Vraag

E-sim op Google Pixel 3a

• 3 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 346 Bekeken

Hoi,

mijn vraag is gericht aan de technische mensen van T-Mobile.

Ongeveer 1 maand geleden heb ik geprobeerd om de e-simkaart voor mijn Pixel te installeren wat niet lukte. Na wat uitzoekwerk en vragen via hier is gebleken, dat de Pixel door T-Mobile niet erkend wordt, volgens T-M wordt (maand geleden) de Pixel niet in Nederland verkocht (???).

Ik heb toen het geld voor de aangekochte e-simkaart netjes teruggekregen, maar ook aangegeven dat ik niet eindeloos met 2 telefoons op zaak ga lopen en als het te lang gaat duren ik naar de concurrentie overstap, die de Pixels wel kent.

Nu is mijn vraag: hoe ver is T-Mobile met het erkennen dat Pixel 3a in Nederland beschikbaar is en met technisch mogelijk maken dat de e-simkaart voor deze toestel bruikbaar is?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Dat Pixels verkocht worden, zegt niet zoveel. Dat wil niet zeggen dat deze officieel in Nederland is uitgebracht. De AppleWatch met LTE is hier in Nederland ook nooit formeel uitgebracht, maar wel aan te komen. Zelfs via import bij grotere sellers. En dat gebeurt wel vaker. Het verhaal is meer dat het nooit officieel is uitgebracht voor en dus evenmin gericht is op de Nederlandse markt. 2 Hele verschillende dingen. Daarmee is de ondersteuning van dit type toestel niet de eerste focus. Het zal naar verwachting immers maar zeer beperkt verkocht worden, want formeel niet beschikbaar.

Of deze ondersteuning krijgt, is volgens mij niet openbaar gedeeld. Dus blijft koffiedik kijken. Misschien met de komst van de Pixel 4? Nu de markt voor eSim groeit, zal het voor meer toestellen in ontwikkeling zijn.

Edit: Zie ook laatste zin in dit Tweakers artikel. ;) 

"Net als de eerdere Pixel-smartphones komen de Pixel 4a-toestellen officieel niet uit in Nederland en België.”

Reageer