Beantwoord

DUAL SIM combineren met DUO SIM

• 22 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Hallo, 

Ik wil graag op mijn ene telefoon DUAL SIM (zakelijk en privé SIM kaart) en op mijn andere telefoon DUO SIM met de SIM kaart van mijn privé nummer aanvragen. Dit omdat ik als ik dienst heb voor mijn werk (ziekenhuis) niet privé gebeld wil worden op de telefoon met DUAL SIM omdat ik dan onbereikbaar ben voor mijn werk (iphone ondersteunt alleen standby dual sim).

Nu is mijn vraag: stel ik word gebeld op mijn privé nummer terwijl ik bereikbaar wil zijn op mijn zakelijk nummer. Is het mogelijk om dit privé gesprek op mijn tweede telefoon (die met DUO SIM) op te nemen en daardoor op mijn andere telefoon (DUAL SIM) nog steeds bereikbaar te zijn? Met andere woorden: blokkeert een telefoon gesprek op mijn privé telefoon ook de privé SIM kaart op mijn andere telefoon zodat ik zakelijk niet gebeld kan worden?

Alvast heel veel dank!!

icon

Beste antwoord door Hajar 27 augustus 2020, 14:36

Hi @Eeeeeve 

Als ik je goed begrijp wil je tijdens je werk gebeld kunnen worden op je privételefoonnummer in privételefoon zonder dat je simkaart geblokkeerd wordt.  Je hebt daarvoor 1 duo-simkaarten setje nodig voor je privénummer, dit kan alleen met fysieke simkaarten voor beide toestellen. Voor je zakelijke telefoon een eSIM, omdat Apple geen 2 fysieke tegelijk simkaarten ondersteunt. Dus tenzij je zakelijke abonnement omgezet kan worden naar een eSIM, gaat dit niet lukken. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze zakelijke klantenservice. Je kan ze bereiken op 0800 7112. Zij kijken graag wat ze voor je kunnen betekenen!

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Eeeeeve 

Als ik je goed begrijp wil je tijdens je werk gebeld kunnen worden op je privételefoonnummer in privételefoon zonder dat je simkaart geblokkeerd wordt.  Je hebt daarvoor 1 duo-simkaarten setje nodig voor je privénummer, dit kan alleen met fysieke simkaarten voor beide toestellen. Voor je zakelijke telefoon een eSIM, omdat Apple geen 2 fysieke tegelijk simkaarten ondersteunt. Dus tenzij je zakelijke abonnement omgezet kan worden naar een eSIM, gaat dit niet lukken. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze zakelijke klantenservice. Je kan ze bereiken op 0800 7112. Zij kijken graag wat ze voor je kunnen betekenen!

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!

Begrijp ik er nu uit dat je met twee telefoons tegelijk bereikbaar wilt kunnen zijn op hetzelfde moment, dat gaat niet lukken omdat als je een duo sim hebt er maar 1 tegelijk kan aanstaan, dat betekend dat als je op de werktelefoon word gebeld en de prive sim even is geblokkeerd de andere sim pas aan kan.

Heb je beide tegelijk aan is de kans dat er geen oproep binnen komt omdat het systeem niet weet waarheen de oproep moet.

Reageer