Beantwoord

Waarom krijgt tmobile geen Ov chipkaart simkaart?


Reputatie 2
diverse providers gaan 22 mei beginnen met de Telefoon OV chipkaart incheck, had wel verwacht dat jullie hier ook aan mee zouden doen, maar helaas, zijn er wel plannen voor?

Groetjes,

Georgo
icon

Beste antwoord door Muberra 19 mei 2017, 11:14

Hoi Georgo,

Welkom op het forum! :D

Wij hebben natuurlijk ook gehoord over de nieuwe optie om met de OV-chipkaart in te checken via de smartphone. Op dit moment is er nog niks bekend of T-Mobile ook mee gaat doen met deze technologie. Zodra er nieuws is zullen wij dit meteen delen op het forum en andere T-Mobile kanalen. Maar leuk dat je meedenkt met ons!

Heb je meer vragen, dan staan wij voor je klaar.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Hoi Georgo,

Welkom op het forum! :D

Wij hebben natuurlijk ook gehoord over de nieuwe optie om met de OV-chipkaart in te checken via de smartphone. Op dit moment is er nog niks bekend of T-Mobile ook mee gaat doen met deze technologie. Zodra er nieuws is zullen wij dit meteen delen op het forum en andere T-Mobile kanalen. Maar leuk dat je meedenkt met ons!

Heb je meer vragen, dan staan wij voor je klaar.
Reputatie 1
Op dit moment is er nog niks bekend of T-Mobile ook mee gaat doen met deze technologie.

Ik vind het jammer om te horen dat er blijkbaar nog geen enkel beeld is van of jullie deze technologie in de toekomst aan gaan bieden. Zoals je het nu verwoordt lijkt het alsof het nieuws over deze technische innovatie pas eergisteren in jullie mailbox is gekomen terwijl jullie hier al weken (danwel maanden) mee bezig zouden kunnen zijn geweest. Het is niet mijn topic maar ik zou graag een iets uitgebreider antwoord krijgen op de gestelde vraag. Of misschien wel de volgende deelvragen:

- Onderzoekt T-Mobile de mogelijkheid om inchecken in het openbaar vervoer door middel van een NFC-enabled simkaart in 2017 in te voeren?
- Zo ja, is dit in de vorm van een beta test of volledige uitrol naar alle abonnees?
- Zo nee, is er een andere streefdatum of is er een technische reden om de technologie niet te gebruiken?

Ik zie T-Mobile graag als een partij die meerwaarde biedt t.o.v. de concurrenten en ik ben al bijna 10 jaar (meestal) tevreden met jullie diensten, communicatie en (niet onbelangrijk) acties. Thuis 4G? Super vet! 4G Plus? Top! Datavrije muziek, wat de ACM ook zegt, dat is een top-idee. MB-verdeler? Geweldig! Ik gebruik het nu om dit bericht te typen in een trein die 120KM/h rijdt. Hoe kunnen jullie op een product waarvoor de infrastructuur door een externe partij geleverd wordt totaal geen idee hebben of en wanneer jullie het gaan implementeren? Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij...
Reputatie 2
Dankjewel voor het aanvullen van mijn vraag @djflix! ik ben hier namelijk ook heel erg benieuwd naar...

Jullie willen de toekomst zijn, dan hoort dit er ook bij!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Djflix & G.,

Wij kijken uiteraard naar de mogelijkheden, maar vinden het momenteel te vroeg om hier in te stappen. Er zijn nog te veel beperkingen rond de dienstverlening en je mag als klant zeker niet de dupe worden. Zoals jij, Djflix, al aangeeft, zijn we altijd innovatief bezig en willen we graag zoveel mogelijk aanbieden qua diensten! Wij vinden dan wel dat dit echter heel goed moet werken en daarom stappen wij er op dit moment nog niet in. Als wij dat wel doen, dan zullen we dat natuurlijk zeker delen met jullie!

Als er in de tussentijd andere vragen zijn waar we bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Is hier al een update over? Ik wacht al maanden met smart op deze feature!
Reputatie 6
Badge +17
Hey Roel,

Leuk dat je hier enthousiast over bent! Op dit moment staat er echter nog steeds niets op de planning. We verwachten ook niet dat dit op korte termijn gaat gebeuren. Gebeurt dit wel dan plaatsen we natuurlijk een update in dit topic. 😉
Reputatie 2
Beste T-mobile, Is er al meer bekend over de mogelijkheid om de nfc-chip van je telefoon via T-mobile te gebruiken als OV-chipkaart? Via voodaphone kan dat namelijk al lang en ik zou mijn telefoon ook graag op deze manier benutten. Groet, Joris
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joris,

Er is niets nieuws bekend, we bieden dit niet aan en ik verwacht niet dat dit binnenkort gaat gebeuren. De strekking is dus hetzelfde als het bericht van mijn collega Issam en mocht hier verandering in komen, dan laten wij dat gelijk op het forum weten!
Is hier nu al meer duidelijkheid over? Ik wacht namelijk ook nog steeds.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi MaxDubbelman,

Altijd goed om zoiets nog even na te vragen hoor!

Ik kan natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat iets er nooit komt, maar op dit moment zijn er geen plannen voor. Ik wil dan ook heel eerlijk tegen je zijn en je aanraden er niet op te wachten. Ik verwacht namelijk niet dat dit binnenkort nog op de planning komt.

Ik weet dat het niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik wil er wel graag open over zijn! Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?

Reageer