Beantwoord

Verouderde simkaart

• 6 december 2016
  • 20 reacties
  • 899 Bekeken

Ik heb net mijn contract verlengd met een nieuw toestel.Ik haal deze zelf op. Maar mijn huidig simkaartje is niet echt 100% meer na bijna 2 jaar gebruik. Zit e bij dit nieuwe contract er dan wel een nieuw simkaartje bij zonder extra kosten?
icon

Beste antwoord door Skyrider 6 december 2016, 13:23

In mijn ervaring (als ik vele topics over SIM kaarten lees) krijg je bij oude sim kaarten een nieuwe zonder extra kosten. Verder krijg je ook een nieuwe SIM kaart als de oude kaart niet meer in je nieuwe toestel past.

Hoewel een moderator mij hierbij kan corrigeren, ga ik er wel van uit dat je kosteloos een nieuwe kunt krijgen in een T-Mobile Shop.

edit
Kleine aanpassing. Een gratis sim kaart (tegenover een oude sim kaart redenen) krijg je alleen als je oude sim kaart erg oud is, hoe oud. Dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Verder heb ik het volgende wel gevonden: Nieuwe simkaart voor toestel

Hoi tinywerf,

Allereerst welkom op het forum! Leuk dat je een nieuw toestel hebt! Welke is het geworden?

Goed dat je even contact opneemt hierover. Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat jouw simkaart nog niet zo oud is (iets meer dan 2 jaar) en daarom ook niet valt onder de oude simkaarten waarvoor je kosteloos een nieuwe kunt ontvangen. Verder zie ik dat je bij ons een Sim Only hebt die per februari is verlengd. Als je via ons verlengd met een nieuw toestel ontvang je altijd een nieuwe simkaart erbij. Als je kiest voor een Sim Only sturen wij geen nieuwe simkaart mee, omdat we er dan vanuit gaan dat je hetzelfde toestel blijft gebruiken en jouw simkaart dus blijft passen. Mocht je zelf besluiten om een nieuw, los toestel te kopen dan kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Je ontvangt altijd een 3-in-1 simkaart en is geschikt voor alle mobiele telefoons.

Je geeft aan dat jouw huidige simkaart niet zo lekker meer werkt, wat is er precies aan de hand? Wat gaat er niet meer zo lekker? Ik hoor het graag van je, dan kunnen we samen kijken naar een mogelijke oplossing!

Ik begrijp dat mijn antwoord waarschijnlijk niet het antwoord was waar je op gehoopt had, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!

Lees de topic maar door met de link die ik boven de quote heb geplaatst. Een gratis nieuwe sim-kaart zitten voorwaarden aan vast. Maar ik weet zo-ie-zo dat je een gratis nieuwe sim-kaart krijgt als je oude niet meer in je nieuwe toestel past.

Een moderator kan je hierbij meer informeren.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +9
In mijn ervaring (als ik vele topics over SIM kaarten lees) krijg je bij oude sim kaarten een nieuwe zonder extra kosten. Verder krijg je ook een nieuwe SIM kaart als de oude kaart niet meer in je nieuwe toestel past.

Hoewel een moderator mij hierbij kan corrigeren, ga ik er wel van uit dat je kosteloos een nieuwe kunt krijgen in een T-Mobile Shop.

edit
Kleine aanpassing. Een gratis sim kaart (tegenover een oude sim kaart redenen) krijg je alleen als je oude sim kaart erg oud is, hoe oud. Dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Verder heb ik het volgende wel gevonden: Nieuwe simkaart voor toestel

Hoi tinywerf,

Allereerst welkom op het forum! Leuk dat je een nieuw toestel hebt! Welke is het geworden?

