Beantwoord

Wijzigen pincode van simkaart

hoe kan ik mijn pincode van mijn simkaart veranderen of verwijderen
icon

Beste antwoord door Bren1 25 augustus 2014, 13:35

Hoi Jenny

Ik heet je welkom op het T-Mobile Forum :)
Je kan de gewenste nieuwe pincode als volgt invoeren op de mobiele telefoon:
**04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets
Laat je mij weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Die kan je veranderen via de toestel instellingen van je mobiel.
Welke mobiel heb je?
Reputatie 2
Hoi Jenny

Ik heet je welkom op het T-Mobile Forum :)
Je kan de gewenste nieuwe pincode als volgt invoeren op de mobiele telefoon:
**04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets
Laat je mij weten of het is gelukt?
Werkt prima brenda! Bedankt! al is het 11 maanden later ^^
Reputatie 6
Badge +16
Hi Posseltje

Welkom terug op het forum!

Leuk om te lezen dat de reactie van Brenda jou van een oplossing heeft voorzien. :D

Bedankt voor het delen. Als je nog andere vragen hebt dan kan je natuurlijk altijd bij ons terecht.
Prima, is gelukt!
Reputatie 7
Badge +20
Helemaal top dat het bij jou ook gelukt is, Marc! 🙂
Heel nuttig dit, zou best bij de veelgestelde vragen mogen.
Nu kan ik zelfs bij de instellingen van mijn toestel het opvragen van de pincode van mijn sim kaart wat gebeurt als ik het toestel aanzet, uitzetten. Ik hoef nu niet meer die sim pincode in te voeren als mij toestel aan gaat.
Als ik naar het buitenland ga zet ik dat wel weer aan.
Reputatie 7
Badge +20
Mooi dat dit topic jou ook geholpen heeft, Wanderingfox! 😃 Het is inderdaad heel handig!
Vraagje: Ik ben gewoon ingelogd met mijn sim maar ik weet nu mijn code niet meer. Het is op dit moment dus zaak om mijn telefoon niet helemaal uit te zetten. Hoe krijg ik een nieuwe code? Moet ik eerst tig keer een foute invoeren zodat mijn telefoon geblokkeerd wordt en via de puk een nieuwe pincode opvragen of is er een andere (lees: makkelijkere) manier?

Dank!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sampitali,

In dit geval is er geen andere manier dan de manier die jij al aangeeft. Het is een stukje bescherming dat de oude simkaart nodig is voor de wijziging. Als je de oude code niet weet, zou iedereen de codes op de telefoon zomaar kunnen wijzigen en dat is ook niet wenselijk. Je kunt dus met behulp van de pukcode het toestel ontgrendelen. Mocht je de houder van de simkaart nog hebben, daar staat de oorspronkelijke code op van de simkaart. Als je deze niet eerder hebt gewijzigd, dan geldt die nog. :)

Laat je ons weten of het gelukt is?
Ik wil de toegangscode van de Sim kaart wijzigen in een zelf gekozen code.
waar kan ik vinden hoe dit moet en kan dat?

dus niet de code in/van de telefoon maar de pincode die achterop Sim kaart staat
Reputatie 7
Badge +20
Hey Landvanooit (mooie plek was dat!),

Je kunt je nieuwe pincode vrij snel en eenvoudig zelf instellen! Voer onderstaande code in alsof het een telefoonnummer is:
**04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets (bij sommige toestellen is de beltoets niet nodig)

Voorbeeld: is je oude pincode 1234 en de nieuwe pincode die je wilt gebruiken 9999, dan voer je in:
**04*1234*9999*9999# en druk op de beltoets (bij sommige toestellen is de beltoets niet nodig)

Laat je weten of het is gelukt? Zonnig weekend! 😎

Reageer