Beantwoord

SMS'jes komen vertraagd of helemaal niet binnen

• 16 september 2018
  • 3 reacties
  • 1008 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Sinds een week heb ik een nieuwe Samsung galaxy S7 smartphone. Een nieuwe simkaart aangevraagd voor mijn T-mobile abonnement (via Belsimpel). Het verzenden van SMS gaat goed. Het ontvangen niet. Beveiligingscodes of Tan-codes komen niet binnen via SMS. Vanuit een andere (T-mobile abo) telefoon krijg ik de sms met een vertraging van 5 minuten binnen. De simkaart in het oude toestel geplaatst (S5), het probleem blijft hetzelfde. (had ik voorheen geen last van met mijn oude simkaart / telefoon) Moet er iets gereset worden bij het abo? Is de simkaart wellicht niet in orde?
icon

Beste antwoord door David 17 september 2018, 13:01

Hoi Marcel,

Een nieuwe simkaart zou in principe geen effect moeten hebben op het ontvangen en verzenden van SMS'jes. Er wordt dan ook niets gewijzigd in de aansluiting, wat eventueel gereset zou moeten worden. Het is natuurlijk wel mogelijk dat de simkaart beschadigd is geraakt bij het plaatsen in het toestel. Kun je de simkaart er eens uit halen en kijken of er misschien beschadigingen of vuil zichtbaar is? Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken. Heb je de mogelijkheid om een andere sim in jouw toestel te plaatsen? Op die manier weet je eigenlijk direct of de simkaart de oorzaak is.

Kun je daarnaast ook aangeven met welke services je dit probleem ervaart? Dan kunnen we ook nagaan of het bij de aanbieder van de berichten wellicht verkeerd gaat.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en zie deze dan ook graag tegemoet!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marcel,

Een nieuwe simkaart zou in principe geen effect moeten hebben op het ontvangen en verzenden van SMS'jes. Er wordt dan ook niets gewijzigd in de aansluiting, wat eventueel gereset zou moeten worden. Het is natuurlijk wel mogelijk dat de simkaart beschadigd is geraakt bij het plaatsen in het toestel. Kun je de simkaart er eens uit halen en kijken of er misschien beschadigingen of vuil zichtbaar is? Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken. Heb je de mogelijkheid om een andere sim in jouw toestel te plaatsen? Op die manier weet je eigenlijk direct of de simkaart de oorzaak is.

Kun je daarnaast ook aangeven met welke services je dit probleem ervaart? Dan kunnen we ook nagaan of het bij de aanbieder van de berichten wellicht verkeerd gaat.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en zie deze dan ook graag tegemoet!
Reputatie 4
Badge +2
Hallo David,

Bedankt voor je reactie.
Vanmorgen om 10.10 uur kreeg ik de sms'jes die ik in het weekend niet had binnengekregen in 1x binnen. Een test sms van een andere telefoon kreeg ik nu ook direct binnen. Het probleem lijkt opgelost. Moet toch iets bij de provider zijn geweest.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marcel,

Top dat het opgelost is!

Reageer