Vraag

Telefoon kan simkaart niet vinden

• 14 december 2015
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Haai,

Sinds eergisteren kan mijn telefoon mijn simkaart niet meer vinden.
Ik heb mijn simkaart er niet uitgehaald en ik heb er ook niks mee gedaan.
Soms krijgt hij een signaal en dan kan ik ineens wel mijn pincode invoeren en heb ik heel even netwerk.
De rest van de tijd kan mijn mobiel mijn simkaart niet vinden.
Wat is hier aan te doen? En ligt het aan mijn telefoon of simkaart?

4 reacties

Reputatie 1
Hoi Nancy12p4

Om te testen of het aan je simkaart of toestel ligt zou je eigenlijk even een ander toestel en een andere simkaart moeten hebben en een zogenaamde kruistest doen.

Je kunt wel een nieuwe simkaart bestellen maar als het dan aan je telefoon blijkt te liggen is dat zonde van het geld.

Hoe oud is de simkaart/telefoon?
Reputatie 6
Haai,

Sinds eergisteren kan mijn telefoon mijn simkaart niet meer vinden.
Ik heb mijn simkaart er niet uitgehaald en ik heb er ook niks mee gedaan.
Soms krijgt hij een signaal en dan kan ik ineens wel mijn pincode invoeren en heb ik heel even netwerk.
De rest van de tijd kan mijn mobiel mijn simkaart niet vinden.
Wat is hier aan te doen? En ligt het aan mijn telefoon of simkaart?

Hoi Nancy,

Welkom op het forum!

Je geeft aan dat je simkaart niet altijd herkent wordt. Dat is vervelend. Het kan inderdaad aan zowel de sim liggen als het toestel. Om dit te testen, dien je je simkaart in een ander toestel uit te proberen. Wanneer je daar dezelfde problemen ervaart, dan is je sim waarschijnlijk defect. Als de sim het goed doet in een ander toestel, dan is er iets mis met je toestel.

Hoe oud is je simkaart?

Laat je ons weten wat de uitkomst is?!
Aan mijn simkaart ligt het iedergeval niet, die heb ik even getest!
Wat zijn de mogelijkheden om met mijn telefoon te doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nancy,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je simkaart ineens zulke kuren vertoont. Ervaar je dit probleem overal of op meerdere locaties?

Ik heb gelijk even je gegevens erbij gepakt en de dekking in jouw regio gecontroleerd. De dekking is goed dus je zou wel verbinding moeten kunnen maken met ons netwerk. Je geeft aan dat je simkaart wel goed werkt dus waarschijnlijk ligt het probleem bij je toestel. Kun je aangeven van welk toestel jij gebruik maakt? Bekijk ook even dit topic. Hier staat meer informatie in over wat je kan doen met een mogelijk defecte toestel.

Ik hoor graag van je, Nancy!

Reageer