Beantwoord

Steeds opnieuw PIN invoeren na herstart

• 29 september 2019
  • 6 reacties
  • 969 Bekeken

Reputatie 1
Ik gebruik een Sony Xperia, en heb sinds een week een abo bij T-mobile.
Ik kwam er nu achter dat ik de PIN moet invoeren, nadat ik de telefoon het uitgeschakeld, of opnieuw heb opgestart.
Dit was voorheen nooit nodig (2 jaar bij andere provider)

Er is niets verder veranderd in de telefoon, maar ik heb hem, om te testen, 3 maal UIT gezet, en ook eenmaal OPNIEUW gestart, maar ik moet steeds de PIN opnieuw invoeren.
Dit vind ik heel erg vervelend, en wil daar graag van af.
Hoe?
icon

Beste antwoord door Folkert 29 september 2019, 22:15

Berste @naalroc

Ga naar Instellingen, Beveiliging, Geavanceerd, Simkaart vergrendeling.
Daar zie je de T-Mobile simkaart staan en kun je de vraag om de SIM pincode uitschakelen.
Ik zou dit persoonlijk nooit uitzetten.

Het patroon bij Android is minder veilig tenzij je een heel complex patroon maakt. Simpele patronen zijn eenvoudig af te lezen als je een beetje schuin tegen het glas aan kijkt, dan zie je een vinger vet spoor lopen over het glas.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

6 reacties

Dank voor de beide antwoorden, en het gedetailleerde pad gegeven door @Folkert .Is het dan zo, dat bij het instellen van de nieuwe SIM, dit in de telefoon veranderd wordt door T-mobile,

@naalroc nee, deze simpin beveiliging staat geschreven op de nieuwe/vervangende simkaart die je ontvangt. Door de wijzing/verwijdering via je telefoon pas jij dat aan.
Eerlijk gezegd, beste @naalroc, verbaasd het me dat je eerst geen simpin nodig had. Bij mijn weten is er bij elke aanbieder van mobiele diensten standaard een simpin die enkel via de telefoon verwijderd wordt door de eigenaar.

Wanneer je het hebt over een schermvergrending, pin/patroon/wachtwoord dan kun je die in zijn algemeenheid eenvoudig verwijderen via een harde reset met de knoppen, in tegenstelling tot een simpin.

Ennuh, slaap zacht allemaal
Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. 😉
Reputatie 1
Dank voor de beide antwoorden, en het gedetailleerde pad gegeven door @Folkert .
Is het dan zo, dat bij het instellen van de nieuwe SIM, dit in de telefoon veranderd wordt door T-mobile, want zoals gezegd, ik heb nog nooit een SIM moeten invoeren na een herstart/uitzetten??
En dàt heb ik de laatste 2 jaar wel zeker eens per maand moeten doen.
Nee, ik ga de beveiliging niet uitzetten, maar zal de PIN dan maar wijzigen in een mij beter bekend nummer. de codering daarvan kan ik gewoon bij de tel bewaren, want die kan niet ontcijferd worden door een buitenstaander.
Reputatie 7
Badge +18
Berste @naalroc

Ga naar Instellingen, Beveiliging, Geavanceerd, Simkaart vergrendeling.
Daar zie je de T-Mobile simkaart staan en kun je de vraag om de SIM pincode uitschakelen.
Ik zou dit persoonlijk nooit uitzetten.

Het patroon bij Android is minder veilig tenzij je een heel complex patroon maakt. Simpele patronen zijn eenvoudig af te lezen als je een beetje schuin tegen het glas aan kijkt, dan zie je een vinger vet spoor lopen over het glas.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Niet dat ik hem zo vaak uit zet, maar er zit een applicatie op, die soms wegvalt en die krijg je dan alleen terug als je de tel opnieuw opstart.

Maar zoals ik al schreef, dit was in het verleden nooit gevraagd, en ik heb ik de afgelopen 2 jaar dat ik deze telefoon heb, nog nooit opnieuw een PIN in moeten voeren.
Er zit op de Xperia wel een andere beveiliging, nl, het tekenen van een patroon. Is dat niet veilig genoeg bij verlies?Onder moet ik de PIN maar veranderen in een nummer dat ik elders gebruik (nee, niet mijn pinpas.....)
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @naalroc Welkom in de community.
Zet je de telefoon zo vaak uit?

Dit kan je aanpassen door in je toestel (beveiliging) de vraag om de pincode uit te zetten. Let op je heft daarmee een beveiliging op zodat een ander geen misbruik kan maken van je aansluiting bij bijvoorbeeld verlies en diefstal.

Groetjes!

Reageer