Goed dat je even contact opneemt hierover. Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat jouw simkaart nog niet zo oud is (iets meer dan 2 jaar) en daarom ook niet valt onder de oude simkaarten waarvoor je kosteloos een nieuwe kunt ontvangen. Verder zie ik dat je bij ons een Sim Only hebt die per februari is verlengd. Als je via ons verlengd met een nieuw toestel ontvang je altijd een nieuwe simkaart erbij. Als je kiest voor een Sim Only sturen wij geen nieuwe simkaart mee, omdat we er dan vanuit gaan dat je hetzelfde toestel blijft gebruiken en jouw simkaart dus blijft passen. Mocht je zelf besluiten om een nieuw, los toestel te kopen dan kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Je ontvangt altijd een 3-in-1 simkaart en is geschikt voor alle mobiele telefoons.

Je geeft aan dat jouw huidige simkaart niet zo lekker meer werkt, wat is er precies aan de hand? Wat gaat er niet meer zo lekker? Ik hoor het graag van je, dan kunnen we samen kijken naar een mogelijke oplossing!

Ik begrijp dat mijn antwoord waarschijnlijk niet het antwoord was waar je op gehoopt had, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!

Lees de topic maar door met de link die ik boven de quote heb geplaatst. Een gratis nieuwe sim-kaart zitten voorwaarden aan vast. Maar ik weet zo-ie-zo dat je een gratis nieuwe sim-kaart krijgt als je oude niet meer in je nieuwe toestel past.

Een moderator kan je hierbij meer informeren.

Skyrider
Reputatie 6
Badge +17
Hoi lunabes,

Ik zie dat Skyrider al een uitgebreide reactie heeft gegeven (dankje!) 🙂 Als je je abonnement verlengd met een nieuw toestel en jouw oude simkaart past niet in jouw nieuwe toestel, dan kun je een gratis simkaart krijgen in de T-Mobile Shop. Als je je toestel ophaalt, geef het dan even aan in de T-Mobile Shop. Dan kijken ze met je mee of je een nieuwe simkaart nodig hebt.

In ieder geval veel plezier met je nieuwe telefoon!
thanks . Ik heb nu een Samsung Galaxy s5 en heb nu bij de verlenging de Lumia 950 besteld. Het kleinste deel van het simmetje zit los ineen zo te zeggen.Weet niet goed hoe het uit te leggen. Dus als ik het goed begrijp krijg ik sowieso ,omdat ik een ander nieuw toestel bij de verlenging besteld heb een nieuw gratis simmetje. En als er in de Lumia 950 een ander type simmetje zit krijg ik doe ook sowieso er gratis dan bij .Heb ik dat nu goed.?
groetjes Tiny
Reputatie 4
Badge +9
Hoi Lunabes!

Samsung Galaxy s5 maakt gebruik van een Micro-SIM slot, en de Lumia 950 Nano-SIM.

Nano-SIM is het kleinst. Ik ga er van uit dat de SIM kaart die je op dit moment hebt geen 3 in 1 is?

Die je kunt afbreken.

Hoe dan ook, wat Thalina zei. Geef dit aan in de T-Mobile shop. Ze helpen je hiermee graag verder 🙂.

Skyrider
Ja die je kunt afbreken heb ik in de Samsung nu. Ik heb trouwens nog een vraag en wellicht kunnen jullie dat in de gegevens van mij zien. Ik had al vorige maand al eens gekeken naar toestellen om uit te kiezen en zag toen de Lumia 950 XL staan. Maar ik krijg toch wel de XL uitvoering ? Want dat is absoluut wel de bedoeling . Dat er een XL voor mij klaar ligt. Ik schrok mij zojuist te pletter toen mijn zoon zojuist mij er op attenteerde dat er ook een gewone (kleinere) Lumia 950 is. Dat gegeven is mij dan online ontgaan. Ik ben helaas niet zo'n Internet wonder .Is dat voor jullie na te gaan ? Kun je dat voor mij nakijken? groetjes Tiny
Reputatie 4
Badge +9
Ik helaas niet, ik ben geen T-Mobile medewerker maar een particulier, net als jou 🙂. Een moderator kan je hierbij wel verder helpen en of je neemt contact op met klantenservice.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
okay thanks anyway lol. Zie je dat ik een muts ben. met internetten en zo .Ik echt dacht dat je en medewerker was. hihihi
Maja ik heb gekeken er zit dus echt wel danig verschil in tussen de Lumia 950 gewoon en de xl. Maja hoop dat het dan xl is en ook geen bijbetaling voor het toestel. gezien mijn slechte ogen zou de xl voor mij wel de beste optie zijn. Maar kan ff niet bijbetalen op een toestel. Pfff
Badge +13
Waar ligt deze klaar en wanneer ga je hem ophalen?
Wat staat er in de bevestiging mail?

