Heb eSIM aangevraagd. Dat ging lekker vlot: direct na bestellen te downloaden en via QR-code voegde mijn iPhone XS (iOS14.0.1) de nieuwe eSIM toe. Daarna netjes de eSIM geactiveerd en daarvan een bevestigingsmail ontvangen. Toestel herstart. En toen…. niets. Er werd ‘geen service’ aangegeven. Even gewacht, opnieuw herstarten, maar geen succes. Heb toen contact gezocht met de klantenservice: bellen via mijn fysieke SIMkaart, want die deed het wel nog gewoon. Bij de klantenservice bleek dat niet het juiste ICCID gekoppeld was. De medewerker vertelde me dat het rechtgezet was, volgens hem was het ICCID nummer in het systeem veranderd naar de nieuwe eSIM. Ik hoefde alleen nog maar mijn telefoon nogmaals te herstarten, dan zou mijn fysieke SIM het niet meer doen, en de eSIM wel. Niet dus. Maar wel de fysieke SIM, en ook in myTM staat nog steeds mijn oude SIMnummer vermeld als actief. Nogmaals gebeld met de servicedesk; door een andere medewerker werd vermeld dat ik beter opnieuw een eSIM kon aanvragen. De kosten werden op E 0,- gezet. Gelijk weer een nieuw eSIM nummer gekregen, toegevoegd en geactiveerd; alles verliep weer vlot en ik kreeg weer de bevestiging dat alles was goed gegaan. Na even wachten en herstarten hetzelfde verhaal: “geen service” en de fysieke SIM werkte nog gewoon. Nogmaals klantenservice gebeld; andere medewerker heeft dit alles wederom aanbevolen en alle stappen herhaald. En afgesloten met de mededeling dat alle nummers nu zouden kloppen en de ICCID van de eSIM actief was. Maar nee hoor: nog steeds geen resultaat, fysieke SIM blijft stug actief.
Resume: Uiteindelijk drie keer en servicedeskmedewerker gesproken, drie keer een eSIM nummer gekregen, nog steeds doet niets het. Het laatste eSIM nummer doet het na meer dan 6 uur en op een andere kalenderdag nog steeds niet, terwijl alle activaties steeds met goed bericht worden bevestigd. Alle stappen doorlopen zoals op de website en in de mails en volgens de klantenservice worden benoemd. Ik heb in een laatste poging alle SIMs van mijn telefoon verwijderd (zowel fysiek als eSIM), telefoon herstart en weer helemaal opnieuw begonnen; maar nu krijg ik de melding dat ik het eSIM nummer op de laatste ICCID helemaal niet meer kan toevoegen. Mijn fysieke SIM werkt wel nog steeds, dus daarmee kan ik de klantservice bellen. Maar mijn vertrouwen dat dit goed gaat komen is naar een nulpunt: als 3 medewerkers me niet konden helpen, waarom dan de 4e keer wel?
Hoe is dit op te lossen?