Vraag

Esim werkt niet na activatie

• 27 september 2020
  • 5 reacties
  • 323 Bekeken

Heb eSIM aangevraagd. Dat ging lekker vlot: direct na bestellen te downloaden en via QR-code voegde mijn iPhone XS (iOS14.0.1) de nieuwe eSIM toe. Daarna netjes de eSIM geactiveerd en daarvan een bevestigingsmail ontvangen. Toestel herstart. En toen…. niets. Er werd ‘geen service’ aangegeven. Even gewacht, opnieuw herstarten, maar geen succes. Heb toen contact gezocht met de klantenservice: bellen via mijn fysieke SIMkaart, want die deed het wel nog gewoon. Bij de klantenservice bleek dat niet het juiste ICCID gekoppeld was. De medewerker vertelde me dat het rechtgezet was, volgens hem was het ICCID nummer in het systeem veranderd naar de nieuwe eSIM.  Ik hoefde alleen nog maar mijn telefoon nogmaals te herstarten, dan zou mijn fysieke SIM het niet meer doen, en de eSIM wel. Niet dus. Maar wel de fysieke SIM, en ook in myTM staat nog steeds mijn oude SIMnummer vermeld als actief. Nogmaals gebeld met de servicedesk; door een andere medewerker werd vermeld dat ik beter opnieuw een eSIM kon aanvragen. De kosten werden op E 0,- gezet. Gelijk weer een nieuw eSIM nummer gekregen, toegevoegd en geactiveerd; alles verliep weer vlot en ik kreeg weer de bevestiging dat alles was goed gegaan. Na even wachten en herstarten hetzelfde verhaal: “geen service” en de fysieke SIM werkte nog gewoon. Nogmaals klantenservice gebeld; andere medewerker heeft dit alles wederom aanbevolen en alle stappen herhaald. En afgesloten met de mededeling dat alle nummers nu zouden kloppen en de ICCID van de eSIM actief was. Maar nee hoor: nog steeds geen resultaat, fysieke SIM blijft stug actief.  

Resume: Uiteindelijk drie keer en servicedeskmedewerker gesproken, drie keer een eSIM nummer gekregen, nog steeds doet niets het. Het laatste eSIM nummer doet het na meer dan 6 uur en op een andere kalenderdag nog steeds niet, terwijl alle activaties steeds met goed bericht worden bevestigd. Alle stappen doorlopen zoals op de website en in de mails en volgens de klantenservice worden benoemd. Ik heb in een laatste poging  alle SIMs van mijn telefoon verwijderd (zowel fysiek als eSIM), telefoon herstart en weer helemaal opnieuw begonnen; maar nu krijg ik de melding dat ik het eSIM nummer op de laatste ICCID helemaal niet meer kan toevoegen. Mijn fysieke SIM werkt wel nog steeds, dus daarmee kan ik de klantservice bellen. Maar mijn vertrouwen dat dit goed gaat komen is naar een nulpunt: als 3 medewerkers me niet konden helpen, waarom dan de 4e keer wel?

Hoe is dit op te lossen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @PoP82  Jasses wat lastig allemaal.

Als je slim bent ga je even naar een TM winkel vandaag volgens mij is dat nu de snelste oplossing.

Werkt ook beter dan aan de telefoon (is mijn ervaring) Anders moet je wachten op de hulp van de moderators die zijn morgen weer paraat om iedereen te helpen.

Laat even weten wat je plan is! 
Groetjes en fijne zondag 

Hallo CrisTien,

Vandaag naar een TM winkel gegaan. Daar werd *opnieuw* een nieuwe eSIM aangemaakt. Wat bleek: er stond weer een ander ICC nummer in het systeem dan dat ik uberhaupt verstrekt had gekregen. De medewerker van de TM winkel beloofde mij dat alles geregeld was; ik moest alleen nog even wachten. Er werd feitelijk gedaan wat ik gisteren ook al had gedaan, dus niets nieuws onder de zon. Nu zijn we 3 uur verder, ik heb nog steeds “No service”  in mijn telefoon staan; de eSIM werkt niet. Als ik op myTM inlog, dan staat ook daar nog *steeds* mijn oude (fysieke) SIMnummer vermeld. Het is toch niet te geloven hoe frustrerend dit is… Ik denk niet dat dit ooit nog gaat lukken.

Morgen maar weer even langs bij de TM winkel...

Reputatie 7
Badge +20

@PoP82 Pfff fijn dan. Wat je ook nog kan doen is apple support om hulp vragen. 

Ze bellen je terug en kunnen met jouw toestemming in je IPhone kijken of daar dan iets mis gaat.

Wie weet hebben ze een goed idee.

Uitleg Esim 

Laat even weten of het lukt!

Apple services gebeld. Wat blijkt: de eSIM is nog niet door T-Mobile “geprovisioneerd”. Dwz. dat de provider nog geen toestemming heeft gegeven aan de eSIM om hun netwerk te gebruiken voor jouw telefoonnummer. Anders gezegd: simkaart nog niet goed gekoppeld. 
Hoe weet je dit? Als je op je iPhone naar Instellingen>Algemeen>Info gaat, en dan naar je Aanbieder gegevens gaat, dan staat er achter “Netwerk”: ‘Niet beschikbaar’. Als je daar op klikt, dank krijg je een scherm met ‘simkaart niet geprovisioneerd’.

Het probleem ligt dus bij de provider en moet dus echt bij T-Mobile worden opgelost.

morgen maar weer met de klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +20

@CrisTien  Duidelijk, hopelijk lost TM het dan snel (nou sneller zou nu wel welkom zijn) op!

Success en laat even weten hoe het afloopt👍🏻🕵️‍♂️

Reageer