Mocht het niet duidelijk zijn aan de hand van de mail wacht dan met ophalen totdat een moderator hier heeft gereageerd zodat deze dat kan nagaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tiny,

Ik zie dat Skyrider en Rosan al een aantal vragen van jou hebben beantwoord (bedankt!) 🙂 Ik heb jouw bestelling er gelijk bekeken en ik zie dat je de Microsoft Lumia 950 Zwart hebt besteld, dus niet de XL variant. Ook zie ik dat beide toestellen niet meer leverbaar zijn. Ik heb contact opgenomen met de T-Mobile Shop en zij hebben op dit moment jouw toestel ook niet klaarliggen en weten niet of ze 'm nog binnen gaan krijgen. Aangezien deze variant sowieso niet degene is die je wilt hebben, zou ik je adviseren om jouw bestelling te annuleren. Ik kan dat ook voor je doen. Vervolgens kun je online of in de T-Mobile Shop kijken naar een ander passend toestel. Is de Samsung Galaxy A5 (2016) misschien iets voor jou? Dit toestel heeft een groot en duidelijk scherm. Bij dit toestel betaal je op dit moment ook geen eenmalige bijbetaling voor het toestel (wel elke maand 7,00 euro). Je kunt altijd even naar de T-Mobile Shop gaan om het toestel in het echt te bekijken. Houd er wel rekening mee dat als je het toestel in de winkel koopt, je 'm niet meer kunt terugbrengen.

Denk er even rustig over na en als ik je ergens bij kan helpen, laat het gerust weten. We staan voor je klaar!
Ik zou graag lumia 950 xl hebben. Kun jij de bestelling dan annuleren voor mij?
Ik zou graag dan jou voorstellen zien voor een verlenging mét een Lumia 950l xl. -Zonder een eenmalige bijbetaling op het toestel en maandelijkse kosten max 43 euro. , (belsimpel , die zag ik trouwens in Google adverteren met de XL luMia 950 , als je bij t-mobile je contract verlengd . Die kwam tevoorschijn in het rijtje toen ik Microsoft Lumia 950XL ingetikt had in de zoekbalk
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tiny,

Ik kreeg net nog een belletje van de T-Mobile Shop dat hij verkeerd had gekeken en dat jouw bestelling al klaarlag. Maar ik begrijp dat je toch liever de XL variant wilt hebben, daarom heb ik net jouw bestelling geannuleerd. Hiervan heb je ook een bevestiging via de e-mail ontvangen.

Zoals aangegeven hebben wij de Microsoft Lumia 950 XL niet en dus kan ik je helaas geen voorstel hiervoor doen. Uiteraard is het wel mogelijk om via een externe dealer te verlengen met T-Mobile en via deze dealer te kiezen voor de XL variant. Op deze pagina kun je de Microsoft Lumia 950 XL via Belsimpel bestellen. Uiteraard kan het ook via een andere dealer die het toestel verkoopt. Als je vervolgens kiest voor verlengen bij T-Mobile komt het helemaal goed. Laat je weten of het gelukt is?
Ik heb gekeken op de link wat jij stuurde.
Als ik die zou bestellen via belsimpel dan blijf ik klant bij jullie toch?
Kun je heel even met me mee denken. Ben een muts met dit soort dingen. Op de pagialink die je hierboven gezet hebt heb ik gekeken en het abonnement wat daarbij staat 29 euro .Is dat qua bellen en smsen en interneten zoals ik het bu heb dan wel vergelijkbaar?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tiny,

