Beantwoord

Deactiveren call barring

• 2 september 2019
  • 5 reacties
  • 825 Bekeken

Na een enorme zoektocht en contact met de klantenservice blijkt call barring aan te staan voor zowel bellen als sms. Echter om het uit te schakelen word gevraagd om een pincode/password. Is dit een standaard iets of moet T-Mobile dit uitschakelen.
icon

Beste antwoord door Gioia 5 september 2019, 13:43

Hoi @svanzeeland,

Aan deze kant staan geen blokkades voor je aan, enkel voor het internetten maar dat staat verder los van het kunnen bellen en sms'en - ik vermoed daarom dat het gaat om een blokkade in je toestel zelf. Wil je eens een screenshot maken van de melding die je te zien krijgt wanneer je deze blokkade probeert uit te zetten? Heb je toevallig de pincode van je simkaart al geprobeerd of de toegangscode van je telefoon? De kans is groot dat één van deze twee codes volstaat en daarmee de barring kan worden opgeheven. Wil je mij even op de hoogte houden?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hoi @svanzeeland,

Aan deze kant staan geen blokkades voor je aan, enkel voor het internetten maar dat staat verder los van het kunnen bellen en sms'en - ik vermoed daarom dat het gaat om een blokkade in je toestel zelf. Wil je eens een screenshot maken van de melding die je te zien krijgt wanneer je deze blokkade probeert uit te zetten? Heb je toevallig de pincode van je simkaart al geprobeerd of de toegangscode van je telefoon? De kans is groot dat één van deze twee codes volstaat en daarmee de barring kan worden opgeheven. Wil je mij even op de hoogte houden?
Hi Gioia,

Alle door mij gebruikte pincodes kunnen de blokkade niet opheffen. Ook als ik mijn simkaart in een andere telefoon stop geven deze alle hetzelfde. Zie screenshot van de foutmelding. Ik moet wel even vermelden dat ik op dit moment in Canada ben echter mijn vriendin heeft ook een prepaid T-Mobile en zij kan hier wel zonder problemen bellen en sms'en.

Reputatie 3
Badge +3
Hi @svanzeeland,

Er staat één blokkade actief voor het gebruik van GPRS/UMTS. Voor de zekerheid heb ik deze er even afgehaald, geen zorgen, als je geen bundel aanzet of het betalen per MB selecteert kan je simkaart geen data gebruiken - voor extra kosten hoef je dus niet bang te zijn. Wil je jouw toestel nog even herstarten?

In Canada werken we samen met de volgende providers: Bell en Telus. Wil je eens checken of je data roaming aanstaat en wil je vervolgens handmatig verbinding maken met één van deze providers? Omdat je in het buitenland bent dient je data roaming aan te staan, anders kan er geen verbinding met het netwerk gemaakt worden. Het handmatig selecteren van een netwerk doe je door naar instellingen te gaan, te kiezen voor ''meer instellingen/verbindingen'', vervolgens kies je voor ''netwerkoperators'' en ''netwerken zoeken''. Als je hier vervolgens Bell óf Telus selecteert dan moet het goed komen.

Houd je mij even op de hoogte?
Hi maar het feit dat deze blokkade mee verhuist als ik de sim in een ander toestel plaats lijkt het mij of een sim setting of provider iets. Ik kan momenteel niet bellen en sms'en. Voor GPRS UMTS gebruik ik mijn simkaart van een Canadese provider. Ik kan All outgoing gewoon onmogelijk uitschakelen tenzij ik de pin code weet.

Reputatie 4
Badge +4
Hoi @svanzeeland,

Ik heb eens zitten Googelen en kom deze instructie tegen: https://www.youtube.com/watch?v=MlEx2c4A7og. Hoewel niet Nederlands en slechts op enkele punten Engels gesproken, zou je met behulp van de video de handelingen moeten kunnen uitvoeren. Zou je dit eens kunnen testen?

Reageer