op Mijn T-Mobile.Echter kost dat wel 5 euro. Hier ook meer info.

Ik las op het forum als je naar een T-Mobile winkel gaat en je kan aantonen dat je huidige simkaart er niet in past, dat ze dan wel coulant kunnen zijn, wat betreft de kosten van een nanosim.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 5
Badge +3
@Ageeth Welkom op het forum.

Kun je toevallig in je simkaart de nanosim er niet uit drukken? Nee, dan heb je een verouderde simkaart.De simkaart van tegenwoordig, zijn 3 in 1. Volgens de gegevens die ik heb kunnen vinden, kun je een nieuwe bestellen als je inlogt op Mijn T-Mobile.Echter kost dat wel 5 euro. Hier ook meer info.

Ik las op het forum als je naar een T-Mobile winkel gaat en je kan aantonen dat je huidige simkaart er niet in past, dat ze dan wel coulant kunnen zijn, wat betreft de kosten van een nanosim.
Hi Glassertje, bedankt voor het meedenken. Helaas kan de nanosim er niet uitgedrukt worden. In mijn My-T-Mobile account staat dat ik een 3 in 1 simkaart heb, maar dat klopt dus niet. Misschien toch even naar de winkel gaan!
Reputatie 5
Badge +3
@Ageeth Als er inderdaad staat dat je een 3 in 1 simkaart hebt, zou er rond de gouden print je hem er nog uit kunnen drukken. Dit kun je zien in het voorbeeld.

@Glassertje ik heb de sim er nog een keer uitgehaald, maar het is echt geen 3 in 1 helaas. Komt uit een Samsung S3 dus echt al oud!
Reputatie 5
Badge +3
@Ageeth Dat is inderdaad een oudje. En werkt die nog steeds goed?

Dan snap ik dat je wil vernieuwen. Als er in je profiel staat dat je een 3 in 1 hebt, hoor je naar mijn mening gewoon 1 te krijgen.

Mijn advies is om naar een T-Mobile winkel te gaan en daar je probleem uitleggen. Vertel ook meteen dat er in je gegevens staat dat je een 3 in 1 simkaart zou hebben en laat je huidige simkaart zien. Misschien is die 3 in 1 een keer verstuurd? Geen idee.

Als je op een reactie van webcare wil wachten, kan 24/48 uur duren en zelfs nog langer, omdat het wat druk is.

Dit is een klant helpt klant forum, met ondersteuning vanuit T-Mobile. De meeste problemen kunnen we onderling als klant oplossen, maar soms is webcare nodig. Ze lezen in ieder geval mee.
@Glassertje de telefoon werkt op zich nog goed, maar omdat het besturingssysteem verouderd is, kan niet meer alle apps downloaden. Tijd voor een nieuwe dus! Ik kijk wel of er vandaag nog een reactie van T-Mobile komt, anders ga ik naar de winkel. Bedankt voor je hulp.
Reputatie 5
Badge +3
@Ageeth Dat klopt dat sommige apps niet meer werken, maar zo uit mijn hoofd is je telefoon al een jaar of 7. Ik verbaasde me een beetje, want je ziet niet vaak dat zulke oude telefoons nog gebruikt worden. Tenminste ik kom ze niet tegen.

Je zal je straks rot verschieten hoe snel de telefoons van tegenwoordig zijn. Alvast veel plezier met de keuze die je gaat maken.
Reputatie 7
Badge +18
@Ageeth Nog een aanvulling, als je van plan bent weer zo lang met je telefoon te doen kies er dan eentje die zeker een update naar Android Q (versie 10) krijgt zodat je weer vele jaren qua software vooruit kunt.
Een overzicht vind je hier: https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-10-0-update-overzicht/

Koop zeker geen Huawei omdat het onzeker is of die nog updates krijt vanwege de VS boycot van dat merk. Bij Samsung is het update beleid alleen goed bij de dure modellen, bij de goedkopere A20 etc. is het nu al niet zeker of ze een update krijgen.

Groet, Folkert
@Folkert het wordt waarschijnlijk een samsung S10e, dus als het goed is krijgt die een update! Ik had inderdaad gehoord van de boycot van Huawei.Bedankt voor het meedenken.
Groet, Ageeth
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ageeth,

Wat top dat Glassertje en Folkert je al zo uitgebreid geholpen hebben!

Om het allemaal nog makkelijker te maken, heb ik direct kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd! Die valt waarschijnlijk nog deze week op je deurmat, dus je hoeft je niet naar de T-Shop te haasten. Uiteraard kun je daar wel alle toestellen in "het echie" bekijken, dus een bezoekje kan alsnog erg leuk zijn, haha.

Heb je meer vragen, laat het ons gerust weten!
@Jaimy Super, wat een service! Ik ga inderdaad waarschijnlijk toch ook nog even naar de winkel om het toestel in het echt te zien. Bedankt voor de tip en de hulp! 👌
ik heb ook zo'n probleem
Reputatie 7
Badge +20
@limburg-1

Het is niet de bedoeling dat je meerdere malen dezelfde vraag stelt, aangezien dit spammen is op deze Community. Lees ook even onze huisregels door. Het algemene topic blijft openstaan en de andere 2 topics gaan op slot.