Als je via deze link bestelt, blijf je inderdaad gewoon klant bij ons 🙂 Jouw toestel wordt alleen geleverd door een externe dealer, in dit geval Belsimpel. Ik zie trouwens dat het nog makkelijker is als je het via deze pagina besteld. Dan kijk je automatisch al naar een abonnement bij ons. En als je vervolgens links aanvinkt dat je bestaande klant bent, hoeveel minuten en internet je zoekt en vervolgens kun je kiezen voor een verlenging en niet voor een nieuw abonnement. Ik zie dat je had gekozen voor 6GB en onbeperkt bellen. Als je dit aanvinkt links, dan kun je kiezen voor hetzelfde abonnement. Zie ook onderstaande afbeelding:

Ik zie trouwens dat je mij ook een privébericht hebt gestuurd met een aantal vragen. De bevestigingsmail is om 13:04 uur verstuurd, heb je 'm inmiddels ontvangen? Kun je anders eens in jouw spambox kijken? De Microsoft Lumia 950 XL is helemaal niet meer bij ons verkrijgbaar, dus ook niet als je online verlengd en bij jou thuis laat bezorgen. Sorry! Maar dus wel via een externe dealer en dan blijf je gewoon klant bij ons :)

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
THanks Thalina. Ik heb vanavond via jouw link het toestel besteld, je hebt mij reuze geholpen, ik heb het abonnement war opgeschroefd naar 20000mb internet. Waar ikbwel ontzettend van baal is dat er nu geen actie loopt bij Microsoft . Al vrolijk rond Googlend zag ik dat er zo'n 5 maanden geleden er een gratis Dockstation bijgegeven werd. Dat is Super jammer, zou voor mij en mijn ogenproblematiek een uitkomst zijn geweest ., er nu een aankopen zit er helaas niet in.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tiny,

Fijn om te horen dat het gelukt is! 🙂 Geen dank, ik help je graag! Hopelijk ontvang je snel jouw nieuwe toestel, ik ben benieuwd hoe hij bevalt! Ik zie in het systeem jouw verlening erin staan, dus dat is helemaal goed gegaan. Met 20GB kun je flink vooruit! Mocht het toch te veel blijken te zijn, dan kun je je internetbundel altijd nog naar beneden bijstellen.

Ai, het is inderdaad nooit leuk om zo'n actie mis te lopen. Zulke acties lopen altijd via in dit geval Microsoft zelf en vijf maanden is natuurlijk al even een tijdje geleden 😉 Maar wij hebben wel een toffe actie waar je je voor kunt aanmelden: T-Mobile Samen! Je kunt daarmee met andere T-Mobile klanten een groep maken en vervolgens onderling gratis onbeperkt bellen in Nederland. En om het nog leuker te maken: je kunt ook elke maand een cadeautje uitkiezen, zoals nu 2,50 euro factuurkorting. Klinkt goed toch? Via deze pagina kun je je aanmelden.

Alvast een fijn weekend toegewenst en veel plezier met je nieuwe telefoon!
Zending via jouw link van de lumia 950 xl is binnen. Joepie .Maar helaas pindakaas.Ik schijn dus geen Nano simmetje te hebben, nu kan ik er ff niks mee. chips das balen
dus morgen naar de t mobileshop om een passende simkaart te halen .
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tiny,

Aii, dan is het handigst inderdaad gelijk even langs de winkel te gaan. Je krijgt de simkaart dan direct mee en ze kunnen deze ook gelijk voor je activeren! 🙂

Laat je weten of het allemaal gelukt is?

Reageer