Beantwoord

eSIM voor Apple Watch / Smart Watch

  • 11 September 2019
  • 83 reacties
  • 8682 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

In eerdere vergelijkbare topics werd steevast doorverwezen naar het algemene eSIM topic, maar deze is met de introductie van de eSIM op slot gezet.

Had goede hoop inmiddels de Series 5 GPS + Cellular te kunnen bestellen i.s.m. T-Mobile. Helaas is dit vooralsnog niet mogelijk.

De vraag blijft dus: wanneer kunnen we eSIM-ondersteuning voor de Apple Watch e.d. verwachten?
icon

Beste antwoord door CrisTien 8 October 2021, 14:17

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Thanks @Eric. Maar moet de watch dus wel daar besteld worden (én op dezelfde naam staan).

Reputatie 7
Badge +14

Ik zie de watch niet op de zakelijke pagina staan. Aangezien de Apple Watch een add on dienst is, vermoed ik dat het momenteel alleen mogelijk is bij een consumenten abonnement. Zakelijk en consument zijn niet uitwissrlbaar.

Heb voor je nagevraagd of het zakelijk mogelijk is, maar daarop heb ik nog geen antwoord.

Zakelijk met een GO abonnement kan ook. Zie hier.

Bij mij werken sommige dingen wel en andere niet;

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie de watch niet op de zakelijke pagina staan. Aangezien de Apple Watch een add on dienst is, vermoed ik dat het momenteel alleen mogelijk is bij een consumenten abonnement. Zakelijk en consument zijn niet uitwissrlbaar.

Heb voor je nagevraagd of het zakelijk mogelijk is, maar daarop heb ik nog geen antwoord.

Hoi,

Ja we hebben een T-mobile zakelijk abonnement. 
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar je zit wel met jouw mobiele abonnement bij T-Mobile en specifiek een consumentenabonnement?

Hallo Allemaal,

 

Ik wou de apple watch 7 (4G)  bij T-mobile bestellen bij ons abonnement maar krijg 

deze melding: Je komt niet in aanmerking voor multisim 

Ik heb een E-sim met een Iphone 11.  waarom kan ik de bestelling niet doorzetten ? 

 

met vriendelijke groet,

 

Julius

 

Reputatie 2

Eindelijk. https://www.t-mobile.nl/multisim
Het werkt hier ook op mijn Series 5. Blij dat ik twee jaar geleden de cellular versie heb gekocht.

Reputatie 7
Badge +4

Las inderdaad op iCulture dat het werkt en dat je al kunt activeren. iOS update voor beide devices is voldoende om dit mogelijk te maken.

Zojuist al kunnen activeren op apple watch 6 cellular. Weet niet of dit een foutje is of bewust dat dit nu al kan?

Reputatie 7
Badge +4

Ah… daar was ik niet van op de hoogte. Ik duim in ieder geval voor je.

Ik zou gokken dat als ze Samsung gaan ondersteunen, dat dit pas medio de nieuwe lichting watches gaat gebeuren. Net zoals dat nu bij de Apple watches zo is. Mooi marketing moment en eveneens een piek dat dit soort gadgets verkocht worden. Just a thought.

Laat nou toevallig de nieuwe range van Samsung smartwatches (Galaxy Watch 4) begin vorige maand te zijn uitgebracht.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou gokken dat als ze Samsung gaan ondersteunen, dat dit pas medio de nieuwe lichting watches gaat gebeuren. Net zoals dat nu bij de Apple watches zo is. Mooi marketing moment en eveneens een piek dat dit soort gadgets verkocht worden. Just a thought.

Reputatie 7
Badge +9

@Joehannus68

Het ondersteunen van de Apple Watch staat voor nu los van de ondersteuning van de Samsung Watches (LTE), maar mochten we dit in de toekomst wel ondersteunen dan communiceren we dat direct!

Hi @Joehannus68 

Op dit moment ondersteunen we de Samsung smartwatches LTE nog niet, maar zodra daar meer over bekend is laten we dat direct weten!  

