Beantwoord

2 sim kaarten - 1 nummer?

• 26 april 2021
  • 6 reacties
  • 34 Bekeken

Hallo, 

Ik zou graag de volgende situatie willen hebben:

• ik heb 1 iphone die ik thuis gebruik
  • ik heb 1 losse goedkope mobiele telefoon die ik onderweg gebruik. 

als iemand mij belt dan gaan allebei de telefoons af, dus als ik onderweg ben neem ik de goedkope mobiele telefoon op. 

is dit mogelijk met dual sim? 2 simkaarten? of is dual sim voor 2 verschillende sim kaarten in 1 telefoon juist? 

bedankt,

Tommie

icon

Beste antwoord door CrisTien 26 april 2021, 11:13

Goedemorgen @tristatenl 

Uitleg. Dual sim is voor twee telefoonnummers.

Wat is dual sim?

Dual sim is een systeem waarbij je twee simkaarten in je smartphone kunt plaatsen. In plaats van ruimte voor één simkaart biedt een dual sim-toestel dus ruimte voor twee simkaarten. Dat kan handig zijn, wanneer je bijvoorbeeld je privé- en je werktelefoon in één apparaat wilt combineren. Je kunt via de instellingen eenvoudig de simkaart van je keuze uit- en weer inschakelen.

Jij hebt een DUO Sim nodig.

Met een duosimkaart heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo hoef je dus nooit meer van simkaart te wisselen. Bijvoorbeeld als je meerdere toestellen gebruikt of een vaste carkit gebruikt. Een duosimkaart vraag je aan via My T-Mobile.

Meer weten over onze andere simkaarten en eSIM? Bekijk dan onze servicepagina.

Hopelijk weet je zo voldoende?  
Let op dat de duo sim maar in één telefoon tegelijk werkt.

Bel je met de oude telefoon schakelt de nieuwe telefoon de Sim kaart tijdelijk uit.

De shops zijn open dus laat het je zonodig goed uitleggen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @tristatenl 

Uitleg. Dual sim is voor twee telefoonnummers.

Wat is dual sim?

Dual sim is een systeem waarbij je twee simkaarten in je smartphone kunt plaatsen. In plaats van ruimte voor één simkaart biedt een dual sim-toestel dus ruimte voor twee simkaarten. Dat kan handig zijn, wanneer je bijvoorbeeld je privé- en je werktelefoon in één apparaat wilt combineren. Je kunt via de instellingen eenvoudig de simkaart van je keuze uit- en weer inschakelen.

Jij hebt een DUO Sim nodig.

Met een duosimkaart heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo hoef je dus nooit meer van simkaart te wisselen. Bijvoorbeeld als je meerdere toestellen gebruikt of een vaste carkit gebruikt. Een duosimkaart vraag je aan via My T-Mobile.

Meer weten over onze andere simkaarten en eSIM? Bekijk dan onze servicepagina.

Hopelijk weet je zo voldoende?  
Let op dat de duo sim maar in één telefoon tegelijk werkt.

Bel je met de oude telefoon schakelt de nieuwe telefoon de Sim kaart tijdelijk uit.

De shops zijn open dus laat het je zonodig goed uitleggen.

Dankjewel! Maar als ik een duosim aanvraag, dan kunnen beide telefoons wel gewoon tegelijk aanstaan? 

Reputatie 7
Badge +20

Dankjewel! Maar als ik een duosim aanvraag, dan kunnen beide telefoons wel gewoon tegelijk aanstaan? 

Ja de telefoons kunnen beide aanstaan maar je kan meer met een telefoon tegelijk bellen.

De andere Sim schakelt dan automatisch uit. 
Ik heb er ook ergens een in de kast leggen omdat ik het niet handig vind.

Ah ok. Ja ik wil het vooral gebruiken tegen mijn telefoonverslaving. Dus als ik op pad ga, dat ik dan op het werk bijvoorbeeld geen bullshit dingen op mijn telefoon doe, maar wel bereikbaar ben :) 

Reputatie 6
Badge +12

Ze kunnen alle 2 aanstaan, maar alleen de laatst aangemelde aan het netwerk zal gaan rinkelen als je gebeld wordt. Aangezien de telefoons met enige regelmaat zich her-aanmelden op het netwerk kun je niet garanderen dat het altijd bij het toestel uitkomt 1 bepaald toestel. door het uitzetten van 1 van de twee werkt dit wel goed.

Ze kunnen alle 2 aanstaan, maar alleen de laatst aangemelde aan het netwerk zal gaan rinkelen als je gebeld wordt. Aangezien de telefoons met enige regelmaat zich her-aanmelden op het netwerk kun je niet garanderen dat het altijd bij het toestel uitkomt 1 bepaald toestel. door het uitzetten van 1 van de twee werkt dit wel goed.

Ok mooi, dan zou ik bij verlaten huis dus gewoon toestel 1 op vliegtuigstand kunnen zetten. 

Reageer