Beantwoord

DuoSim

• 11 maart 2020
  • 5 reacties
  • 359 Bekeken

Ik heb een DuoSim. Is dat de reden dat mijn verbinding telkens wegvalt?

icon

Beste antwoord door Folkert 11 maart 2020, 16:26

Beste @Phaedon 

Bij DuoSIMs mag er maar 1 SIM tegelijk actief zijn op het mobiele netwerk voor zowel data als bellen. Het andere toestel moet dus uit staan of in de vliegtuigstand.

Heb je daar rekening mee gehouden?

Groet, Folkert

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Phaedon 

Bij DuoSIMs mag er maar 1 SIM tegelijk actief zijn op het mobiele netwerk voor zowel data als bellen. Het andere toestel moet dus uit staan of in de vliegtuigstand.

Heb je daar rekening mee gehouden?

Groet, Folkert

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar ik kan het nergens nalezen dat het andere toestel uit moet staan of in de vliegtuigstand. Bij de T-Mobile shop vroegen ze mij ook al waar ik het voor wilde gebruiken. Daar had ik geen antwoord op, vroeg hij het nog een keer maar dan indringender.

Reputatie 7
Badge +17

@Phaedon 

Op de website is het niet duidelijk helaas :

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/wat-is-duosim/000217252

Maar tijdens het bestellen op de website of via de app lees je dit :

Zoals @Folkert zegt mag de 2de sim dan geen verbinding hebben als de eerste wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +18

@Phaedon Stel je maar voor dat iemand jou belt of een bericht stuurt via 4G, naar welk toestel moet het dan gaan als ze beiden aan staan?

Om die reden kan dus maar één toestel in verbinding staan met het T-Mobile netwerk.

Dat is het niet, je dwaalt af van het onderwerp. Ik heb vliegtuigmodus ingeschakeld en de verbinding valt niet meer weg. Je kan de simkaarten dus inderdaad niet tegelijkertijd gebruiken.

Reageer