Beantwoord

Zoonlief is mobieltje kwijt

Mijn zoon is vandaag op school z'n jas kwijtgeraakt, met daarin sleutels en mobieltje. We weten niet of de jas gestolen is of door iemand per ongeluk meegenomen of verplaatst ...
Omdat ik kan zien op de T-mobile App dat er niet mee gebeld is willen we het nog even aankijken en proberen of we morgen iets wijzer worden. Hoop dat iemand per ongeluk de jas meegenomen heeft.

Mijn vraag is nu hoe dat gaat met blokkeren van de sim-kaart: ik zag dat ik dat online kan regelen. Is daarmee de kaart geblokkeerd totdat hij - na terugvinden - eventueel weer ge-de-blokkeerd wordt? En dan maar een nieuwe sim-kaart bestellen als we het toestel niet terug krijgen? Ik zag dat je voor iets van 5 euro online een nieuwe kaart kunt bestellen, maar krijg je dan ook een nieuw nummer?
Mocht het terug gevonden worden, en we hebben de kaart al geblokkeerd, zijn er dan kosten aan verbonden om te de-blokeren?
Gelukkig hebben we hier niet eerder mee te maken gehad, daarom deze vragen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Mobieltjesdame 24 mei 2016, 09:00

Bedankt!
Hoor net dat de jas terecht is, met alles er nog in. Is waarschijnlijk door iemand per ongeluk meegenomen (verwisseld, want veel gedragen model ...), en daarna niet op dezelfde plek terug gelegd. Gisteren bij de gevonden voorwerpen niet gevonden, maar gelukkig vanochtend wel. Dus het is met een sisser afgelopen, we zijn heel opgelucht!

Goed om te weten hoe het werkt met blokkeren van een sim-kaart. Hoop dat we het niet nodig hebben, maar toch goed im die info te hebben. En we gaan natuurlijk ook meteen de app van "Zoek mijn vrienden" erop zetten en "Find my iPhone", om terugvinden makkelijk te maken, bij een eventuele volgende keer.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Hoi,

Vervelend dat je zoon zijn telefoon is verloren! Gelukkig kan ik je vragen allemaal positief beantwoorden. Een simkaart is gratis te blokkeren en te deblokkeren. Indien je een nieuwe simkaart aanvraagt via My T-Mobile wordt deze vanzelfsprekend aan je huidige nummer gekoppeld.

Hopelijk vinden jullie zijn telefoon snel terug! Kan ik je verder nog helpen?
Bedankt!
Hoor net dat de jas terecht is, met alles er nog in. Is waarschijnlijk door iemand per ongeluk meegenomen (verwisseld, want veel gedragen model ...), en daarna niet op dezelfde plek terug gelegd. Gisteren bij de gevonden voorwerpen niet gevonden, maar gelukkig vanochtend wel. Dus het is met een sisser afgelopen, we zijn heel opgelucht!

Goed om te weten hoe het werkt met blokkeren van een sim-kaart. Hoop dat we het niet nodig hebben, maar toch goed im die info te hebben. En we gaan natuurlijk ook meteen de app van "Zoek mijn vrienden" erop zetten en "Find my iPhone", om terugvinden makkelijk te maken, bij een eventuele volgende keer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mobieltjesdame,

Gelukkig is de jas en dus ook het toestel van je zoon weer terecht Ik kan me voorstellen dat jullie hier wel van zijn geschrokken. Ook super om te lezen dat Gertjan jou van het juiste informatie heeft voorzien om de volgende keer je toestel op te sporen of je simkaart te blokkeren. In dit topic kun je hier ook meer informatie over vinden.

Als je verder nog vragen hebt of als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het mij weten! 🙂
Alles opgelost nu, bedankt voor de tips en de link!
Reputatie 7
Badge +20
Alles opgelost nu, bedankt voor de tips en de link!

Graag gedaan!! 😳

Reageer