Beantwoord

Wat is mijn simkaartnummer?

• 11 december 2016
  • 8 reacties
  • 261 Bekeken

Ik wil graag mijn simkaart nummer
icon

Beste antwoord door Skyrider 11 december 2016, 15:01

Tot zo ver ik weet kun je ook gewoon contact opnemen met T-Mobile. Hoewel het op dit moment zondag is, gaat dat lastig (behalve via Twitter).

Ik heb helaas zelf geen Iphone, dus mijn volgende suggesties die ik kon vinden kan ik niet zelf proberen.

- Waar je je SIM kaart nummer niet volledig kon lezen. Kun je die cijfers inhouden om alles te kopiëren/plakken?

Verder kun je ook dit proberen:

1. Verbindt jouw iphone met jouw computer.
2. Open iTunes.
3. Ga naar Samenvatting (nadat je jouw toestel hebt gevonden).
4. Klik op Telefoonnummer. De gegevens van de ICCID staat er ook bij als het goed is.

http://www.apple.com/nl/itunes/download/

Bron: Simkaartnummer (ICCID) niet leesbaar

Groetjes,
Skyrider
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag GerardMM.

Ten eerste is het geen goed idee om je eigen nummer in het publiek te plaatsen op de forums. Tevens is dat ook tegen de Huisregels.

Je SIM kaart nummer achterhalen kan op meerdere manieren, maar hangt er ook van af of je je SIM kaart op dit moment gebruikt. Je kunt het simkaartnummer eenvoudig opvragen door onderstaande uit te voeren :

Voor Iphone (alle IOS’en):
1. Open instellingen.
2. Druk op ‘algemeen’.
3. Druk op ‘Info’.
4. Onder ICCID staat je simkaartnummer.

Voor Android (+ Android 1.6 en hoger):
1. Download de app: SIM Card (ontwikkelaar van de applicatie: gsmdev).
2. Open de applicatie.
3. Onder ‘SIM serial number’ staat je simkaartnummer.

Voor Windows:
1. Open instellingen.
2. Druk op ‘Info (over Windows Phone)’.
3. Druk op ‘Meer info(rmatie)’.
4. Onder ‘SIM ID’ staat je simkaartnummer.

Zie Bron

Verder kan een moderator ook je SIM kaart nummer in een privé berichtje doorsturen.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Lukt dus niet in mijn iPhone staat geen compleet nummer achter ICCID het in namelijk te lang en eindigt met 3 puntjes
GerardMM
Reputatie 4
Badge +9
Te lang? SIM kaart nummer van T-Mobile begint met 893116 + 13 cijfers er achter. Helaas weet ik ook niet of je SIM kaart defect is ja, of nee. Anders gaat het nooit lukken.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
dat zijn dus 29 cijfers. Helaas is mijn iPhone te smal hiervoor, ik kan er maar 27 lezen!
En ik weet zeker dat mijn simkaart niet defect is, dus hoe nu verder?
mvg
GerardMM
Reputatie 4
Badge +9
13 + 5 (T-Mobile cijfers) is in totaal 19. Neem aan dat je bedoelde dat je niet meer dan 17 kan lezen?

Heb je trouwens al geprobeerd om je SIM kaart uit je toestel te halen om daaruit je sim kaart nummer te achterhalen? (Indien dit er nog op staat), of mischien de kaartje waar de PUK code op staat, staat ook je SIM kaart nummer op. (Als het goed is).

Helaas weet ik ook niet welke Iphone je gebruikt.

Groetjes,
Skyrider
Je hebt gelijk, 19 cijfers waarvan ik er 17 kan lezen. Ik heb overigens een iPhone 5s.
Ik vind het overigens vreemd dat ik voor de vraag wat het serienummer van mijn simkaart is naar een forum wordt geleid.
Gr GerardMM
Reputatie 4
Badge +9
Tot zo ver ik weet kun je ook gewoon contact opnemen met T-Mobile. Hoewel het op dit moment zondag is, gaat dat lastig (behalve via Twitter).

Ik heb helaas zelf geen Iphone, dus mijn volgende suggesties die ik kon vinden kan ik niet zelf proberen.

- Waar je je SIM kaart nummer niet volledig kon lezen. Kun je die cijfers inhouden om alles te kopiëren/plakken?

Verder kun je ook dit proberen:

1. Verbindt jouw iphone met jouw computer.
2. Open iTunes.
3. Ga naar Samenvatting (nadat je jouw toestel hebt gevonden).
4. Klik op Telefoonnummer. De gegevens van de ICCID staat er ook bij als het goed is.

http://www.apple.com/nl/itunes/download/

Bron: Simkaartnummer (ICCID) niet leesbaar

Groetjes,
Skyrider
Dag Skyrider

Het is gelukt, bedankt

GerardMM

Reageer