Beantwoord

verlopen simkaart activeren

Hi T-Mobile,

Ik heb al jaren lang (en dan bedoel ik echt jarenlang) hetzelfde nummer! Nu ben ik in september voor een jaar naar Curacao vertrokken en heb ik hier al een tijdje niet aan dat nummer gedacht. 26 maart nog even wel, toen heb ik snel even online opgewaardeerd, niets aan de hand dacht ik. Maar helaas toch wel... nu ik mijn simkaart in een andere telefoon stop blijkt mijn nummer verlopen te zijn. Terwijl ik toen wel gewoon op kon waarderen, beetje zonde van mijn geld, maar dat terzijde. Nu begrijp je vast wel dat ik heeeeeel graag mijn nummer terug wil en hoop ik dat jij mij gaat zeggen dat dat gewoon goed komt! 🙂 Is het mogelijk om mijn nummer weer op mijn huidige simkaart te activeren of moet ik mijn mama even langssturen om een nieuwe simkaart te halen en dat jullie op een nieuwe sim mijn oude en vertrouwde nummer zetten?!

Nu heb ik al veel op internet gezocht en las ik op een forum deze reactie van T-Mobile webcare:
Door: T-Mobile Webcare
16 April 2012 11:50 @Allen:

Wanneer je Prepaid simkaart is komen te vervallen doordat de periode van een half jaar voorbij is, kunnen we altijd kijken naar mogelijkheden om je nummer opnieuw te activeren. Wanneer je er op tijd bij bent, kan dit bijna altijd worden gedaan. Dan heb je in ieder geval wel je nummer weer terug

Aangezien dit 6 jaar geleden al kon, ga ik er vanuit dat daar vandaag de dag zeker mogelijkheden voor zijn! (:

Ik hoor het wel!

Groetjes Rianne
icon

Beste antwoord door Bas 2 mei 2018, 12:48

Bon tardi, Rianne

Lekker zeg, een jaar op Curaçao! Ik heb er zelf een half jaar gewoond, dus alleen met het lezen van je bericht krijg ik alweer zin om terug te gaan. Zit je er voor je studie, of gewoon een lekker jaartje werken in de zon?

Ik ben het natuurlijk meteen voor je in gaan nakijken en kan je dan ook geruststellen, het komt goed! Als je mij in een privebericht jouw 06-nummer, volledige adresgegevens, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer kunt sturen, dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste afdeling terecht komt.

Ik hoor het graag graag van je. Ayo! 😃

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +11
Bon tardi, Rianne

Lekker zeg, een jaar op Curaçao! Ik heb er zelf een half jaar gewoond, dus alleen met het lezen van je bericht krijg ik alweer zin om terug te gaan. Zit je er voor je studie, of gewoon een lekker jaartje werken in de zon?

Ik ben het natuurlijk meteen voor je in gaan nakijken en kan je dan ook geruststellen, het komt goed! Als je mij in een privebericht jouw 06-nummer, volledige adresgegevens, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer kunt sturen, dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste afdeling terecht komt.

Ik hoor het graag graag van je. Ayo! 😃
Hello T-Mobile,

I've got the very same problem as Rianne.
My prepaid sim from 2013 has just been taken off the air.
How can I have my sim reactivated and my number retained?
Any help is highly appreciated!
Best regards,
Vlad.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Vlad,

I just checked your sim card, but this is still active in our systems. What happens when you try to make a call? Are you receiving a automated message or something else? You did receive a warning, that your sim card would get deactivated, but you called a number just in time, so the sim card is still active on our network. Are you experiencing any issues at this moment? Let us know!

PS I adjusted your username, since this was your phone number. This is a public Community, so it's wise not to use private info in public messages.
Hi David,
Thanks for your prompt response.
The T-Mobile number that I am having an issue with is a different one.
Could we exchange messages in private?
Thanks in advance!
Best regards,
Vlad.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Vlad,

That explains it! I'll get to your private message shortly.
@Bas @David , voor de goede orde; ik heb zojuist Bas een prive bericht gestuurd met de gegevens die hij aan Rianne vroeg, omdat ik hetzelfde probleem heb. Sinds april dit jaar voor een jaar in Amerika en ga voor vakantie in januari naar Nederland. Wilde kijken of ik een bundeltje voor een maand af kon sluiten, zodat ik in die week bereikbaar ben. Helaas zojuist achter gekomen dat mijn sim kaart verlopen is.
Hoop dat dit nog terug gedraaid kan worden!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Essiebessie123,

Het terugdraaien van het nummer is in een miniem percentage mogelijk wanneer er kort na de deactivatie contact met ons wordt opgenomen. Als het echter over maanden gaat (zoals in jouw geval), dan kunnen we het nummer niet terugdraaien. Je kunt natuurlijk wel een nieuwe PrePaid-simkaart bestellen, zodat je weer bereikbaar bent op een Nederlands nummer wanneer je hier in Nederland bent.

Er wordt overigens niet op ongevraagde privéberichten gereageerd, zoals ook in de huisregels is aangegeven. Als we gegevens via een privébericht nodig hebben, dan laten we dat altijd in een topic weten, naar aanleiding van een reactie.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know! Alvast een goede reis naar ons koude kikkerlandje!
@David Dank voor je reactie. Ik was pas lid geworden en had de huisregels nog niet gelezen voor ik Bas een bericht stuurde, vandaar dat ik het in dit topic nog een keer schreef.

Ik ben sinds mid april in Amerika, dus dan zou mijn sim kaart in oktober verlopen moeten zijn? Ik whatsapp ondertussen nog steeds met dit nummer, omdat ik tot een paar dagen geleden niet wist dat mijn simkaart verlopen was. Tot nog toe geen berichten van vreemde mensen. Zou het dan kunnen dat mijn nummer nog steeds beschikbaar is? Of is er nu iemand die geen whatsapp kan openen met zijn/haar nieuwe nummer omdat ik dat nummer nog in gebruik heb?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Essiebessie123,

Als je mij een privébericht stuurt met het 06-nummer, naam en adres dan kan ik controleren wanneer je nummer is komen te vervallen.

Reageer