Beantwoord

Simlockvrij maken van Samsung SGH-B300

• 9 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 652 Bekeken

Dag beste community,

Ik zit met een probleempje betreffende mijn Samsung SGH-B300 toestel. Mijn mobiele telefoon heeft een simlock, deze heb ik een tijdje terug ook al proberen verwijderen met de hulp van 1 van de t-mobile medewerkers. Helaas konden we het probleem niet oplossen.

Wanneer ik voor de eerste keer de simlock probeerde te verwijderen heb ik mijn IMEI code doorgestuurd naar de medewerker die vervolgens de fabrikant had benaderd, om de code op te vragen zodat ik de simlock zou kunnen verwijderen de 'anti-simlock code(ASC) om het maar even zo te noemen.
Echter kon zij deze code toentertijd niet te pakken krijgen en heb ik me daar bij neergelegd. Tot afgelopen week, wanneer ik het toestel weer zag liggen.
Ik ben zelf opzoek gegaan naar de ASC, deze vond ik terug op de T-Mobile site [https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart].

Ik heb deze code toen geprobeerd in te voeren in mijn apparaat door (*)#7465625*638*ASC# te gebruiken.
Dit was echter zonder succes. De telefoon reageert met het bericht "alleen noodoproepen". Ik ben hier nu al eventjes mee bezig en heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Is er iets dat ik over het hoofd zie of is er een geheime code waarmee mijn probleem kan worden opgelost?
Laat het me weten, ik kan niet wachten om mijn nostalgisch telefoontje weer te kunnen gebruiken.

In afwachting van jullie hulp verblijf ik,

David
icon

Beste antwoord door David HM 9 oktober 2019, 18:07

Dag beste communty,

Ik weet dat ik net pas mijn bericht heb geplaatst, maar ik heb net de oplossing gevonden 🙈.
De oplossing was als volgt: 1.Start de mobiele telefoon op. 2. Unlock de simkaart (niet van de provider (in dit geval T-Mobile) waarvan het toestel oorspronkelijk is). 3. Voer de ASC op de ze wijze in: #0111*ASC# .
Hiermee is de simlock van mijn apparaat verwijderd.

Voor het geval je dit achteraf leest ASC staat voor anti-simlock code deze kun je hier opvragen "https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart"
Voor je deze kunt opvragen heb je de IMEI code nodig die vind je door op je toestel *#06# in te voeren.

Ik hoop dat mensen na mij hier nog wat aan hebben.

Ik ben er in ieder geval enorm blij mee 😁

Ik wens jullie nog een prettige dag/week/maand/jaar.

Groetjes,

David
Bekijk origineel

3 reacties

Dag beste communty,

Ik weet dat ik net pas mijn bericht heb geplaatst, maar ik heb net de oplossing gevonden 🙈.
De oplossing was als volgt: 1.Start de mobiele telefoon op. 2. Unlock de simkaart (niet van de provider (in dit geval T-Mobile) waarvan het toestel oorspronkelijk is). 3. Voer de ASC op de ze wijze in: #0111*ASC# .
Hiermee is de simlock van mijn apparaat verwijderd.

Voor het geval je dit achteraf leest ASC staat voor anti-simlock code deze kun je hier opvragen "https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart"
Voor je deze kunt opvragen heb je de IMEI code nodig die vind je door op je toestel *#06# in te voeren.

Ik hoop dat mensen na mij hier nog wat aan hebben.

Ik ben er in ieder geval enorm blij mee 😁

Ik wens jullie nog een prettige dag/week/maand/jaar.

Groetjes,

David
Reputatie 7
Badge +20
@David HM Perfect dat je dit met ons wil delen.
Ik sla het bericht even omdat ik jouw ex-probleem vaker voorbij zie komen👍🏻.

Veel plezier met je mooie senior gsm😂
Groetjes en fijne avond.
Reputatie 5
Badge +4
Ik wou net antwoorden maar ik zag dat je er zelf al uit was.

Veel succes nog 👍

Reageer