Maar Apple watches gaan klaarblijkelijk wel ondersteund worden. Dus om de Samsung smartwatches te gaan ondersteunen lijkt me geen vreemde stap.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joehannus68 

Op dit moment ondersteunen we de Samsung smartwatches LTE nog niet, maar zodra daar meer over bekend is laten we dat direct weten!  

Ik heb ook zowel de tweet als het bericht op tweakers gelezen. Dat is in ieder geval ontzettend goed nieuws.

Maar betekent dat dat ook de smartwatches (en tablets) van Samsung ondersteund gaan worden?

Reputatie 7
Badge +14

Heb ik destijds toch niet voor niets een LTE versie gehaald van de Watch 5 :sunglasses:
Ben alleen benieuwd wat de meerprijs zal zijn om een Apple Watch icm met een bestaand abo te gebruiken bij T-Mobile.

In België zit het in je unlimited abonnement, hopelijk gaat TM dat ook doen.

Ik wacht met kopen tot ik meer weet.

 

Heb ik destijds toch niet voor niets een LTE versie gehaald van de Watch 5 :sunglasses:
Ben alleen benieuwd wat de meerprijs zal zijn om een Apple Watch icm met een bestaand abo te gebruiken bij T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +14

Het nieuws gaat snel! 

Reputatie 7
Badge +14

Update 8 oktober 2021: Bij de start van de pre-order van de Apple Watch Series 7 heeft Apple bevestigd dat de Cellular-modellen binnenkort naar Nederland komen. 
 

Cellular binnenkort bij T-Mobile! ⌚

Ook op de hoogte blijven van het laatste #AppleWatch nieuws? Meld je dan meteen aan voor onze nieuwsbrief!

👉 t-mobile.nl/apple-watch

Reputatie 2

Er lijkt toch wat beweging in te komen……..:https://support.apple.com/nl-nl/HT211768

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben ook al jaren aan het wachten op de mogelijkheid om een smartwatch in combinatie met 4G te kunnen gebruiken. Nu hoop ik wel dat KPN ook de smartwatches van Samsung in combinatie met e-sim's gaat ondersteunen. Is dat het geval, en T-Mobile ondersteunt dit niet, dan ga ik volgend jaar, mits KPN dit natuurlijk aanbiedt, ook na jaren bij T-Mobile en Orange gezeten te hebben, over naar KPN.

Hopelijk krijg je daar GEEN spijt van! 🙈

Ik ben ook al jaren aan het wachten op de mogelijkheid om een smartwatch in combinatie met 4G te kunnen gebruiken. Nu hoop ik wel dat KPN ook de smartwatches van Samsung in combinatie met e-sim's gaat ondersteunen. Is dat het geval, en T-Mobile ondersteunt dit niet, dan ga ik volgend jaar, mits KPN dit natuurlijk aanbiedt, ook na jaren bij T-Mobile en Orange gezeten te hebben, over naar KPN.

^- Nog even in het verlengde van wat ik hierboven schreef;

Ik zie Apple er ook nog wel voor aan een exclusieve deal met KPN gesloten te hebben net zoals ze dat met ING gedaan hebben voor de eerste maanden Apple Pay in Nederland. BUNQ kon het namelijk in andere landen wel al, maar mocht het van Apple niet in Nederland. Volgens mij was destijds part of the deal dat de ING dik moest adverteren met Apple Pay. Je kon het OV ongeveer niet doorkomen zonder ergens de ING + Apple Pay posters te zien.

Als KPN heeft afgesproken dat zij als enige provider bijv. het eerste half jaar de Watch met cellular mogen aanbieden in Nederland dan zou dat mij niets verbazen.

Des te meer reden voor mij om niet nu meteen een 2-jarig contract met T-Mobile af te sluiten om maar als eerste die nieuwe iPhone te hebben. Ik wacht bewust even tot november / december.

Reageer