Beantwoord

E-Sim activatie onhandigheid

• 24 september 2019
  • 13 reacties
  • 1482 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb gisteren een nieuwe iPhone 11 ontvangen en mijn huidige iPhone ingeleverd. Toen heb ik via My T-Mobile een nieuwe Esim aangevraagd. Nu blijkt dat ik voor het activeren hiervoor naar een T-Mobile shop moet. Kan dit niet op een eenvoudiger manier in de toekomst?

Omdat ik het oude toestel heb ingeruild heb ik geen mogelijkheid om de SMS verificatie te gebruiken maar ik ben toch echt de eigenaar van het abonnement. Het voelt een beetje vreemd dat je juist voor een eSim vaker naar de winkel moet dan voor een normale simkaart (die je gewoon van toestel kunt wisselen).
icon

Beste antwoord door Hajar 25 september 2019, 12:15

Hi @kingja3

Als je oude simkaart niet meer werkt dan moet je inderdaad naar een T-Mobile shop om je legitimatie te laten zien. Vervolgens kan je e-sim activeren. Ik hoop dat je zo verder komt!
Bekijk origineel

13 reacties

ik wil wel naar de shop maar de shop is ivm Corona gesloten, wat nu?

Toch ook vreemd, kon vandaag gewoon een nieuwe bril laten aanmeten en de Tmobil is nog steeds geloten

Reputatie 7
Badge +20

Hi @paulsch7 

Er zijn wel een aantal T-Mobile winkels heropend. Op deze pagina zie je een overzicht van alle T-Mobile winkels die nu open zijn.  De heropende winkels zijn verbouwd naar een nieuw box-in-shop concept waardoor je op een veilige manier door onze medewerkers geholpen kunt blijven worden. Wellicht is er eentje bij jou in de buurt ook open.

Ik hoop dat je zo verder komt!

mijn esim van t-mobile staat wel in de iphone 11 maar het werkt niet, het fysieke simkaartje doet het wel

mijn esim van t-mobile staat wel in de iphone 11 maar het werkt niet, het fysieke simkaartje doet het wel

Hoe bedoel je staat wel in de iphone 11?

Echt zo kansloos dat je inderdaad langs moet gaan bij een T-Mobile shop als je simpelweg je toestel hebt moeten omruilen. 

Mijn toestel is in het buitenland stuk gegaan. Heb het prima kunnen oplossen in de Apple Store door het toestel te vervangen. 
Ik had op voorhand al rekening gehouden met het uit mijn hoofd kennen van de inlog gegevens van My T-Mobile, zodat ik altijd een nieuwe eSIM kon aanvragen… 

Nou mooi niet dus! Hoe ga je vanuit het buitenland dan weer je telefoonnummer kunnen gebruiken!?!
Doe mij maar weer een fysieke SIM kaart als het allemaal zo klantonvriendelijk moet!

Reputatie 6
Badge +5

Hi @vin1995 

Ah, dat is inderdaad een lastige situatie! Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Het is helemaal niet zo dat je je legitimatiebewijs moet laten zien. Ze weten niet hoe je hem moet activeren. Betere training van medewerkers.

Gisteren een andere iphone in gebruik genomen. Op de nieuwe iphone een e-sim aangevraagd via de site. Netjes de qr code gedownload, maar in alle ijverigheid de oude iphone volledig gewist en dus niet eerst de e-sim op het nieuwe toestel geactiveerd. 
met als gevolg dus geen werkend nummer meer waar de verificatie code heen kon. 

Het was al laat in de avond dus vandaag maar de klantenservice gebeld. De situatie uitgelegd. Moest dus naar een t-shop gaan om daar een, jawel, fysieke sim aan te vragen die dan uiterlijk binnen 3 werkdagen thuis bezorgd wordt.

Ik begrijp best dat het mijn eigen fout is in dit geval, maar wat als je oude iphone stuk is en niet meer aan gaat? Toch doorgevraagd of het niet telefonisch kon, maar dat kon niet. Met geen enkele mogelijkheid. 

Na een paar minuten via de chat geprobeerd. Wederom situatie uitgelegd en op basis van de benodigde gegevens ter controle werd er meegekeken. 
Na het doorgeven van nieuwe e-sim nummer werd bevestigd dat het geregeld kon worden. 
Een paar tellen later was het geactiveerd!

Wellicht de 1e keer niet de juiste persoon op de juiste plek getroffen, maar het is dus we mogelijk :)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @jeroenvanmourik Wat fijn dat het alsnog is gelukt, opsturen van een Sim kan maar nog sneller gaat het als je even langs een shop gaat. Hopelijk is alles nu naar wens?

Fijne avond. 

Hallo @jeroenvanmourik Wat fijn dat het alsnog is gelukt, opsturen van een Sim kan maar nog sneller gaat het als je even langs een shop gaat. Hopelijk is alles nu naar wens?

Fijne avond. 

Hallo @CrisTien, dat was eerste instantie het advies ook. Naar de shop voor aanvraag sim kaart, die dan opgestuurd zou worden. 

Het is in ieder geval mooi opgelost zo. 

Alleen vraag ik me af hoe het dan moet wanneer je oude telefoon kapot gaat en niet meer aan te krijgen is. 
Het zou toch zonder tussenkomst van een medewerker moeten kunnen via de portal op de site? Wellicht is dit een puntje opbouwende krit

Reputatie 7
Badge +20

@jeroenvanmourik  hier lees je Meer informatie over de e-sim 

Wellicht staan er nog tips tussen, opbouwende kritiek kan nooit geen kwaad!

Prettige dag.

Groetjes👍🏻

Reputatie 7
Badge +20
Hi @kingja3

Als je oude simkaart niet meer werkt dan moet je inderdaad naar een T-Mobile shop om je legitimatie te laten zien. Vervolgens kan je e-sim activeren. Ik hoop dat je zo verder komt!
Ik doelde er alleen op dat door de manier waarop e-sim werkt ik dan bij iedere telefoon weer opnieuw naar de T-Mobile shop moet. Wat bij een normale Sim niet nodig is. Ik hoop dat jullie hier nog procedurele verbeteringen aan kunnen doorvoeren.

Nu zit ik namelijk een paar dagen onverwacht zonder telefoonnummer omdat ik helaas niet tijdens werktijd zomaar naar de T-Mobile shop kan gaan.

Reageer