Beantwoord

eSIM activeeren lukt niet

• 30 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 2468 Bekeken

I received the QR code scanned and received a message that the eSIM is active and the original SIM will stop working. However, three days later, the old SIM is still active eSIM doesn't work. When I look at my account, I still see the old SIM number. My phone is an iPhone XR
icon

Beste antwoord door tboettjer 1 september 2019, 19:01

Got it sorted. After loading the eSIM, I had to go back to My T-Mobile and activate the SIM. There is a green button, called „SIM activeeren“, clicking shows you the ID of the eSIM, confirm and you receive an SMS on the old phone with 5 digits, fill it in and confirm again. Wait a few minutes turn the old off and restart the new phone. Et voila - it works ;-)

It‘s actually in the description, but I missed that step ...
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Royvanz 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en zie dat je de eSim nog niet hebt geactiveerd. Van welke toestel maak je gebruikt? De eSim is momenteel alleen beschikbaar in een Samsung Galaxy FoldSamsung Galaxy S20 en S20+ iPhone SEiPhone 1111 Pro11 Pro MaxXrXs en de Xs Max of de iPad Pro en iPad Air.

Op welke manier heb je de QR code ontvangen? Staat die in je My T-Mobile omgeving? Als het niet lukt om te activeren kun je mij dan een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN?

Ik heb de stappen allemaal doorlopen. Maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om langs een T-shop te gaan. Ik hoop dat jullie van afstand kunnen zien wat er misgaat

Reputatie 6
Badge +6

HI @Royvanz 

Laten we hier snel een oplossing voor gaan zoeken, zodat je zo snel mogelijk weer gebruik kan maken van ons netwerk! Voor alle zekerheid stuur ik  deze linke  zodat je kan controleren of je de juiste stappen hebt gevolgd. mocht je dit allemaal hebben gedaan en het lukt je nog niet om te bellen, ben je dan in de gelegenheid om langs een van onze T-Shop’s te gaan? Mijn collega’s kunnen jou daar direct verder helpen met de installatie van een nieuwe eSIM zodat je direct weer bereikbaar bent! Op onze website kun je gelijk zien welke T-Shop bij jou in de buurt zit.

Laat je even weten of het is gelukt? Als ik je nog ergens bij kan helpen dan sta ik altijd voor je klaar!

Ik heb vandaag mijn eSim gedownload en geactiveerd. Echter heb ik nu geen service van mijn eSim en ben ik dus niet bereikbaar

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Merel,

Ik zou in dit geval dan aanraden om toch nogmaals langs de winkel te gaan voor de fysieke simkaart. Wij kunnen deze ook zeker naar je opsturen, maar het kan 3 werkdagen duren voor je de simkaart dan in de bus hebt. In de winkel kunnen ze deze dan direct voor je activeren en kun je bereikbaar de winkel uit. 

Als je toch graag wilt dat we de simkaart opsturen, dan doen we dat natuurlijk graag en dan horen we het van je!

@Hajar 

Zou je voor mij kunnen nakijken wat de status is?

Ik ben zzp’er en dit is nu de 3e dag dat ik niet bereikbaar ben voor mijn klanten. 
Kan ik anders een fysieke simkaart krijgen die ik tijdelijk in oude toestel kan doen? 

Ik heb geen werkende simkaart meer dus ik ben naar de T-Mobile winkel in de buurt geweest om de esim te laten activeren. De jongen in de winkel gaf aan dat mijn simkaart al actief was. 
Hij heeft ook een ticket bij de technische afdeling gemaakt, ik hoop dat ze me verder kunnen helpen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @merel987 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de e-sim wel is gedownload, maar nog niet geactiveerd. Je kan de e-sim downloaden via My T-Mobile. Op deze pagina staat precies uitgelegd hoe je dat kan doen. Laat je even weten of het lukt?

Ik heb helaas hetzelfde. Een t-mobile collega heeft vanmorgen de Sim geactiveerd maar hij doet het nog steeds niet. Wat zou ik nog kunnen doen om de esim werkend te krijgen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ameling,

In ons systeem zie ik terug dat mijn collega ongeveer een uur geleden voor je de eSIM heeft geactiveerd, dat is dus al opgelost! Als we nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het gerust weten!

Vandaag geprobeerd mijn fysieke Sim om te zetten naar Esim, dit is tot op heden niet gelukt maar mijn fysieke Sim is wel geblokkeerd waardoor ik dus niet meer bereikbaar ben op mijn telefoonnummer.

What to do now?

Reputatie 7
Badge +19
Haha, great to hear it all worked out!

If you need any help in the future, we're here for you!
Same here haha forgot to activate the eSim
Got it sorted. After loading the eSIM, I had to go back to My T-Mobile and activate the SIM. There is a green button, called „SIM activeeren“, clicking shows you the ID of the eSIM, confirm and you receive an SMS on the old phone with 5 digits, fill it in and confirm again. Wait a few minutes turn the old off and restart the new phone. Et voila - it works ;-)

It‘s actually in the description, but I missed that step ...
I have the same issue

Reageer