Beantwoord

Simkaartnummer oude Orange kaart

• 14 februari 2016
  • 18 reacties
  • 413 Bekeken

Hallo, ik wil overstappen van een Tmobile prepaidkaart naar een simonly van KPN.
Nu heb ik een formulier van de KPN voor nummerbehoud gekregen.
Ik moet een 19 cijferig simkaartnummer invullen maar er staan er maar 18 op.
Het is een oud kaartje van Dutchtone (het latere Orange)
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 14 februari 2016, 17:03

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Dat is een antieke simkaart, zeg :S
Een T-Mobile medewerker kan je kosteloos een nieuwe simkaart toe sturen, als je dat graag wilt. Daarmee hou je je mobiele telefoonnummer, maar krijg je wel een andere simkaart nummer.

Waarom wil je eigenlijks overstappen, als ik vragen mag?

Groet,
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Dat is een antieke simkaart, zeg :S
Een T-Mobile medewerker kan je kosteloos een nieuwe simkaart toe sturen, als je dat graag wilt. Daarmee hou je je mobiele telefoonnummer, maar krijg je wel een andere simkaart nummer.

Waarom wil je eigenlijks overstappen, als ik vragen mag?

Groet,
Nou ik ben deze simonly aan het regelen voor een neef van me, bijna 70 met een nokia 6120 classic ver uit de vorige eeuw! daar kwam dat kaartje uit tevoorschijn.
Ik had nog een iphone 4 voor hem en hebben inmiddels een nieuwe simkaart binnengekregen.
Alleen zit ik met dat negentiende cijfer, er staat overigens onder die achtien cijfers nog wel SL8
is dat mogelijk het ontbrekende cijfer?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Dus je hebt al een nieuwe simkaart? Ik heb even gekeken op mijn eigen simkaart, en ik tel gewoon 19 nummers.

Kijk je op de simkaart zelf, of op de simkaart houder? Als je kijken op de houder, moet je kijken bij "ICC".

Groet,
De nieuwe simkaart van de KPN heeft acht cijfers.
Maar om zijn eigen 06 nummer over te zetten naar de nieuwe simkaart hebben ze het oude simkaartnummer nodig van zijn huidige provider.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je een nieuwe simkaart van T-Mobile of van KPN?

Groet,
Nieuwe van de KPN, de oude is van Dutchtone.
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb even voor je intern gevraagd, en het probleem ligt bij KPN. Zij kunnen niet overweg met 18 cijferige simkaartnummers.
Dat zou jammer zijn, hij wil natuurlijk wel zijn eigen nummer houden. Dat hij straks kan gaan internetten is denk ik al meer dan genoeg verandering!
Ik zal morgen de KPN nog wel even bellen, bedankt zover!
Hoi ruvema.

Indien KPN niet met die 18-cijferige nummers overweg kan, ga dan toch eerst voor de vervanging van de Dutchtone simkaart, dan komt er een nieuw T-Mobile simkaartje met 19 cijfers. Hier op het forum worden die oude dingen gratis vervangen. In een T-Shop mogelijk ook (ik kom er nooit, dus ken het beleid daar niet, maar proberen is altijd de moeite waard 😉 ).

Als de niewe ssimkaart wordt geactiveert, deactiveert automatisch de oude simkaart, het telefoonnummer wat je nu gebruikt gaat mee over naar de nieuwe simkaart. 🙂
Reputatie 6
Badge +15
Hey Ruvema,

We helpen je hier graag verder! Zou je mij in een privébericht het nummer van jouw neef willen sturen? Dan kijk ik zijn gegevens na en zorgen we er voor dat je een juist simkaartnummer van ons ontvangt om het nummerbehoud te regelen. 🙂

Ik zie je bericht tegemoet!
Dag, Ik heb hetzelfde probleem.
Ik moet vanwegens de overstap van prepaid naar abbonement, mijn simkaartnummer opgeven.
Echter blijkt deze te oud, hij is nog van orange.
Toch behoud ik graag m'n nummer.
Wat nu?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Jfolmer,

Ga je ons verlaten? 😞

Ik heb je in ieder geval een privébericht gestuurd met het juiste simkaartnummer. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Ik weet dat dat mijn simkaart nummer is.
Maar ht nummer wordt niet meer aangenomen, waarschijnlijk omdat het kaartje te oud is..
Hetzelfde probleem als de topicstarter. Is er geen mogelijkheid dat ik een nieuw simkaartnummer krijg, bij mijn nummer?
Reputatie 6
Badge +17
Hi jfolmer,

Je nummer wordt niet geaccepteerd omdat deze te kort is. Zou je bij het invoeren van je simkaartnummer een '0' (nul) voor het simkaartnummer willen zetten? Mocht dit ook niet lukken dan zorgen wij ervoor dat je een nieuwe simkaart ontvangt met daarbij een nieuw simkaartnummer.

Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Nee helaas het werkt niet. Dat zou prettig zijn, kan ik dan wel mn nummer behouden?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi jfolmer,

Vreemd dat het niet werkt. Maar dat maakt niet uit, want er is nog een andere oplossing.

Ik heb je gelijk kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze kan je na ontvangst zelf activeren via My T-Mobile. Na het activeren kan je met je huidige 06-nummer gebruik maken van ons netwerk via je nieuwe simkaart. Je 06-nummer komt dus niet te vervallen. ;)

Laat je ons weten of het is gelukt? Anders helpen we je graag verder.
Bedankt. Echter kreeg ik nu weer een mail dat de aanvraag voor een nieuwe simkaart niet goed is doorgekomen.. Als ik het zelf bestel kost het me 5,09, terwijl het kosteloos zou zijn.
Reputatie 6
Badge +17
Hi jfolmer,

Wat vreemd zeg. Ik zie inderdaad dat er geen simkaart is verzonden. Ik heb je nogmaals kosteloos een nieuwe simkaart gestuurd. Om er zeker van te zijn dat deze nu wel verzonden wordt heb ik even gewacht met het plaatsen van dit berichtje. Inmiddels is de simkaart verzonden en krijg je deze binnen 3 werkdagen binnen.

Ik hoop dat het hiermee is opgelost!

Reageer